TT en 999 frikandel, kan dat?

Mark TT

MF veteraan
8 jun 2002
4.951
1
Den Bosch
Vandaag maar effe het motorrijden verder afgebouwd door met een 999 op stap te gaan O-)

Vanaf het moment dat ik op een 999 stapte, had ik zoiets van; WIJ GAAN GEEN VRIENDJES WORDEN!!

Een harde achterzit (ik ben wel wat gewend, maar dit is echt een plank), een slappe voorvering en een extrem dunne zit, althans in vergelijking tot een Kwak ZXR.

Gas reageert te nerveus en als je hem dan echt openzwiert, dan duurt het effe voordat de kaboutertjes wakker worden. Daarna gaat het wel. Mijn eerste indruk was dan ook; dat iemand ZOVEEL geld neerlegt voor zo'n hok.... :X :X

Maar TT zou TT niet zijn, als er geen grenzen verkend gaan worden O-) . Ik moet zeggen, ik begin zelfs schik te krijgen op dat hok. Je moet hem dan wel echt helemaal afbeulen (en na 3 jaar omgekeerd schakelen weer effe bij de les blijven :X ), om erachter te komen dat er best wel gang in zo'n licht hok zit.

Over eeeeeen ding ben ik wel laaiend, en dat is de vertraging van die Brembo klauwen en schijven...wow :} . Daar kan geen wavedisk-radiaalpomp-stalen leiding shit en raceremblokken tegenop 8-) . WAT EEN GIGA vertraging, maar goed, heb je het gevoel 300 te rijde op da ding, dan rijdt je pas 200, want WAT zit je in de wind!!! Niet gek dat vetragen dan anders aanvoelt, mede door die vrij slappe vering voor. Stoppies maken met een Duc is er dus NIET bij!! Je voorwiel zegt eerder PIEP, dan dat ie de achterkant wil liften :(

Maar goed, ik denk dat TT en de 999 uiteindelijk best vriendjes kunnen worden. tank was al leeg na 120 km, maar ook DAT is niets nieuws.

MIJN GOD!! WAT mis ik die ZXR was de eerste gedachte '( Dat brute geweld en die dikke zit en dat gewicht in de bochten. Die Duc verander je bij elke snelheid eenvoudig van richting. Weet niet wat ik fijner vindt!! :X

Maar goed, heb de 999 nog een dag. Ik denk dat we onze tijd wel vruchtbaar kunnen slijten samen. Moet uiteindelijk toch afkicken he :+

Toch wel raar dat ze voor iets anders gevormd plastic zoveel geld durven vragen }) . Ik weet zeker dat ik nooit geen echte Ducatist zal worden. Desondanks denk ik wel dat als je deze fiets goed leert kennen, je uiteindelijk best leuk rond kan gaan met zo'n hok, want DAT blijft het. je moet dan echter NIET zachtzinnig met zo'n ding omgaan. En DAAR schort het meestal aan bij Ducs.. :X

Edoch, die remmen, DAAR kan menig merk nog veel van leren, blijf het zeggen :} :]
 
Laatst bewerkt:
Kan me voorstellen dat hij wat traag aanpikt als niet in zijn 1 wegrijdt ;)

Wat dacht je van vol weg in 1, dan overschakelen naar twee, weer vol door (gaat nog goed, om vervolgens weer terug naar z'n een te trappen met een slordige 180 km/h :X :X :+

Kheb een fiets nog nooit zo scheef voelen staan :+ Gelukkig doet de begrenzer wonderen en de koppeling veel }) . Was WEL even een momentje zeg...pfoeh :X

Zelfde overkwam me ook bij uitkomen van de bocht, waarna ik altijd even opschakelde door naar benden te trappen..... 8-) . Dat zijn echt mindere momenten kan ik je verklappen })

WEGrijden met zo'n droge koppeling gaat errug goed moet ik zeggen. daar kan je aardige jumpstarts me maken, echter maakt ie dan wel een vreemd geluid O-)
 
Laatst bewerkt:
Wat dacht je van vol weg in 1, dan overschakelen naar twee, weer vol door (gaat nog goed, om vervolgens weer terug naar z'n een te trappen met een slordige 180 km/h :X :X :+

Dat heeft ook een voordeel...

De motor en bestuurder zijn allebei direct wakker :+
 
Wat dacht je van vol weg in 1, dan overschakelen naar twee, weer vol door (gaat nog goed, om vervolgens weer terug naar z'n een te trappen met een slordige 180 km/h :

Kheb een fiets nog nooit zo scheef voelen staan :+ Gelukkig doet de begrenzer wonderen en de koppeling veel }) .

ik denk dat desmodromische klepbediening nog net iets meer deed, dat had je bij een RR weer :+ een revisie gekost
 
Ben ook gestopt, moest alleen nog een laatste lesmiddag geven (die niet doorging :P )

Ja, kijk, je hebt zo'n ding toch geregeld, dus waarom niet even..... O-)

Moet mijn mening na een middagje raggen weer effe bijstellen. Die duuc loopt niet echt hard, maar je kan er wel alles mee doen. De kneedowns gaan als vanzelf, de powerwheelies zijn minder, maar dat komt waarschijnlijk omdat zo'n duc in de inrijfase nog fors geknepen zal zijn. Stoppies en rolling stoppies zijn dus wel zwaar klote, maar ik ga even NIET aan de veerinstellingen zitten om dat opgelost te krijgen 8-)

Dat harde remmen is niet verwonderlijk, stalen leidingen, semi-radiale rempomp en Brembo gereedschap voor :}

Nee, moet zeggen dat ik me best vermaak heb op da ding. Het is geen kwak, maar toch O-)

Ik wen maar niet aan dat normaal schakelen :X Dat is dus helemaal niets meer als je anders gewend bent. Stampen gaat makkelijker dan trekken aan je pedaal :z

Ik zal hem nooit zelf kopen, maar voor een keer was het niet verkeerd. Ik heb op grotere hokken gezeten. Dat geluid is ook erg magertjes, dus met termignoni's zal de snelheidsbeleving wel enigzins toenemen :+

kheb wel last van me nek gekregen door die klote in de wind zit houding. Je kan echt nergens enige beschutting tegen de wind vinden op zo'n Duc. En nu had ik me oordopjes ook nie in, dus zit nu met een kleine lawaaidoofheid te typen (en dan dit keer NIET van de uitlaatherrie :+ )

Duuc 999 scoort een kleine 7,5 bij me. Zouder er meer kaboutertjes wakker zijn dan denk ik dat ie een hoge 8 zou scoren :] Met een dikke Termignoni en FATSOENLIJKE stuurdemper, dan haalt ie wel de 9!!! *D

Zo, nu kan ik me verder concentreren op het mountainbiken :z :z :Z

:P
 
De frikandel kan dus een (ge)bakje worden met wat aanpassingen ;)

Dan nog een setje Supercorsa's erop en je bent klaar voor het echte werk })

3 setjes kopplingen klaar leggen, wat geld apart houden voor korte intervals-inspecties en vervangingen en je kan vooruit met zo'n hok :X .........mits je het geld hebt om dit te doen :9

en da heb ik nie :+
 
Laatst bewerkt:
Nee want dan zou ie louter positieve kreten opschrijven en commentaar weer direct goedlullen door te zeggen dat het wel meevalt en puur persoonlijk is :X

Ow, geef me maar een hok mee en dan zal ik m'm ongezouten mening wel geven O-)

Maar ik denk dat de manier waarop ik met material om ga niet de manier is zoals anderen het zullen doen 8-) . Ik push zo'n ding dan to the limits. Ik denk dat je als eigenaar van zo'n ding er wat braver me om zal gaan, en dan ontdek je de ware aard van zo'n ding nie. Hoeft ook niet, want waarom zou je uitsluitend limieten willen opzoeken? Dat IK het doe wil niet zeggen dat iedereen het moet doen. Liever niet zelfs. Zo gebeuren er ongelukken.

Wel leuk om te zien en te voelen is dat de techniek niet stil gestaan heeft. Moet je een 92'er fiets voorzien van speciaal materiaal om hem bij de tijd te houden,het NIEUWE spul heeft dit allemaal al. Dat maakt het rijden MAKKELIJKER. Maar ik vind werken en stoeien met zo'n ding helemaal niet erg. Dat maakt het nog een beetje spartaans. Te braaf zoals deze duuc is NIETS voor mij. Ik wil overpowerde gebakjes besturen en dan kijken of ik erop blijf zitten (beetje Rodeo style }) , terwijl het gros tevreden is met normaal paardrijden en galopperen. Ik wil het gevecht met zo'n ding aan.

Zou dus ook nooit echt objectief kunnen testen en schrijven over dat ding omdat ik dan subjectiviteit de boventoon laat voeren. En dan begeef ik me op even glad ijs O-) als de huidige verslaggevers die voor commercie gaan :X

Maar voor een testje welke fiets zich het best leent voor circuitgebruik ben ik best in :P :P :P
 
Ben ook gestopt, moest alleen nog een laatste lesmiddag geven (die niet doorging :P )

Ja, kijk, je hebt zo'n ding toch geregeld, dus waarom niet even..... O-)
Gelijk heb je! :P
Duuc 999 scoort een kleine 7,5 bij me. Zouden er er meer kaboutertjes wakker zijn dan denk ik dat ie een hoge 8 zou scoren :] Met een dikke Termignoni en FATSOENLIJKE stuurdemper haalt ie wel de 9!!! *D

Zo, nu kan ik me verder concentreren op het mountainbiken :z :z :Z

:P
De nieuwe novenovenove heeft aanzienlijk meer kaboutertjes..of reed je op de nieuwe uitvoering :?
 
Zou dus ook nooit echt objectief kunnen testen en schrijven over dat ding omdat ik dan subjectiviteit de boventoon laat voeren. En dan begeef ik me op even glad ijs O-) als de huidige verslaggevers die voor commercie gaan :X

Niet alle huidige verslaggevers gaan voor de commercie he O-)
 
Zozo Mark ... goed bezig :) Voor zo'n opa als jij hebben ze nu het 2005 model: 140 paardjes, bredere kuip (zonder gaten) en een hoger kuipruitje. Gelukkig heb je wel door hoe je met zo'n ding moet rijden: geen fluwelen handschoentjes :}

Je weet waar je hem af mag leveren O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan