Tuneboy of Powercommander??

Fave

Die hard MF'er
24 apr 2004
911
0
Leidschendam
Hoi allemaal ik overweeg een Tuneboy/PC3 aan te schaffen en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen daarmee.Ik zou ook erg blij zijn met dealer adressen ofzo(Vooral Tuneboy want daar kan ik in nederland niets van vinden).
 
Hoi allemaal ik overweeg een Tuneboy/PC3 aan te schaffen en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen daarmee.Ik zou ook erg blij zijn met dealer adressen ofzo(Vooral Tuneboy want daar kan ik in nederland niets van vinden).

Er zijn hele grote verschillen tussen TuneBoy en de Powercommander, dat wordt op de site van Tuneboy zeer duidelijk uiteengezet.
Met TuneBoy kun je de complete injectie- en ontstekingsmapping in feite 'vrij' invullen (de natte droom van een tuner), verder ziten er ook veel diagnosefuncties in. TuneBoy is overigens alleen toepasbaar op Triumphs, enkele typen Aprilia en op Benelli.
Ik ken één tuner in Nederland met een hele ruime ervaring met TuneBoy èn met de benodigde kennis om mappings daadwerkelijk te verbeteren: Ruud Fredriks in Goes. Mijn Speedtriple 1050 heeft bij hem onlangs die behandeling ondergaan en ging (in volledige standaarduitvoering), ruim 8,5 pk omhoog met ook een betere motorloop en gasaanname in het middengebied. Via het systeem kon ook m'n snelheidsmeter gecalibreerd worden, de 6 - 7% overdrijving bij 100 km/u is er uitgehaald. 100 km/u op de teller is nu ook 100 km/u in werkelijkheid. Dit laatste is alleen mogelijk bij de modellen met Keihin-injectie.
Ook heb ik een Daytona955i met sportuitlaat de behandeling zien ondergaan en daarbij resulteerde het vooral in veel meer power in het lage en middentoerengebied, waardoor de fiets compleet anders, krachtiger, rijdt, zoals ik zelf kon vastellen omdat ik er voor en na de behandeling op heb gereden.
Verder kan via Tuneboy o.a. de toerenbegrenzer op elk gewenst toerental worden ingesteld, kan het stationnair toerental worden gekozen, kan worden ingevuld bij welke koelvloeistoftemperatuur de fan achter de radiateur moet aanslaan, enz. enz.
 
Kijk daar heb ik wat, dank je voor je reactie.
Weet je wat je ongeveer kwijt was voor je S3 1050??
Ik weet dat ze via de site 400 dollar zijn (320 euro),maar dan is ie natuurlijk los en niet afgesteld.
 
Op donderdag 29 juni 2006 07:37 schreef Fave het volgende:

Kijk daar heb ik wat, dank je voor je reactie.

Weet je wat je ongeveer kwijt was voor je S3 1050??

Ik weet dat ze via de site 400 dollar zijn (320 euro),maar dan is ie natuurlijk los en niet afgesteld.

[/quote]


Ruud rekent 300 euro inclusief alle runs die nodig zijn om een optimale afstelling te bereiken.

Ik heb op het Speed Triple topic bij 'naked bikes' er iets uitgebreider over geschreven:

www.motor-forum.nl/forum/topic.php/132640/6

www.motor-forum.nl/forum/topic.php/132640/16

En ja, kan ook met de Daytona 650. M'n zoon heeft de Daytona 600, die komt binnenkort ook aan de beurt.
 
Je hebt niks aan Tuneboy als je geen testbank hebt.

Bij de Daytona T595/995 en andere modellen tot 2001 heeft Tunboy bijna geen nut omdat je die motor met het Triumph gereedschap perfect af kan stellen.
De nieuwre modellen kun je minder aan doen door de moderne milieu eisen, lambda sonde ed. daar kun je met een Tuneboy iets doen.

Vaak als een T595 ed. goed door een dealer is afgesteld, wat meestal niet het geval is, denkt niemand nog niet meer aan een Tuneboy.
Misschien is dat een idee!!
 
Je hebt niks aan Tuneboy als je geen testbank hebt.

Bij de Daytona T595/995 en andere modellen tot 2001 heeft Tunboy bijna geen nut omdat je die motor met het Triumph gereedschap perfect af kan stellen.
De nieuwre modellen kun je minder aan doen door de moderne milieu eisen, lambda sonde ed. daar kun je met een Tuneboy iets doen.

Vaak als een T595 ed. goed door een dealer is afgesteld, wat meestal niet het geval is, denkt niemand nog niet meer aan een Tuneboy.
Misschien is dat een idee!!
Dat is dus NIET waar!
Als de triumph dealer er niet meer aan uit komt met de standaard triumph tool, komt 'ie gewoon bij mij op de bank alwaar ik 't mag oplossen.......... en uiteraard mét de tuneboy software die ik voor mij en fredriks aangekocht heb..........
 
Dat is dus NIET waar!
Als de triumph dealer er niet meer aan uit komt met de standaard triumph tool, komt 'ie gewoon bij mij op de bank alwaar ik 't mag oplossen.......... en uiteraard mét de tuneboy software die ik voor mij en fredriks aangekocht heb..........

Dan moet de dealer beter zijn best doen.
Wij hebben geen enkel probleem met de afstellingen.
Maar wij doen ook alleen Triumph dat is altijd in het voordeel.
 
Dat is dus NIET waar!
Als de triumph dealer er niet meer aan uit komt met de standaard triumph tool, komt 'ie gewoon bij mij op de bank alwaar ik 't mag oplossen.......... en uiteraard mét de tuneboy software die ik voor mij en fredriks aangekocht heb..........
ik had juist uit testen begrepen dat de (sagem?)injectie van Triumph juist een van de beste systemen was, of is dat alleen het pre-strenge emissie spul?
 
Dan moet de dealer beter zijn best doen.
Wij hebben geen enkel probleem met de afstellingen.
Maar wij doen ook alleen Triumph dat is altijd in het voordeel.
Met de std triumph tool kun je niet in de mapping komen die een goede en betrouwbare loop moeten waarborgen (dit is dus afgeschermd om de gemiddelde dealer hiermee niet te laten klooien), je kunt alleen maar de basic settings iets aanpassen voor een iets mooiere loop onderin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan