TT Cirquit Assen neemt maatregelen

3 jul 2002
140
0
Assen
TT CIRCUIT ASSEN NEEMT MAATREGELEN TEGEN PUBLIEKS-INVASIE OP DE BAAN
Het TT Circuit Assen, organisator van de Dutch TT reageert uiterst bezorgd over de gang van zaken tijdens het bestormen van de baan door een deel van het publiek, na afloop van de onlangs verreden 72e Gauloises Dutch TT.

Ondanks de uiterst spannende races, de unieke sfeer en zeer duidelijke regelgeving, zorgvuldige voorbereidingen en maatregelen, heeft een klein gedeelte van het TT-publiek zich na afloop van de MotoGP-race ronduit misdragen.

De MotoGP-coureurs werden in hun uitloopronde belaagd door een gedeelte van het publiek, waardoor de normaal gesproken zo fraaie uitloopronde vroegtijdig moest worden afgebroken. Door dit ronduit niet te tolereren gedrag van diverse racehooligans, zijn de TT-bezoekers verstoken gebleven van de zwaaiende coureurs en hun wheelies en burn-outs in hun uitloopronde.

Eerder dit seizoen deden dergelijke taferelen zich reeds voor tijdens de GP’s van Jerez (SPA) en Mugello (ITA). Dit resulteerde in het feit dat de Grand Prix van Donington Park (ENG) afgelopen weekeinde al helemaal geen uitloopronde meer kende voor de MotoGP-klasse, die direct na de finish werden opgevangen bij de eerste bocht en zwaar bewaakt rechtsomkeert naar de pitboxen werden teruggeleid. Zonder ‘toetje’ voor de fans.

Naast diverse ingezonden brieven in de media ontving het TT Circuit Assen ook tal van reacties van publiekszijde, die allen hun afschuw uitspraken over de misdragingen van die kleine groep, die het voor een grote schare goedwillende race-fans verzieken.

Excessen die de TT-organisatie heeft doen besluiten om al bestaande regelgeving vanaf nu strikt te gaan volgen en verdere maatregelen te gaan uitwerken voor de toekomst om dit soort problemen te voorkomen.

Zo staat er al sinds een aantal jaren op alle toegangskaarten te lezen: “Uit het oogpunt van veiligheid en sportiviteit heeft de organisatie besloten dat het niet is toegestaan het TT Circuit Assen te betreden met alcoholische dranken, glaswerk, plastic flessen, blik, bouw- of andere vergelijkbare materialen.”

Voor de komende WK Superbike-races (6-8 september) zal deze bestaande regel uiterst strikt worden nageleefd. Mede omdat dienstdoende marshalls en EHBO-ers langs de baan meerdere keren bekogeld werden met blikjes en flessen en deze zelfs op de baan werden gegooid, dus meenemen van drank, glas, blik, plastic, koelboxen etc is uit den boze!

Tijdens het WK Superbike en ook bij de komende edities van de Dutch TT zullen passende maatregelen worden getroffen om dit bij de ingang van de baan te controleren. De tijd van gedogen is voorbij!

De TT-organisatie werkt met diverse partijen, waaronder Dorna, de coureurs en collega GP-organisatoren aan het invoeren van nog andere passende maatregelen, die er voor moeten zorgen dat de sfeer en gezelligheid langs de baan voor de echte race-fans weer terugkomt.
 
Jammer dat je nu niet meer je blikje kunt drinken omdat er een *)paar mannetjes zich misdragen.


*)zijn er volgens mij wel meer dan een paar


vroeger was alles beter :P
 
:(
Dacht dat hooligans alleen bij voetbal voorkwamen.
Blijkbaar niet dus.
Ben benieuwd wanneer ze het gaan doen bij volleyballen en turnen ;)
Stelletje hersenloze sukkels.
Betaal je voor een kaartje en verpest je het voor jezelf,
Sorry dat ik het zeg maar dat zijn pas echt simpele motherfuckers.
 
Dat werd hoog tijd dat ze eens wat gingen
doen aan dat soort zielige uitschot :r
het zal er hoopenlijk toe bij draagen
dat er volgent jaar weer een normaale
en zeer gezellige TT gaat plaatsvinden
waarvan iedereen zegt :} :}
 
hmmm... niets meer mogen meenemen.
Ik nam altijd een of twee van die plastic halve liter flesjes mee maar dat mag nu dus ook niet meer.
Hoe gaan ze het dan doen met de drank die op het circuit door de verschillende standhouders wordt verkocht????

geen alcohol meer kan ik begrijpen maar helemaal niks meer vind ik een beetje overdreven.

bedankt stomme <censuur>HOOLIGANS
 
Kortom, ze gaan er niets aan doen. Ze gaan alleen het zelf meenemen van drank en frisdrank verbieden zodat iedereen zich daaraan ook nog eens blauw kan betalen :j

Van dat smerige Oranjeboom word je zeker niet dronken en die blikjes kun je vast ook niet over het hek gooien |(
 
Laatst bewerkt:
Ja de goeie moeten natuurlijk weer door de kwaaie ontgelden zoals gewoonlijk.
Nu moet iedereen weer duur gaan betalen.
:j BEDANKT BLIKKEN GOOIERS :j
 
Nou krijg je natuurlijk dat gezeik dat ze vaak uitverkocht zijn... kan ik me nog heugen van de eerste Rizla+ dag!
Er was alleen nog bier te krijgen... en het was echt 35 graden toen :(
 
Ik vind het maar een rare maatregel, dat drank-meeneem-verbod.

Nu moet 100.000 man/vrouw lijden (dure lauwe biertjes voor een euro of twee.....), door een stel klojo's dat zich niet aan de regels houdt.
Volgens mij is deze nieuwe maatregel gewoon een verkapte manier om nog meer inkomsten te genereren, i.p.v. de veiligheid te verhogen!

Waarom eigenlijk niet direct de echte boosdoeners pakken?
Waarom niet het beklimmen van de hekken bestraffen (verwijdering, zwarte lijst, boete, etc.)?

Ik heb het gevoel dat we door het circuit een oor aangenaaid krijgen en dat ze een mooi excuus gevonden hebben om ons een extra pootje uit te draaien. :(
 
Belachelijk (en typisch Nederlands) natuurlijk dat het al jaren op het kaartje staat, maar dat ze het nu toch maar gaan naleven.

En dan beginnen op de SBK's dan heb je het dus ook niet begrepen, want dit soort dingen gebeurt nou eenmaal niet op de SBK's (maar goed, het is ook niet te verkopen om er niet nu al mee te beginnen natuurlijk).

Dat wordt dus bier en frisdrank uit plastic bekers mag ik aannemen? (Niet dat ze de tapinstallaties kunnen betalen waarschijnlijk.)

Ik vind maatregelen prima, deze missen waarschijnlijk een beetje hun doel. Ook over het openzetten van de hekken (door wie?) lees ik niks. Dat mag toch de volgende keer niet meer gebeuren.

Eerst zien, dan geloven...
 
ik denk dat ze deze maatregel nemen om niets mee te nemen en alles daar te kopen dat ze hopen dat ze niet ZAT worden en niet om er zelf beter van te worden.
ik bedenk me wel om daar veel te nuttigen met die prijzen. :(
 
Dat er maatregelen moet worden genomen is wel duidelijk.
Maar als ik in mijn rugtas een pakkie sinaappelsap 2 blikjes cola en 2 blikjes cassis meeneemt moet men echt een mobiele eenheid oproepen om mij tegen te houden :j

Trouwens ik ga alleen naar de traningen toe..zouden die maatregelen dan ook gelden :?
 
Voor mij dus de grootste reden om NIET naar de TT te gaan.
Ik mag graag op Assen komen, vooral het WK Superbike. :9~
Ook Viva Italia ben ik geweest een paar weken terug. :} :}
Maar de groepje dat altijd aanwezig schijnt te zijn bij de TT dat de boel bederft kan ik gewoon niet uitstaan. :r :r :r

Als je nu zonodig bier/blikken wil gooien ga dat dan lekker met een paar maten doen op een braderie of ergens op een camping!!!
Ik kan mezelf hier ook best mee vermaken zo op z'n tijd, maar niet op een circuit!!

Ronduit triest dat dit soort evenementen hierdoor verziekt en dus strenger aangepakt moeten worden, waardoor het dus voor de liefhebbers verziekt wordt! |( |( |(
 
kijkn wat er allemaal door een mix van ascosiale klootzakken en bier kan gebeuren met een voor motorijders denk ik nationale feestdag zo ongeveer.echt te ziek voor woorden dit, :j :j :j
 
Belachelijk (en typisch Nederlands) natuurlijk dat het al jaren op het kaartje staat, maar dat ze het nu toch maar gaan naleven.

En dan beginnen op de SBK's dan heb je het dus ook niet begrepen, want dit soort dingen gebeurt nou eenmaal niet op de SBK's (maar goed, het is ook niet te verkopen om er niet nu al mee te beginnen natuurlijk).

Dat wordt dus bier en frisdrank uit plastic bekers mag ik aannemen? (Niet dat ze de tapinstallaties kunnen betalen waarschijnlijk.)

Ik vind maatregelen prima, deze missen waarschijnlijk een beetje hun doel. Ook over het openzetten van de hekken (door wie?) lees ik niks. Dat mag toch de volgende keer niet meer gebeuren.

Eerst zien, dan geloven...

Helemaal mee eens.
Je mag geen blikjes meenemen maar wel op het circuit kopen!!
En altijd weer de makelijke weg kiezen. Nee pak nu die gene die de boel loopt te verzieken eens aan.
En inderdaad, om dit nu juist bij de superbike's te laten ingaan is gewoon straffen voor het goede gedrag van afgelopen jaren.
 
En dan beginnen op de SBK's dan heb je het dus ook niet begrepen, want dit soort dingen gebeurt nou eenmaal niet op de SBK's (maar goed, het is ook niet te verkopen om er niet nu al mee te beginnen natuurlijk).


:^ idd belachelijk. Al die sukkels die niet echt van het motorgebeuren houden komen niet naar de SBK. Waarom de mensen daar ook nog even in de klote grijpen...... :(
 
heb inmiddels weer een brief richting circuit gestuurd.
Geachte heer Huiskens,

Allereerst mijn dank voor uw reactie op mijn schrijven aangaande de randverschijnselen van de 2002TT. Het verheugt mij te lezen dat u deze problemen onderkent en inderdaad ook aangeeft dat er voor volgend jaar drastische maatregelen worden getroffen. Helaas gaat u in uw schrijven hier inhoudelijk verder niet op in, zodat ik zal moeten afgaan op datgene wat in de media inmiddels hierover is geschreven.

Zo vernam ik op internet dat deze maatregelen o.a. inhouden dat er een algeheel verbod komt op het meenemen van eigen drank naar het circuit. Nergens lees ik echter hoe het dan zal gaan met de verkoop van diverse dranken bij de verschillende stands achter de taluds. Wordt daar in de toekomst ook geen alcoholische drank en frisdrank uit blik meer verkocht of is het op het circuit dan nog gewoon verkrijgbaar. Dat zou per slot van rekening wel heel erg krom zijn.

Tevens lees ik nergens iets terug over het feit dat er hekwerkpoorten open zijn gemaakt door uw circuit-marchalls zelf. Deze actie van uw medewerkers was mijns inziens olie op het vuur en hoofdoorzaak van de gigantisch uit de hand gelopen situatie. Immers elk jaar wordt hier en daar het hekwerk wel kapot geknipt en gaan mensen de baan op, maar niet zo massaal als dit jaar. Door zelf de poorten open te maken ga je natuurlijk de goden verzoeken. Ik heb mensen gesproken die zich inderdaad het circuit op waren gegaan, maar zich van geen kwaad bewust waren omdat de desbetreffende poort door de marchalls zelf was geopend.

Kort samengevat blijf ik dus nog met een aantal vragen zitten, waar ik graag antwoord op zou willen hebben.
- Waarom zijn de hekken opengezet.
- Waarom worden de hooligans niet aangepakt, of
- Waarom krijgen de hooligans geen stadion verbod.
- Waarom meer dan 100.000 TT fans straffen voor het gedrag van een kleine groep hooligans.
- Waarom alleen een verbod om drank mee te nemen.

Met name de laatste vraag doet mij vermoeden dat het uw organisatie wel erg goed uit komt om een verbod op het meenemen van drank af te roepen, het zal uiteindelijk de omzet bij de diverse kraampjes ten goede komen. Een mens zal toch moeten eten en drinken tenslotte.


In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Ben benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben.
 
Op donderdag 18 juli 2002 13:56 schreef edraket het volgende:
heb inmiddels weer een brief richting circuit gestuurd.Ben benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben.

Klasse,

goede heldere brief!!! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan