Tunen Fireblade 2001

RaceDude

Rookie
16 nov 2011
28
0
Hoi 8-)

Heb sinds kort een Fireblade uit 2001, ben er helemaal weg van. Wil hem op de testbank laten zetten en tunen. Power Commander erop of Rapid Bike (welke is beter)?

Uitlaat vervangen doe ik niet, vind ik te duur. Misschien wel luchtfilters als dit nut heeft maar hij moet er niet slechter door starten of zo. Overigens wil ik mijn motor niet gereed maken voor het circuit of zo. Nee, wil gewoon dat hij optimaal lekker loopt. Mijn Vuurzwaard moet gewoon goed starten en soepel rijden onder alle omstandigheden.

Lees hier ook over schakelsetjes, wat is dit precies? Moet het blok hiervoor open? Sneller kunnen schakelen lijkt me wel fijn! Maar moet niet ten koste gaan van de betrouwbaarheid.

Ontstekingvervroeger lijkt me echt iets voor op het circuit...Verder wil ik nog een hugger, de wielen polijsten en goede valblokken erop (is wel lelijk maar heb in het verleden al eens een motor van de standaard af laten donderen).

Heeft een Double Bubble ruitje veel nut? En hoor ook over Blade dat bij hoge snelheden stuurdemper gewenst is!?

Ben erg blij met jullie reacties, waar moet ik zijn voor kwalitatief goede onderdelen bijvoorbeeld. Wie weet een goede tuner met testbank? Waar kan ik de wielen laten polijsten. Liefst in regio Arnhem/Nijmegen.

C U :]
 
Succes met je Fireblade RaceDude.
Doe er lekker aan wat jij leuk vind.
Ook ik zie her en der wat dingen in de teksten die elkaar tegenspreken, maar wat zou het..........
Hoop dat je er een fijne motor aan hebt die past bij jou voorkeur en ervaring.
En dat je er maar een hoop veilige kilometers mee mag maken.

bigscale.

O ja en als je bij een stoplicht in de regio Arnhem een zwarte Naket tegen komt die zeker niet voor jou Firblade onderdoet maar jou kilometer of 10 a 15 boven de maximum snelheid laat gaan dan zou het kunnen zijn dat ik het ben met mijn Honda X11.
 
150 pk is toch zat! Ik heb zelf ook een fireblade van 1992 ook met 156 wiel pk ( Ja is genoeg aan gebeurd) Maar soms verrast die me nog steeds voor zo'n oudje. Ik denk zelf dat je de motor nog lang niet onder controle hebt( ja op een rechte snelweg misschien) :)
 
Laatst bewerkt:
Hoeft niet: gewoon rondje rijden, versnelling meten en volgens de theorie berekenen hoeveel PK dat ding heeft :P


voor de TS:
Tunen/afstellen gewoon met een PC3 usb, heeft alles wat je nodig hebt om de A/F verhouding goed te krijgen voor je sportuitlaat en luchtfilter :z
Reken op ongeveer 150 euro voor het afstellen en 200-250 euro voor een PC3 en luchtfilter.
Dus een 400 euro en je hebt een super getjoende fiets zonder concessies te doen vwb betrouwbaarheid *O*

Ik ken nog wel een MF user die wil sponsoren: *klik* :+


shit zeg, een geintje ,ik dacht al wat heb ik deze keer weer voor iets stoms gezegd :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan