TT van Basse

g-agostini

MF'er
9 feb 2009
106
0
Ter Heijde aan zee
Aankomend weekend natuurlijk de meeting van het motor-forum, maar ook een oltimer(demo)race in Basse.

Staat nu al maanden op de kalender om heen te gaan, maar ben benieuwd of er al eens iemand naar toe is geweest? Wordt mijn eerste keer en ben benieuwd naar ervaringen. Op internet is vrij weinig informatie te vinden.
 
Inderdaad weinig info over Basse.
Ik zou ook niet weten waar het circuit ligt.
Als je Basse bekijkt op Google maps, zijn het maar vier straten.

Ik woon niet zo ver weg, en het wordt mooi weer dus ik ga zeker even kijken.
 
ik ben wat jaartjes geleden (had nog niet eens een A- rijbewijs) geweest.

als je van oude machientjes houd is het heel leuk en als je gewoon naar de Basse rijdt kan het niet missen. staan (vast) bordjes enzo...

gratis entree en de'race' gaat over weggetjes om Basse heen. Je staat vlak langs de weg dus kun je 't mooi meemaken.

ik heb helaas een bbq maar hoop voor de tijd nog ff te kijken :P
 
Aankomend weekend natuurlijk de meeting van het motor-forum, maar ook een oltimer(demo)race in Basse.

Staat nu al maanden op de kalender om heen te gaan, maar ben benieuwd of er al eens iemand naar toe is geweest? Wordt mijn eerste keer en ben benieuwd naar ervaringen. Op internet is vrij weinig informatie te vinden.

Grappig,ik heb het ook maanden geleden in m'n mobiel gezet na een artikel(tje)in de Moto73.
Vond het wel vreemd er verder niets over te horen maar ik rij er van het weekend wel naar toe.
Ze hebben overigens een site waar eea op staat.
http://www.buurthuus.nl/joomla/inde...-motorcity-basse&catid=48:basser-tt&Itemid=81
 
Ik heb dat artikel ook gelezen in Moto73 en daarom lijkt het me wel leuk om eens heen te gaan. De site is van het plaatselijke krantje en meer dan dit kan ik ook niet vinden over 2011.

Laten we hopen op een mooi weekend en dan sturen we er wel ff heen.

Veel plezier voor iedereen die gaat.
 
las vandaag een artikel in de Steenwijker Courant... 10 uur beginnen de trainingen. 9 uur ook al iets (Lanz en dors(t)ploeg).
officiele opening 12.30 uur. daarna middagmanches.

vreemd dat ze niet meer op internet zetten..

ik ga 's ochtends wel ff kieken.
 
jr777 kan ook op de fiets... :

las vandaag een artikel in de Steenwijker Courant
ik ga 's ochtends wel ff kieken.

...'s middags is het ook nog leuk... :/
...trouwens om 12.30 beginnen de races, in de ochtend vanaf 10.00 uur de trainingen...
...en die Lanz staat gewoon de hele dag te beuken, te hijgen, en te puffen...

...dus morgen even (zoals elk jaar) kijken...
...altijd gezellig daarzo...

cf2f2cf0.jpg

...een plaatje van vorig jaar...



...en dat klinkt dan als dit :

...geluidje...
 
rotom kent-tut-nie...:

Ik zou ook niet weten waar het circuit ligt.
Als je Basse bekijkt op Google maps, zijn het maar vier straten.

...het 'circuit' ligt net buiten die 4 straten ; kan niet missen..., want die 4 straten is helemaal in het teken van de Basser TT...

...met een paddock, parkeerplekken, camping, friettent, ijscoman, en bewegwijzering naar het tijdelijke circuit...
 
Ook ik ben wederom weer van de partij *O* .

TT Basse is redelijk kleinschalig (daarom wordt er niet zoveel rugbaarheid aan gegeven op internet) waardoor er wel een mooie sfeer ontstaat! Zeker een aanrader, maar verwacht geen groot evenement...

Ik geloof dat er jaarlijks toch altijd enkele duizenden bezoekers komen

Tijdens de races gaat het er soms toch nog redelijk fanatiek aan toe. Wat er helaas ook voor zorgt dat er wel eens één onderuit schuift... -O-

Het 'rennerskwartier' is continu geopend waardoor je alle machines op je gemak kan bekijken en de meeste rijders zijn ook 'in' voor een praatje.

Het mooiste vindt ik altijd dat de 'oudere' mannetjes door een slechte rug krom lopen en zichtbaar pijn hebben. Vervolgens stappen ze op een oude 50cc racer waar ik nooit op zou komen en hebben ze geen centje pijn _O-


Het rondje dat wordt gereden is trouwens Westenwold, Gheerdinge en Voshoek en is ca. 3-4 km lang.
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf niet in Basse, maar vorig weekend in Eext geweest waar ook ieder jaar classic races (gelijkmatigheids wedstrijden worden gehouden) De sfeer en enthousiasme onder de deelnemers is altijd zeer groot. (dit jaar was o.a Giacomo Agostini, Wil Hartog en Theo bult aanwezig ) allemaal topers uit de 70er jaren. Ook het feit dat Yamaha vanuit de fabriek dit ondersteund (ferrie brouwer yamaha classic racing team) maakt het steeds leuker. Het mooiste zijn natuurlijk de classic races op francorcham en Engeland.
Het is allemaal heel toegankelijk en rijders benaderbaar voor een praatje, wat je mist bij de gewone racerij, laat staan gp
 
Ik kom er al vanaf toen ik nog een klein mannetje was en dit is echt een prachtig evenement, je kunt gewoon lekker de paddocks inlopen en een praatje maken en de boel op je gemakje bekijken. Helaas helaas kan ik er niet bij zijn ivm een bijbaantje.... :( :(

Btw een aantal mensen herinneren zich nog wel de motor actie voor die man in Oldemarkt, nou dit ligt op nog geen 5 km daarvan, beetje richting Steenwijk.

Het geluid, de oude motors, de benzinelucht en hoe dicht je op de baan zit maakt het echt wel een speciale ervaring! Eerder deden er ook nog zijspannen mee, dat was altijd spektakel.

Zeker een aanrader voor de liefhebber van klassieke racers en motorrace en een mooi feessie
 
...om de sfeer alvast een beetje te proeven... ;)
...enne..., morgen een mooie zonnige dag, dus...



plaatjes klik = plaatjes groot !


...oude mannen, met zere ruggen, op een 50cc...



...goan pa...!



...mwha..., als het nog langer duurt, dan wachten we nog even...



...en als dan de rust weer terug is op het platteland... :]
 
Laatst bewerkt:
...'s middags is het ook nog leuk... :/
...trouwens om 12.30 beginnen de races, in de ochtend vanaf 10.00 uur de trainingen...
...en die Lanz staat gewoon de hele dag te beuken, te hijgen, en te puffen...

...dus morgen even (zoals elk jaar) kijken...
...altijd gezellig daarzo...

[afbeelding]
...een plaatje van vorig jaar...



...en dat klinkt dan als dit :

...geluidje...

Roloo,

ik zou normaal ook zeker 's middags gaan maar dan heb ik wat anders...
is er trouwens een motorparkeerplek? vorige keer met de auto geweest en da's in de berm parkeren en dat wil met m'n motor wat lastiger :P
 
jr777 over de handel in de berm achterlaten...:

is er trouwens een motorparkeerplek?

vorige keer met de auto geweest en da's in de berm parkeren en dat wil met m'n motor wat lastiger :P

Ja hoor geen probleem ; gewoon met de motor tot ongeveer aan het tijdelijke circuit rijden, en dan is er ruimte zat om ergens een motor te parkeren.

Bijvoorbeeld daar waar die grote dorsmachine staat te dampen, daar ongeveer recht tegenover is een klinkerweg. Het ding is elk jaar afgezet met een rood/wit lint, maar gewoon lint optillen, en je motor achter het lint zetten.

Simpel... :)



...enne..., anders gewoon met de fiets komen. Het is mooi weer vandaag, en het is maar 6,6 kilometer fietsen... ;)






full
 
...500.............???????????????

...ben met 64 stuks thuisgekomen...
...en zelfs dan ben je al min of meer druk... :/
 
Ik had er 3,geen camera meegenomen en de telefoon in niet je van het.
Wat een geweldig evenement is dit zeg,ik verwachtte een handjevol ouwe knarren met oude afgeragde brikken maar niets was minder waar.
Ik heb zelf nog geholpen een gecrashte Duitser(500cc)uit de sloot te halen.

Het was een eind rijden,wel mooi binnendoor,maar ik kom volgend jaar zeker weer.
jr777,post je de foto's hier?
 
Vandaag er lekker naartoe gereden en moet zeggen: Prima bevallen..:D!!

Las op de site dat de motoren van voor 1972 moesten zijn...had een kleine twijfel daardoor gekregen, maar wat een schoonheden:D!
Blijf toch echt een MV fan, maar wat een geluid geven die Honda's toch ook hoor!

Gezellig klein evenement...houden zo!

Iemand nog veel last gehad van de zon vandaag....pfffff....het water vloeide rijkelijk zeg:)!
 
Gezellig klein evenement...houden zo!

Dat is de reden dat er dus ook niet zoveel op internet vermeld staat.

Iemand nog veel last gehad van de zon vandaag....pfffff....het water vloeide rijkelijk zeg:)!

Wij zijn in de 'pauze' tussen de trainingen en de manches maar een rondje gaan rijden om wat af te koelen :] . Pfff, wat een hitte zeg. Maar eigenlijk mogen we niet klagen!!


Hulde voor de organisatie!!

Het is toch mooi dat zo'n evenement doorgang kan krijgen met de hedendaagse regelgeving. Daarnaast is het toch wel bijzonder dat zo'n evenement nog gewoon kosteloos (voor de bezoeker) georgarniseerd kan worden!!!

Er lagen zelfs plankjes klaar op de motorparkeerplaats op het grasveld :}
 
Ik ben er ook geweest. Op uitnodiging van een collega die daar woonde.

Dit had ik niet verwacht, prachtig mooi spul daar zeg :o :} Wel jammer van die Suzuki 500cc zeg.... Dat ding had redelijk schade.

@t Lorenzooom: stond jij aan de andere kant van de baan dan?
 
...500.............???????????????

...ben met 64 stuks thuisgekomen...
...en zelfs dan ben je al min of meer druk... :/

toestel op burst en dan 7 per seconde gaat snel hoor :P

@lorenzoom... ik zal morgen rest nog ff uploaden en hier een linkje plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan