TT in gevaar!!


En wat is hier precies het bezwaar tegen?
Dat het traditie is snap ik, maar de traditie van het laatste weekend van juni weegt voor mij zwaarder eerlijk gezegd.
Ondanks dat het 'onze' TT is, met de bijbehorende tradities, heb ik de zaterdag altijd een rare afwijking van de kalender gevonden. Het zou van mij naar de zondag mogen, geen enkel probleem.
 
van mij ook! begrijp het hele idee van de zaterdag ook niet.. en zondag rustdag volgens het christelijk geloof is ook niet meer van deze tijd vind ik!
 
Nja van de vroegere speedweek uit ( kijk naar de isle of man TT) was de zaterdag de finaledag, kun je nagaan wat er over is van de hele week....
 
van mij ook! begrijp het hele idee van de zaterdag ook niet.. en zondag rustdag volgens het christelijk geloof is ook niet meer van deze tijd vind ik!

Het geloof is niet het probleem , WSBK rijden ze toch ook op de zondag.
Maar idd wat hier al werd geschreven de traditie is hetzelfde al Island Man vandaar ook de TT
Vroeger was het vanaf woensdag vertrekken vanaf huis en de Donderdag begon het al en voor mijn tijd mischien wel een dag eerder , maar de donderdagavond was altijd de classicrace.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van mening dat bepaalde tradities in ere moeten worden gehouden.
Maar waarom is de TT in gevaar? Dat is toch niet omdat het op zaterdag is?
Nee het draait om geld en nergens anders om, iemand deed een oproep voor spandoeken met DORNA $UCK$ Goed idee is jaren terug een zelfde soort ook gedaan tegen Bernie Eccleston. Ik bezoek dit jaar voor de 45e x de TT en kan er (nog) geen genoeg van krijgen! :]

Dus volgend jaar 46 :Y
 
Ik ben van mening dat bepaalde tradities in ere moeten worden gehouden.
Maar waarom is de TT in gevaar? Dat is toch niet omdat het op zaterdag is?
Nee het draait om geld en nergens anders om, iemand deed een oproep voor spandoeken met DORNA $UCK$ Goed idee is jaren terug een zelfde soort ook gedaan tegen Bernie Eccleston. Ik bezoek dit jaar voor de 45e x de TT en kan er (nog) geen genoeg van krijgen! :]

Dus volgend jaar 46 :Y

En,werkte dat? O-)
 
Onderstaand staat op NU.nl:

Vliegshow TT Assen gaat niet door.

Dat is woensdag bekendgemaakt tijdens de jaarlijkse persconferentie over het motorevenement.

Vanwege teruglopende bezoekersaantallen kwam de TT in eerste instantie met het idee om in 2013 een vliegshow met F-16's aan het programma toe te voegen.

In samenspraak met commissaris van de koningin in Drenthe Jacques Tichelaar werd het plan voorgelegd aan het ministerie van Defensie. Dat liet weten al tijdens de TT van dit jaar op 30 juni de show van straaljagers te kunnen voorzien.

Na overleg tussen de gemeente Assen, het circuit en Defensie werd besloten de show dit jaar toch niet door te laten gaan. " De veiligheid voor piloten en bezoekers kon op de korte termijn nog niet voor honderd procent gegarandeerd worden," laat een woordvoerder van het motorevenement weten.

De organisatie richt zich nu op de voorbereidingen voor de vliegshow van volgend jaar.
 
van mij ook! begrijp het hele idee van de zaterdag ook niet.. en zondag rustdag volgens het christelijk geloof is ook niet meer van deze tijd vind ik!

Vroeger toen de TT nog over openbare wegen ging kon men geen vergunning krijgen om de TT op zondag te houden. De aanwonenden moest de gelegenheid worden geboden om naar de kerk te gaan en het was daarom natuurlijk ook moeilijker om de medewerking te krijgen van de vele aanwonenden. Vandaar dat men toen heeft besloten om de races op zaterdag te houden.
Ondanks dat men later een nieuw circuit heeft aangelegd en er toen nog maar zo'n zes boerderijen aan het circuit lagen is de zaterdag steeds gebleven.

EgbertO
 
Hou maar op jongens, het is gedaan met de motorsport in Nederland. Curling is het nieuwe racen. Mooi man, met die bezems over het ijs! Tsjonge! :)
 
De TT is al helemaal kaal geplukt als evenement en nu ook nog naar zondag dan is het volledig van zijn charme en traditie ontdaan. Lang leve de dollars.
 
De TT is al helemaal kaal geplukt als evenement en nu ook nog naar zondag dan is het volledig van zijn charme en traditie ontdaan. Lang leve de dollars.


ff mss ontopic.maar waarom de zaterdag de TT en niet de zondag.waarom is dit eigenlijk.
heeft dit een reden?
 
Toen ze nog over de karresporen raceten was al afgesproken dat de mensen, die er wonen op Zondag naar de kerk moeten kunnen. Zodoende word er al 79 jaar op zaterdag geraced.
Ook de vergunningen moest men steeds aanvragen voor zondag.
 
Laatst bewerkt:
te grootschalig en te weinig diversiteit, het grootste onderlinge verschil zit hem volgens mij hoe de ene t.o.v. de andere zijn traction control afstelt... in het begin is het nog leuk maar na de rijders 50 keer voorbij te zien komen heb ik in mijn ogen 50 keer precies hetzelfde gezien

er geen ruimte voor technologische verschillen onderling doordat alles zo in hokjes is gepropt en dus ook niks ECHT´revolutionairs´ of aparts zoals wat je vroeger zag (om een voorbeeld te geven) in de formule 1 dat er ineenkeer een F1 auto met 6 wielen op de startbaan stond of die honda 250cc 6 cilinder, of die NR500 met z'n ovale zuigers

nog niet misschien dat je zoiets tegenwoordig nog ziet gebeuren, jammer genoeg
 
Nou nou Gerard, dat leek me toch echt een gevalletje organisator hoor. Heeft het TT Circuit niks mee te maken.

Hey jochie :W

Maar t verbaasd me nog dat de TT niet eerder in gevaar was..
Hoge entree prijzen en inderdaad ook de ondernemers vragen de hoofdprijs voor een broodje hamburger. Maar dat komt weer voort uit het hoge stageld wat ze weer moeten betalen.. Toch zal het jammer zijn als de TT verdwijnt. Ik geloof daar ook niet zo in om eerlijk te zijn.
 
Wat is precies de charme van de race op zaterdag? Buiten de traditie dus...

Met charme bedoel ik niet de race op zaterdag maar vrijdagavond en -nacht gezellig de hele nacht op het circuit eten, drinken, vuurtje maken etc. Gewoon de hele nacht de sfeer proeven en wachten op de heerlijke tweetakt lucht op zaterdagmorgen. Dat bedoelde ik met de charme van het evenement. Verdwenen.
 
Met charme bedoel ik niet de race op zaterdag maar vrijdagavond en -nacht gezellig de hele nacht op het circuit eten, drinken, vuurtje maken etc. Gewoon de hele nacht de sfeer proeven en wachten op de heerlijke tweetakt lucht op zaterdagmorgen. Dat bedoelde ik met de charme van het evenement. Verdwenen.

En al die zaken die je op de vrijdagavond en -nacht deed, die kunnen niet een dag opgeschoven worden?
 
Zit net ff te kijken naar ticket prijzen, zijn mij een paar vragen gerezen.
Gewoon via tt site 98 euro duurste kaart via ticketgp kom je op 138 euro uit:s wie koopt daar kaarten zijn beide gewoon hoofdtribune kaarten.

Dan zit ik even te kijken voor wsbk te nurnburg voor mij altijd wel 1 van de favoriete race's.
Op site circuit 71 gp tickets 79, maar dan staat er op de site van nurnburg ook nog het kopje Ermäßigt wat volgens mij iets van vermindert betekend ( men Duits is niet top) wat zijn dat dan voor kaarten kom op de zelfde stoelen uit via de site maar dan ongeveer de helft goedkoper? dacht misschien aan kinderen ofzo maar dat betekend Ermäßigt helemaal niet volgens mij, iemand ervaring of ideeën?
 
Terug
Bovenaan Onderaan