TT-circuit schrapt races

Ik ga maar eens een konijntje doodtrappen om m'n woede te stillen....

That'll teach them






:+


Kom op konijntje doe maar wiebele wiebele *D
Kom op konijntje doe maar wiebele wiebele *D

Splash

................................................................. ;(



:+
 
Laatst bewerkt:
Kom op konijntje doe maar wiebele wiebele *D
Kom op konijntje doe maar wiebele wiebele *D

Splash

................................................................. ;(



:+

full
 
Zeg,....

nou hebben we zo mooi die e-mail adressen van die ouwe zeikerds staatsmongolen
bewonersoverleg Assen West,.......

*D }) *O*
 
Triest, triest en nog eens triest! Alle fun wordt je in dit land ontnomen :r Wat willen ze nou, al die onopvallende surveilliance wagens die de verkeersveiligheid moeten vergroten en wegmisbruikers aan moeten pakken.... openbare weg zal meer en meer als circuit gebruikt gaan worden als ze zo door gaan! :( |(
 
Ik denk dat ik maar eens ga klagen over de A8 dat geruis... ik woon hier al 28 jaar en krijg er nu toch spontaan last van.

Kan die meneer niet per ongeluk een verkeerd (gemodificeerd) setje aangeboden krijgen :W

Maar een actie ik denk ook dat dat niet gaat werken misschien averechts... Het circuit zal dit zelf op moeten lossen via de rechter. Als er een actie komt vermoed ik zomaar dat de politie klaar staat om iedereen op te vangen en de motoren aan een grondige inspecie te onderwerpen...

Maar misschien is dit een leuke locatie voor een nieuw circuit...

De middenstand gaat dit wel voelen aldaar :Y
 
Zeg,....

nou hebben we zo mooi die e-mail adressen van die ouwe zeikerds staatsmongolen
bewonersoverleg Assen West,.......

*D }) *O*

de voorzitter van de baggelhuizen bagger groepering:

De man in kwestie woont in Witten op de witterzomer 16. (0592) 35 62 28

Het erge is nog dat hij ten noord-oosten van het circuit woont en het in NL 70% van de tijd westenwind is, dus kan hij er helemaal geen last van hebben, lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Aan dit clubje hebben we dit dus te danken.

http://www.assenwest.nl/contactpersonen.htm

site is al aangepast en nu niet meer bereikbaar m.b.t. de contactpersonen.

~[quote van de site]

Doelstelling van de Stichting Geluidhinder Baggelhuizen en omgeving

Om maar met de deur in huis te vallen: onze stichting is nimmer tegen de TT Grand Prix, noch tegen de Super Bike geweest. Het veel gehoorde verwijt dat wij dus maar ergens anders hadden moeten gaan wonen, gaat derhalve niet op. Wij beschouwen deze evenementen als een stukje cultuurhistorie en nemen de overlast die
daarmee gepaard gaat voor lief. Zeven dagen per jaar herrie en soms narigheid is overkomelijk.
Waar wij wel tegen zijn is dat het aantal activiteiten en de daarbij behorende geluidshinder steeds verder toenemen.

Onze Statuten stellen:
De stichting heeft ten doel:
-door het voeren van overleg met overheidsinstanties, bedrijven en instellingen te komen tot vermindering van geluidsoverlast in de wijk Baggelhuizen te Assen en omgeving;
-in overleg met overheidsinstanties en politie de overlast voortvloeiend uit activiteiten met betrekking tot publiekaantrekkende evenementen, bedrijven en instellingen terug te dringen.

Dus wij zetten ons in om de geluidhinder binnen de wettelijke normen te houden. Het is onze ervaring dat je als burger hierop alert moet zijn. Geluidnormen worden soms overschreden zonder dat er door de Overheid wordt opgetreden.
Wij willen meldpunt en gesprekspartner zijn voor derden en de opmerkingen bundelen tot gezamenlijke belangen.

Wellicht goed om nog een keer te noemen dat we in onze omgeving vele grote bronnen van geluidshinder hebben: A28, N33, TT-Circuit, Eenheidsoefenterrein De Haar van Defensie, helikopteropstapplaats Zeyen ten behoeve van Defensie, sportevenementen in Stadsbroek, De Smelt, Verkeerspark met Partycentrum en Schietterrein Witten.
Nieuwe projecten, die aanleiding zullen geven voor meer geluidhinder, worden momenteel voorbereid zoals: TT-World, Champcars, grootschalige muziekfestivals, kartbaan langs A28, verdubbeling van N33 en aansluiting op A28 met fly-over, bedrijventerrein Assen-zuid.

De Stichting Geluidhinder Baggelhuizen en Omgeving wil zich nadrukkelijk inzetten om de toename van geluidhinder te keren. Niet alleen per individuele activiteit maar juist door met de overheden en andere partijen in gesprek te komen en te blijven. Onze belangen voor een optimale leefomgeving zijn dat waard.
We willen toch zo graag een ‘groene’ provincie zijn?
:r :r :r


in gesprek te komen en te blijven. a) tot ze gewonnen hebben b) is dat gepraat geen overlast voor anderen?
Is er hier iemand die verstand van geluid heeft?
 
Laatst bewerkt:
info@assenwest.nl

en met een kleine omweg de contactpersonen weer even uit de digitale vijver gevist: }) })

[modbreak]
NAW-gegevens plaatsen is niet zo netjes...
[/modbreak]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zal ik ze bellen nu, met de mededeling dat ik last heb van hun telefoon, dat die zo laat nog over gaat :+
 
TT Circuit Assen schrapt breedtesport evenementen

Het bestuur van het TT Circuit Assen heeft moeten besluiten in ieder geval 14 evenementen te schrappen die op het circuit zouden worden georganiseerd. Het bestuur doet dit onder dreiging van boetes die de Provincie Drenthe in het vooruitzicht stelt bij overtreding van de geluidsnorm.

Het betreft evenementen in de zogenaamde categorie 3 en 4; breedtesportevenementen dus. De Cupraces (motoren (6)), de Zomeravond competitie voor motoren (3) en de ACNN autoraces (5) zijn kind van de rekening. Voorzitter Jos Vaessen heeft dit gisteren tijdens een persconferentie (zie onder) bekend gemaakt.

Door de uitspraak onlangs van de Raad van State mag de Provincie Drenthe het TT Circuit Assen boetes opleggen bij overschrijding van de geluidsnorm in de categorie 3 en 4. Deze boetes bedragen respectievelijk € 5000.- en € 10.000.- per overtreding. Categorie 3 en 4 evenementen zijn zoals gezegd met name breedtesportevenementen zoals jeugdsportwedstrijden en KNMV Cupraces.

Het feit dat de geluidsnorm overtreden zou worden, is naar mening van het TT Circuit Assen slechts 'een papieren overschrijding'. Gesteund door ingenieursbureau Peutz staat het circuit op het standpunt dat de metingen die op het circuit zelf verricht worden, geen juist verband tonen voor de geluidsbelasting in de woonwijk. Hier zijn de normen niet overschreden.

Voorzitter Jan de Geus van de Motorsportbond KNMV zei op de persconferentie dat de breedtesport zware schade oploopt.

"Nederlandse jeugd moet Spaanse lessen gaan volgen, om in Spanje naar school te kunnen omdat daar wel breedtesportactiviteiten mogelijk zijn. Verder zei de motorsportpreses dat het vreemd is dat motoren die goedgekeurd zijn om op de Nederlandse wegen te rijden, niet op een speciaal ingerichte accommodatie mogen rijden. Je mag met een groep standaard motoren wel op de A-28 langs het TT-Circuit Assen rijden, maar er niet op".

Hieronder volgt de door het TT-Circuit uitgewerkte persconferentie van 26 maart j.l.

___________
TT Circuit Assen persconferentie 26 maart 2008

Sneeuw, hagel, regen en ijskoude temperaturen hebben de motorcoureurs afgelopen Paasweekeinde van het circuit geblazen. Het was doodstil op de mooie Drentse heide.

Strenge handhaving is nu afkomstig van het Provinciaal bestuur en zal de motorrijders dit jaar ook van het TT circuit weren.

Het geheel gerenoveerde circuit, bekend als het enige echte motorcircuit ter wereld en geroemd om zijn innovaties van de laatste decennia, zal de grote groep breedte sport bedrijvende motorrijders de deur moet wijzen.

Ja, het wordt wel erg stil op de Drentse heide. Het circuit dient intensief, echter op verantwoorde wijze, gebruikt te worden om haar functie als sportaccommodatie, maar ook om haar exploitatie te kunnen waarborgen.

Het bestuur is er trots op dat zij met de directie, medewerkers en vrijwilligers de bedrijfsvoering gezond kon houden, nee zelfs het circuit totaal kon vernieuwen zodat het TT circuit weer bij de wereldtop behoort.
Dit was uitsluitend mogelijk door een verantwoorde en gezonde exploitatie.

Even een terugblik op de problematiek die tot de huidige situatie heeft geleid:

In 2005, tijdens de vele wijzigingen door de verbouwing van ons circuit, constateerden wij dat er meer verschillen ontstonden via de gegevens van de meetpaal op het circuit dan voorheen. In 2006 hebben wij dit via een notitie van Bureau Peutz bij de Provincie aangekaart en bespreekbaar willen maken.

De Provincie vond de onderbouwing te mager en vroeg om meer onderzoek.
Gedurende 2006 en 2007 heeft het bestuur opdracht gegeven aan Bureau Peutz om uitvoerig onderzoek en metingen (in de omgeving en op het circuit) te verrichten.

Tevens zijn beperkingen doorgevoerd t.a.v. het gebruik door motorrijders (technisch en aantal). Hierbij wens ik nadrukkelijk uit te spreken grote waardering te hebben voor de wijze waarop door de KNMV en CRT en de rijders is meegewerkt. Desondanks blijft de meetpaal op het circuit overschrijdingen registeren.

Het rapport Peutz is in november 2007 aangeboden en besproken met een bestuurlijke delegatie van de Provincie waarbij tevens de voor het circuit ingevoerde piekbelasting (Le Max) bij de ChampCar is besproken.

De Provincie hecht naar onze indruk te weinig waarde aan de activiteiten van het bestuur en het onderzoek van Bureau Peutz.

In november 2007 werd duidelijk dat de Provincie strikt wilde handhaven en beboeten, voorbijgaande aan de problematiek en voorstellen door het circuit aangedragen.

Wij hebben de Provincie geïnformeerd dat het circuit een voorlopige voorziening bij de Raad van State zou aanvragen tot er een voor alle partijen acceptabele oplossing was gevonden.

In februari 2008 ontvingen wij de eerste boete van € 10.000,=.

Ik heb vanmiddag bij het onderhoud met de Provincie de getekende acceptgiro aan de Gedeputeerde Handhaving overhandigd met de opmerking dat ik hoop dat hij een goed doel voor dit bedrag weet te vinden.

De uitspraak van de Raad van State van donderdag 20 maart j.l. luidde dat het verzoek van het circuit om een gedoogsituatie voor de overgangsperiode tot modernisering van de milieuvergunning is afgewezen en dat de Provincie op de bestaande milieuvergunning gerechtigd is te handelen zoals nu is geschied.

De geluidsproblematiek in zijn algemeenheid rond circuits neemt absurde vormen aan. Circuits in Nederland moeten voldoen aan de geluidswet "industrie lawaai", een wet die op geen enkele wijze anticipeert op de sportontwikkeling en wijzigingen in de auto- en motorwereld.

De circuitproblematiek leidt tot de volgende situaties:

a. Activiteiten, raceauto's en motoren zoals tijdens het festival in Rotterdam mogen niet op circuits maar wel midden in de stad (via een APV-besluit).
b. Zandvoort bestaat 60 jaar. Viert dit met een sportevenement op 31 mei en 1 juni a.s.. Zij willen daarbij ook alle historische auto's laten rijden die de 60 jaren symboliseren op gebied van Formule 1, toerwagens, enz. Dit mag niet op het circuit vanwege de geluidsvoorschriften. Oplossing: er wordt een apart parcours uitgezet in de gemeente Zandvoort buiten het circuit. Nu mag het wel en kan het publiek genieten van de nostalgie van 60 jaar Circuit Zandvoort.
c. De Winter Endurance (4 uren autoraces) levert ons € 10.000,= boete op, terwijl dezelfde races 14 dagen later in het toch strengere Zandvoort binnen de normering valt. (Assen en Zandvoort verschillen t.a.v. de toegestane geluidsnormering)
d. Waarom brengt Bernie Ecclestone steeds meer races onder op een tijdelijk parcours in een stad dan op bestaande mooie circuits? Bijvoorbeeld Melbourne in het park en niet Circuit Philip Island - Valencia in de stad en niet op het nieuwe circuit - Parijs (voorstel) in de stad.

Circuits als Zandvoort en Assen staan feitelijk in hun hemd met de ontwikkeling rond de geluidsnormering. Miljoenen zijn geïnvesteerd om onze circuits veilig en verantwoorde sport te (laten) organiseren.

De landelijke overheid heeft kennelijk geen belangstelling voor de twee Nederlandse unieke circuits. Het zou onze regering sieren, die de waarde van sport alsmede de breedtesport in haar beleid heeft onderstreept, initiatieven te nemen om de speciale situaties van de circuits te erkennen en in wetgeving om te zetten.

Nu terug naar de situatie Assen.

Wij hebben hedenmiddag bestuurlijk overleg gevoerd met de Provincie (Milieu en Handhaving). Tot onze teleurstelling is de formele opstelling van de Provincie niet gewijzigd en wordt het beleid van de Provincie onverminderd doorgezet. Wij hebben weinig tot geen begrip gevonden voor de gewijzigde situatie op het circuit, ondanks het feit dat het circuit onder de gevelwaarden blijft in de wijken en in de omgeving.

De Provincie heeft een eventuele modernisering van de milieuvergunning in overweging maar dat zal o.i. een tijdspad hebben van 2 à 3 seizoenen. Van gedogen in de tussentijd is geen sprake. Aldus de uitkomst van het gesprek.

Om 14.00 uur vanmiddag is het TT bestuur bij elkaar gekomen om deze situatie te bespreken en maatregelen te nemen.
Wij zijn tot de navolgende besluiten gekomen:

1. De te ontvangen boetes kunnen niet worden doorberekend aan de huurders, zeker niet daar wij weten welke inspanningen zij doen. Vele huurders kunnen deze zware boetes ook niet dragen.
2. De kalender 2008 zal worden gestript, zeker tussen de 15 a 20 tal dagen zullen niet doorgaan en het circuit gesloten worden (vooral motordagen).
3. Het financieel nadeel in de exploitatie 2008 zal ongeveer € 200.000,= bedragen en zal voor een deel moeten worden teruggevonden via bezuinigingen.
4. De lange termijn exploitatie is op deze wijze niet meer sluitend te krijgen, gezien de lasten gemoeid met de renovatie van het circuit. Overleg zal moeten worden gevoerd met de banken (hypotheek) en overheden exploitatie of breedtesport subsidies
5. Overleg met de KNMV is nodig over ernstige beperking van het gebruik van het circuit voor motoren.
6. De gevolgen van de maatregelen zullen in kaart gebracht worden t.a.v. de toekomstige ontwikkeling van het circuit.
7. Het bestuur zal binnenkort de statenfracties uitnodigen om haar kant van de zaak toe te lichten.

Tenslotte:
Het bestuur is geschrokken van de formele benadering van het Circuit door de Provincie, zeker gezien de inspanningen van de laatste 10 jaar om het behoud van het circuit en de TT voor Drenthe en Assen. Dit is bijzonder wrang daar wij steeds zijn geprezen als economisch belangrijke factor in deze provincie.

Mijn laatste jaar als voorzitter zal geen gemakkelijk jaar zijn.
 
Een absolute dreun voor de motorsport in dit land. Er zijn al zo weinig circuits in dit land en die worden door al deze fijne regeltjes vakkundig om zeep geholpen. Met je standaard motor produceer je al te veel geluid, dat kan toch niet waar zijn...

Sterkte aan alle cuppers, zaccers en alle motorsportliefhebbers '(
 
btw


allerlei (wilde) actie's werken in het nadeel van het circuit...


verstandiger is het om een degelijke werkgroep op te richten (goeie voorzitter, milieukundige etc). daarmee in gesprek gaan met gemeente, provincie, circuitbestuur, etc... :)
 
Als we nu eens gaan afspreken dat we elke zondag morgen gezellig met de motor naar baggelhuizen gaan en daar een verzamelpunt gaan maken voor boze motorrijders, en goed volhouden dan doen we nix verkeerds denk ik maar dan hebben ze meer last, laat ze verhuizen naar schiphol of zoiets.
 
image004.gif


De mensen die dit gezeik mogelijk maken. Ik vraag me altijd af wat er in de gedachten van die mensen speelt. Een discussie kun je niet met die mensen aangaan. Ze denken dat ze gelijk hebben, en krijgen het nog ook. Ikzelf zou het zonde vinden. Want vindt de MotoGP op Assen supergaaf, ga dit jaar ook naar SBK. Maar ik kan me heel goed voorstellen voor de mensen met een racer, dat dit echt een drama is.

Ik snap dan dus ook de bovenstaande personen niet. Hun hebben er last van, ze zijn met 10 man (kort door de bocht). Dan denk ik doe niet zo egoïstisch en denk aan de mensen die gebruik maken van het circuit. Dat zijn er meer dan 10....
 
Terug
Bovenaan Onderaan