Tunen GSX-F 600 proto, ff advies?

Sagrath

Rookie
12 aug 2004
14
0
brussel
Heyz iedereen.

Ik en enkele vrienden zijn bezig met een prototypetje op basis van de niet zo mooie gsxf600 1994. De bedoeling hiervan is eigenlijk dus een prachtige bike te maken, en so far, so good. Nu zitten we achter met 1 ding verveeld, we mogen niet aan het chassis raken. Dat stelt ons probleemen met de origineele velg en achterband (150/17 is niet echt show?!) Is het mogelijk om hieraan iets te veranderen zonder aan het chassis te raken? dan dacht ik aan volgende oplossingen:

- gestretchte achterbrug steken
- achterbrug van gsxR

Wat lijkt volgens jullie het meest haalbare, ZONDER al te veel te moeten frezen of lassen? Er moet dus gewoon probleemloos minstens een 180 inhangen achteraan

thx for the advise

Greetz!
 
Heb je ook foto`s van wat je tot nog toe gedaan hebt ? Ik ben wel nieuwsgierig.
Wat betreft die bredere achterband, als je niets aan het blok doet denk ik dat je ketting scheef gaat lopen omdat het voorste tandwiel ook mee op moet schuiven naar links denk ik.
 
Fotos komen binnekort online. tot nu toe is er gebeurt:

Bovendeel van (tcp) kuip afgezaagd en er een veel steilere hoek in verwerkt (racekuip-achtig)
Kontje omhoog en dichtgewerkt (nu LED achterlicht), monoseat
UPSD vork gestoken van bij de sloper
velg vooraan van gsxr1100 (gepolierd)
dubbele koplamp vervangen door zo'n klein ingewerkt lichtje
Alle metalen delen verchroomd
Mini 'devil' knipperlichtjes
herspoten in een zwart met grijze overgang

TODO:
Digitale teller ipv die lelijke 3 klokken
achterbrug?
6 zuiger remklauwen voor
instelbare achtervering
uitlaat ipv 2-1+2-1 ga ik een 4-2-1 onder het nieuwe dichtgemaakte kontje maken
en dan nog enkele optische dingen natuurlijk (special paintjes enz...)


Greetz!
 
Fotos komen binnekort online. tot nu toe is er gebeurt:

Bovendeel van (tcp) kuip afgezaagd en er een veel steilere hoek in verwerkt (racekuip-achtig)
Kontje omhoog en dichtgewerkt (nu LED achterlicht), monoseat
UPSD vork gestoken van bij de sloper
velg vooraan van gsxr1100 (gepolierd)
dubbele koplamp vervangen door zo'n klein ingewerkt lichtje
Alle metalen delen verchroomd
Mini 'devil' knipperlichtjes
herspoten in een zwart met grijze overgang

TODO:
Digitale teller ipv die lelijke 3 klokken
achterbrug?
6 zuiger remklauwen voor
instelbare achtervering
uitlaat ipv 2-1+2-1 ga ik een 4-2-1 onder het nieuwe dichtgemaakte kontje maken
en dan nog enkele optische dingen natuurlijk (special paintjes enz...)


Greetz!

de lelijke gsx600f heeft standaard geen dubbele voorlampen. verder vind ik het hele idee nogal vreemd, om dat met een gsxf te doen, omdat die
1 ontzettend lelijk is en
2 een onstabiel frame heeft, en daar zul je al snel tegenaan lopen.

ikzelf heb het geval ook, en ik zou nooit de intentie hebben om daar iets fatsoenlijks van te maken.

weet je zeker dat het een f-type is, en geen R?
in elk geval veel succes,

en probeer eens een enkelzijdige achterbrug, dan kom je ook niet in problemen met het opschuiven van het voortandwiel. ziet er ook gelijk gelikter uit. die achterrem moet wel te fixen zijn lijkt me. ben alleen bang dat als je dat soort dingen gaat doen, je nog meer problemen gaat krijgen met je frame. overigens hebben de gsx750F en de gsx600F het zelfde frame, dus je kunt er zonder problemen een 750 blok onder zetten.
 
knip
2 een onstabiel frame heeft, en daar zul je al snel tegenaan lopen.
knip
en probeer eens een enkelzijdige achterbrug, dan kom je ook niet in problemen met het opschuiven van het voortandwiel.
knip
ben alleen bang dat als je dat soort dingen gaat doen, je nog meer problemen gaat krijgen met je frame

@TS Heb je een globale schatting van wat je tot nog toe hebt uitgegeven en wat voor vreemde problemen ben je tot nog toe tegengekomen ?

Grtz,


Enkelzijdige brug is een leuk idee, dat zal ik eens proberen.
Wat voor problemen ?
En heb je tips om deze te voorkomen/op te lossen ?
 
Het is geen standaard kuip, maar een tcpkuip, deze wordt geleverd met dubbele koplamp :+

Dit idee is gekomen omdat de gsxf echt lelijk is origineel, en we wouden iets maken waar de meeste stom van gingen staan. volgende week enkele fotos, je zal je ogen niet geloven (hoop ik)...


Greetz!

edit: Het totale prijskaartje tot nu, inclusief aankoop moto bedraagt momenteel 3700 €!!! max budget is rond de 5000€...hehehe budget bike....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan