Tunap Radiatordicht - hoe te gebruiken?

Ye Greate'96

MF'er
14 jul 2004
79
0
Heiloo
Ik heb een flesje radiatordicht van Tunap gekocht, maar ik word niet veel wijzer van de gebruiksaanwijzing:

Toepassing: Toedienen bij warme motor. Verwarmings-kleppen open doen, motor minstens 10 minuten laten draaien totdat de thermostaat open gaat en de verwarming merkbaar warmte afgeeft. Dam motor afzetten, koelwaterstand opnieuw bijvullen.

Wat is nou de bedoeling? Moet ik eerst al het koelwater uit de radiator laten lopen, dan dit goedje er in gooien en na 10 minuten het koelwater weer bijvullen?
 
Ik zou het niet in mijn fiets gooien (nu heb ik een luchtgekoelde duc maar daar gaat het nietom)
Dat spul heb ik in een tractor gebruikt en ik heb pas mijn koel systeem open gemaakt en overal zat die prut in
Ik zou even langs een radiatorreparatiebedrijf rijden en vragen of ze hem kunnen maken ,en gewoon laten repareren
Want de dunne koelkanalen kunnen met dat goedje dicht slippen en dan koeld het een stuk minder
 
Ik zou het zeker niet gebruiken.... De koelwaterkanalen bij een motor zijn nu eenmaal minder ruim als bij een automotor en die bagger gaat écht overal zitten.
Op den duur is een goede reparatie duurzamer, betrouwbaarder en uiteindelijk ook goedkoper.

Tenzij je motor een brik is en hij niet lang meer mee hoeft?
 
Terug
Bovenaan Onderaan