tuinfrees gehuurd

de red

MF veteraan
30 sep 2002
1.125
0
Oisterwijk
Van het weekend een keer een tuinfrees op 3 wielen gehuurd *D ik dacht lekker liggend touren een keer zonder helm. Werden we aangehouden door oom agent en kregen een bekeuring voor het niet dragen van helm :? Ik dacht dat dit mocht O-) Maar nu staat er op de bekeuring dat ik een boete heb gekregen voor het niet dragen van een helm in de auto |( zou ik dit kunnen aanvechten :?
 
Tuinfrees is toch geen auto :+
Nou ik zou hem mooi aanvechten :)
Heeft ie je kenteken ook genoteerd van de auto :P
 
Volgens mij heeft een tuin frees geen kenteken :)
Dus ik bedoelde te zeggen van hij heeft een auto opgeschreven maar geen kenteken :?
Dus dan kan ie hem zeker aan vechten toch .
 
ja zeker wel een kenteken. Het is er eentje met achter van die brede sloffe voor een shopper band en een vw motor erop\in :?
 
ja zeker wel een kenteken.

Wat was de combinatie van het kenteken (ik bedoel wel of niet met een M) Lijkt mij vrij duidelijk dat als het een auto kenteken is jij nooit een boete kan krijgen voor geen helm.

Maar kon het verhuur bedrijf daar geen uitsluitsel over geven??

Groeten
 
volgens mij bedoelt topic starter een trike.....
en daarop moet je óf een helm, of een gordel dragen.
dus deze bekeuring is volledig wettelijk
 
Ben ik nou de enigste die het niet volgt¿

piccies van dat ding plzzzz

full
 
Van het weekend een keer een tuinfrees op 3 wielen gehuurd *D ik dacht lekker liggend touren een keer zonder helm. Werden we aangehouden door oom agent en kregen een bekeuring voor het niet dragen van helm :? Ik dacht dat dit mocht O-) Maar nu staat er op de bekeuring dat ik een boete heb gekregen voor het niet dragen van een helm in de auto |( zou ik dit kunnen aanvechten :?

Vinnut rare in dit verhaal, dat je em gehuurd hebt en men je daar niet op de hoogte brengt van de regels van zo'n ding. Ik heb er zelf onlangs ook een gehuurd en er werd me bij het reserveren al verteld dat ik een helm moest dragen tijdens het rijden op dat gevaarte. Enkel als speciale gordels op zitten, mag het zonder... :) :)

Overigens, je kunt jezelf ook een klein beetje verdiepen in wat je huurt. Gewoon op internet kijken (beetje verhuurder meldt het al op zijn site) en je hoeft minder te denken... ;)
 
had deze een m-kenteken of had deze veiligheidsgordels
zou het niet weten :? Maar er zaten geen gordels op. Maar daar gaat het mij niet om. Ik weet het wel geen gordels is dus een helm dragen |( Maar zou ik onder deze boete uit kunnen komen. Omdat er staat dat er geen helm is gedragen in de auto.
 
zou het niet weten :? Maar er zaten geen gordels op. Maar daar gaat het mij niet om. Ik weet het wel geen gordels is dus een helm dragen |( Maar zou ik onder deze boete uit kunnen komen. Omdat er staat dat er geen helm is gedragen in de auto.

Niet mokken maar dokken...........
Hahahahahahahaha
L :+ L

En wat wordt het zondag met of zonder helm :? :? :? :?
 
zowieso in beroep gaan, lijkt me een redelijke kans van slagen hebben (als je verder nix zegt in je bezwaarschrift dat je op een trike reed) en anders is het weer extra werk voor CJIB, dus meer kans op seponeren voor iedereen
 
Vinnut rare in dit verhaal, dat je em gehuurd hebt en men je daar niet op de hoogte brengt van de regels van zo'n ding. Ik heb er zelf onlangs ook een gehuurd en er werd me bij het reserveren al verteld dat ik een helm moest dragen tijdens het rijden op dat gevaarte. Enkel als speciale gordels op zitten, mag het zonder... :) :)

Overigens, je kunt jezelf ook een klein beetje verdiepen in wat je huurt. Gewoon op internet kijken (beetje verhuurder meldt het al op zijn site) en je hoeft minder te denken... ;)
Waar kun je die huren eigenlijk. En ik dacht ook altijd dat het zonder helm mocht. Maar je kan in ieder geval je leer eens thuislaten.
 
er zijn twee soorten trike's, op basis van een auto, en op basis van een motor.

Bij motor: helm, alleen nummerplaat achterzijde en 1 koplamp
bij auto: gordel, 2 koplampen, numerplaat ook voorop.

Als jij hem aanvecht en kan aantonen dat deze idd een auto was, had jij dus een gordel om, en geen helmplicht.
Was het en motor, heb je helmplicht, maar klopt het P niet.

Succes
 
Waar kun je die huren eigenlijk. En ik dacht ook altijd dat het zonder helm mocht. Maar je kan in ieder geval je leer eens thuislaten.

Je kan em http://www.hdservice.nl/huren_in_nederland.htm (huren in Nederland), Stekman... ;)
Gewoon doen, het is een leuke ervaring... :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan