Tucano Urbano kleding en accessoires nu ook in Nederland

Vox

MF veteraan
13 apr 2007
4.165
5
Vandaag contact gehad met een juffrouw bij de Luma importeur. Deze gaan nu ook Tucano urbano kleding en accessoires uitleveren in Nederland!

Wat is hier zo bijzonder aan? Wel deze kleding en accessoires is speciaal voor de scooter
ontworpen. Voorheen kon je deze alleen bestellen via e bay Italië(zover ik weet)
Verschillende dealers zullen nu beschikking krijgen over kleding en accessoires in hun winkel. De importeur gaat dan kijken naar welke spullen vraag is en kan zo de collectie op termijn aanpassen in de winkels. Ze zitten nog in de opstartfase.

Interessant is vooral dat je bijvoorbeeld de Thermoscud's(beenkleden) en stuurmoffen kunt bestellen. Ook andere nogal vreemde en niet alledaagse dingen hebben ze in hun collectie. Hebben ze het in de winkel niet maar wel bij de importeur kunnen ze het in 2 dagen leveren. Meer bijzondere dingen moeten ze wel via Italië bestellen, dat zal om en nabij 2 weken in beslag nemen.

Via de site van Tucano urbano kun je een catalogus downloaden:

http://www.tucanourbano.it/main/home.aspx

Voor dealers kun je met de Luma importeur contact opnemen: 0297 328606
Ze zijn hun net sterk an het uitbreiden en de importeur is erg enthousiast.
 
mippy, dan ken je de tucano lijn niet goed genoeg, want alle kleding heeft huist de nodige bescherming even als bij "gewone"motorkleding, met het enige verschil dat die van tucano stijlvol zijn, in tegenstelling tot de meeste "normale"motorkleding.

Tucano heeft nog veel meer, zoals handkappen, beenkleden, tassen, etc.

Goed nieuws dus Frank, ik vraag mij alleen af wat nu bvb een thermoscud moet gaan kosten.

In duitsland kost hij voor de bev 500 al 140 euro, terwijl ik hem via het italiaanse ebay voor 60 (!) euro gekocht heb.
 
Laatst bewerkt:
Mats, ze zouden me een catalogus toesturen, hopelijk staan hier ook prijzen in.
Ik wacht dat even af en ga dan wat dingetjes bestellen, zoals de stuurmoffen(zal wel laten weten hoe dat bevalt als ik ze heb). Het zal inderdaad qua prijs geen Italië zijn verwacht ik dan.

Overigens kun je het spul ook oa bestellen bij deze zaak ;) in Eindhoven, volgens de dame.

Burg Bromfietsen – Scooters, bromfietsen en accessoires

Ook in maastricht kon ze me al twee adressen geven, dus ze zijn toch wel goed aan het uitbreiden.

Qua kleding en bescherming ben ik zo wie zo nog wat "zoekende". Er is ook zo veel in de handel, alleen moet het niet alleen beschermen maar liefst ook een beetje "makkelijk" zijn. Nu kost dat aan en uitkleden best wel veel tijd.
 
Laatst bewerkt:
Eindhoven....dat is dus DE befaamde dealer waar ik het de hele tijd al over heb. Ik heb daar idd. tucano spullen zien hangen/liggen, en ga binnenkort er naar toe om mijn motor op te halen, dan zal ik het vragen. (tussen nu en 2-3 maanden zal hij klaar zijn.... :( |( |( )
 
Laatst bewerkt:
Eindhoven....dat is dus DE befaamde dealer waar ik het de hele tijd al over heb. Ik heb daar idd. tucano spullen zien hangen/liggen, en ga binnenkort er naar toe om mijn motor op te halen, dan zal ik het vragen. (tussen nu en 2-3 maanden zal hij klaar zijn.... :( |( |( )
Die moffen lijken me wel wat, met name omdat je ze ook kunt vastschroeven. En ze lijken er ook beter dan gemiddeld uit te zien.

Ik was vanmiddag in de zaak in Eindhoven en op dat moment deden ze alsof ze nog NOOIT van Tucano hadden gehoord. Daarom zojuist even gebeld met LUMA. Het blijkt dat die morgen gaan babbelen in Eindhoven om dat Tucano urbano spul in het programma op te nemen.

Dus ik ben benieuwd wat daar uitkomt.
 
Da's toevallig stradje ik ben er vandaag ook geweest. De man achter de balie vertelde me dat ze er aanstaande Donderdag voor langs zouden komen(Luma dus). Volgende week ga ik er eens voor terug. Idd, het is wat jij zegt het feit dat je ze vast kunt schroeven trekt mij ook aan.
Let wel op want de meer stoffen uitvoeringen zijn niet rainproof. De andere in hun collectie wel.

Overigens hebben ze er best wel wat scootermodelllen staan: Vespa gts 250/300 een Xevo 400 een Beverly 500 en Twee Sym modellen waaronder de 300 met grote wielen.

Deze zijn dus niet rainproof!:
full
 
Laatst bewerkt:
De kleding ziet er goed uit. Ik zal dan wel mijn burgman moeten inruilen voor een mooie vespa, dat past beter bij elkaar ;). De regenkappen vind ik helemaal niks, volgens mij kan je dan beter een auto kopen.
 
Leuk,leuk, een thermoscud ziet er niet uit dat klopt maar na het proefritje met de scud van Mats destijds op z'n SH 300 was ik verkocht! Geweldig zo'n ding! Ik heb hem al thuis liggen dus ik hoef hem er maar op te schroeven.

Wacht maar af als het richting de 0 graden of lager gaat... Dan lach ik jullie allemaal uit.
:Y :Y :Y
Oke, oke boven de 5 graden doen jullie dat....
B| B| B|
 
Vox, waar haal je al die afbeeldingen vandaan, zit je soms in de grafische industrie?

Maar dat even terzijde, onder de 5 graden krijg ik wel last van koude voeten daar zou de thermoscud wel tegen helpen denk ik. Helaas weegt in dit geval het ongemak niet op tegen het esthetische bezwaar. Weet iemand of er ook speciale winter laarzen te koop zijn?

Leuk,leuk, een thermoscud ziet er niet uit dat klopt maar na het proefritje met de scud van Mats destijds op z'n SH 300 was ik verkocht! Geweldig zo'n ding! Ik heb hem al thuis liggen dus ik hoef hem er maar op te schroeven.

Wacht maar af als het richting de 0 graden of lager gaat... Dan lach ik jullie allemaal uit.
:Y :Y :Y
Oke, oke boven de 5 graden doen jullie dat....
B| B| B|
 
Stepjes: Tucano heeft wel overschoenen tegen regenval, trek je gewoon over je schoenen aan maar dat is niet wat jij bedoeld.

Ik vindt het gewoon leuk om af en toe eens wat plaatjes toe te voegen(pluk ik gewoon van het net)maak het allemaal iets fleuriger anders is het alleen maar tekst.
 
Laagvliet: Dit is een leuker katje...

[afbeelding]
Met dat soort foto's heb je geen termoscud meer nodig om het warm te krijgen :+ !!

FF nog wat anders: na wat Googlen kwam ik bij de volgende Italiaanse verzendsite: Accessori per moto - MotoMail. Die verkopen ook al dat spul van Tucano, met flinke kortingen t.o.v. de prijzen die hier lijken te gaan gelden. Een termoscud kost daar 74.40 en waterdichte moffen 36.00. Dus dat is zelfs na de verzendkosten a 20 euro nog altijd VEEL gunstiger dan waar je het in nederland voor zou kunnen kopen (indicatie van LUMA voor die combinatie: 180 euro).

Ik heb besteld en houd jullie wel op de hoogte hoe dat avontuur afloopt. Het bestelproces gaat overigens wel een beetje knullig.
 
Nou stradje dat heb je goed uitgezocht! Wat ik me wel afvraag is hoe het met verzendkosten zit. Ze hebben het over 20% VAT wat je als particulier zo wie zo moet betalen. Wat nu de verzendkosten zijn is me nog niet helemaal duidelijk ik heb de procedure niet doorlopen. Of is dat 20 euro net wat jij zegt?. Dus nog bovenop die 20% VAT?

Beetje moeilijk vindt ik ook welke van de vijf type's stuurmoffen het nu moet worden.

Universal model for handlebars with indicators... staat er maar wat wordt nu bedoeld? Dat je met je handen aan de bedieningsknoppen kunt? Of bedoelen ze iets anders?
Ik denk dat ik R323 moet hebben.

Het zal me benieuwen Stadje hoe het bij jou gaat verlopen.
 
Laatst bewerkt:
Nou stradje dat heb je goed uitgezocht! Wat ik me wel afvraag is hoe het met verzendkosten zit. Ze hebben het over 20% VAT wat je als particulier zo wie zo moet betalen. Wat nu de verzendkosten zijn is me nog niet helemaal duidelijk ik heb de procedure niet doorlopen. Of is dat 20 euro net wat jij zegt?. Dus nog bovenop die 20% VAT?

Beetje moeilijk vindt ik ook welke van de vijf type's stuurmoffen het nu moet worden.

Universal model for handlebars with indicators... staat er maar wat wordt nu bedoeld? Dat je met je handen aan de bedieningsknoppen kunt? Of bedoelen ze iets anders?
Ik denk dat ik R323 moet hebben.

Het zal me benieuwen Stadje hoe het bij jou gaat verlopen.
Het te betalen bedrag, inclusief €20 verzendkosten, is €130.40. Dus de vermelde prijzen en verzendkosten zijn incl. BTW. Als bedrijf kun je waarschijnlijk tegen nul-tarief laten leveren.

Ik ben zelf in ieder geval tot de conclusie gekomen dat ik qua stuurmoffen de R323 moet hebben voor mijn Suzuki Burgman 400 K8. Als het binnenkomt zet ik hier wel eens fotootjes neer.
 
Over twee weken bij ons in de winkel ( CycleCentre Piet Hordijk Rotterdam )

Is mooi spul, kwaliteit en zit lekker.
Als je veilig wilt rijden en ook met je scooterkleding de stad in wil, toppie :]
 
Als we dan toch kleding ingaan..... kijk eens bij scooterkleding van Spidi..... ziet er nog beter uit
 
Laatst bewerkt:
Het zal me benieuwen Stadje hoe het bij jou gaat verlopen.
Hoi Frank,

Ik heb de spullen binnen. Het duurde even iets langer omdat ze de moffen nog aangeleverd moesten krijgen van Tucano. Maar voor de rest lijkt dit een serieuze toko. Hun Engels is nog voor verbetering vatbaar, maar ze reageren alert en het verzendproces verloopt professioneel via UPS.

Zodra ik "gebruikservaringen" heb, laat ik wel wat van me horen. Ik ga het spul waarschijnlijk pas monteren wanneer het weer daar echt om vraagt. Ik vind het nu nog wel meevallen.
 
Zijn er al meer deallers bekend? bijv in de omgeving Rotterdam?
Weten jullie ook nog andere "URBAN" motor kleding producenten?
 
Laatst bewerkt:
CycleCentre Piet Hordijk Rotterdam heeft idd net de kleding binnen gehad. Op de site stond nog dat het er aankwam vandaar dat ik vroeg of er nog andere locaties waren. De jassen zien er goed uit. wel afhankelijk van het model. Ze hebben helaas nog niet het gehele assortiment maar hopelijk komt dat nog. Ik ga voor een 834T Parka. zand of bruin daar ben ik nog niet uit

Ben benieuwd naar jullie jassen met op en aanmerkingen.
 
Zodra ik "gebruikservaringen" heb, laat ik wel wat van me horen. Ik ga het spul waarschijnlijk pas monteren wanneer het weer daar echt om vraagt. Ik vind het nu nog wel meevallen.
@ Stradje: het zal me benieuwen hoe een en ander gaat passen. Nu vindt ik het nog lastig te bepalen welke moffen ik zou moeten pakken. Ik begrijp dus dat je er zo'n 3 weken op hebt moeten wachten. Het zou leuk zijn als je eens als je het gemonteerd hebt een fotootje zou willen plaatsen en hoe het je bevalt.

Helaas kon ik niet eerder reageren. Was een weekje in Turkije....pfff, wat valt dat tegen... van 28 naar iets boven de 10 graden....
 
@ Stradje: het zal me benieuwen hoe een en ander gaat passen. Nu vindt ik het nog lastig te bepalen welke moffen ik zou moeten pakken. Ik begrijp dus dat je er zo'n 3 weken op hebt moeten wachten. Het zou leuk zijn als je eens als je het gemonteerd hebt een fotootje zou willen plaatsen en hoe het je bevalt.

Helaas kon ik niet eerder reageren. Was een weekje in Turkije....pfff, wat valt dat tegen... van 28 naar iets boven de 10 graden....
Hoi Vox,

Je kan die van mij overnemen voor 20 Euro + verzendkosten (of woon je in de buurt? Ik woon in Asten). Ongebruikt. Ik ga toch voor de handkappen + handvatverwarming (zie draadje Burgman). Moet wel erg koud (/glad?) worden wanneer dat niet genoeg is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan