Tune ecu Triumph Sprint 955i

Greeny

Die hard MF'er
5 okt 2005
338
12
Belgie
Heeft iemand de juiste mapping voor een Triumph Sprint 955i - 98 pk met K&N.
Sinds ik deze heb ploft hij meer en verbruikt hij meer.
Thanks for the tips.
 
Kan je niet helpen aan een tune, maar controleer ook of je vacuumslangen nog in goede staat zijn, dat kan ook raar lopen veroorzaken (onder andere)
Dit was na eindelijk nog eens wat tijd te besteden de reden waarom hij waarschijnlijk slecht draaien. De slangen naar de
Kan je niet helpen aan een tune, maar controleer ook of je vacuumslangen nog in goede staat zijn, dat kan ook raar lopen veroorzaken (onder andere)
Dit was inderdaad waarschijnlijk de reden. De slangen die naar de stappenmotor (zie bijlage) gaan die allemaal gebarsten waren en geplakt met tape. Ik heb ze vervangen.
Nu alles terug gemonteerd en nu wilt die niet meer starten. Nogthans een reset gedaan van de fouten.

Iemand enig idee of ik soms geen sensor vergeten te connecteren ofzo heb. Luchtfilter sensor (bovenaan), ok
Benzinepomp ok maar kan ik een connecter vergeten zijn?

Deze 2 zijn over, maar weet niet waar die moeten.
Een 2de connector op mijn luchtbox vind ik niet? Iemand enig idee?
 

Bijlagen

  • 16627379509584742103432582355045.jpg
    16627379509584742103432582355045.jpg
    68,7 KB · Weergaven: 24
  • 20220909_143715.jpg
    20220909_143715.jpg
    119,1 KB · Weergaven: 26
  • 20220909_143615.jpg
    20220909_143615.jpg
    85,8 KB · Weergaven: 22
Bruin zwart en geel oranje kabel...
Vond dit commentaar op een Triumph forum,
It is worth noting that on some models there are a couple of connectors that don’t connect to anything due to the loom being standard across different models and markets.
En anders zorgen dat je het elektrisch schema krijgt.
 
Ik weet nog van mijn Triumph Speed Triple 955i dat hij vrij gevoelig was voor de mappen die werden ingeladen. Uiteindelijk heb ik bij Ruud Frederiks een map op maat laten maken. Wat mij betreft mag je deze mappen zo hebben, maar inladen op eigen risico. Ik reed toen met een K&N filter en een custom uitlaat.

Wat ook erg belangrijk was, waren inderdaad de vaccuumslangen die inmiddels tegen uitdroging zaten. Je doet er goed aan om deze allemaal preventief te vervangen en het zijn de kosten ook niet. De 3 gaskleppen synchroon stellen was ook waardevol, en ook een relatief simpel klusje. Hij liep daar duidelijk beter van. Ik heb dit gewoon met een Carbtune gedaan.

Voor die connector zou ik vanavond even in het werkplaatshandboek kunnen kijken, als ik het niet vergeet.
 
Neen dat weet ik dat de 3 opene moeten gebruikt worden.
TuneECU geeft geen foutmeldingen.

Ik probeer hem op te monteren en hij start niet. Slaat niet aan.
Als gek al zitten zoeken. Nu de darmpjes mooi hersteld zijn 😣
 
Terug
Bovenaan Onderaan