Tunen GSX-R 600 SRAD

Balli

MF'er
5 sep 2002
90
0
Beste heren van het Motor-Forum, bij deze heb ik een vraag, daar ik al een tijd aan het denken ben om mijn GSX-R SRAD te laten tunen. Ik spreek dan over een kitje, van Factory of Dynojet met daarbij behorende luchtfilter, echter zonder andere uitlaat. Nou is mij gezegd geworden, dat ik het zal merken met oppakken, vooral tussen de 6000 en 9000 tpm zou hij giftiger worden, daar waar hij standaard z\'n dip heeft. Mijn vraag is nou of iemand hier ervaring mee heeft en of het echt merkbaar beter word...........????
Thanks guys.....

Gr. Balli
 
Ik heb een ander luchtfilter (K&N), andere einddemper en ander achtertandwiel, daarmee werd hij best wel wat feller, maar na een dag daarmee gereden te hebben was je het al gewend, zoiets went nou eenmaal snel maar toch vind ik het een aanrader.
 
Wat wil je maximaal besteden?
Je kunt er veel leukere dingen mee doen......


Ja wat wil je besteden, een dyno/factory kit zijn geen opvoersetjes wel krijg je een beter gasrespons (motor reageert beter op gas)Eventuele dipjes die je nu hebt kunnen minder worden.Dus als een motor goed staat afgesteld dmv een kitje kan je idd een paar pk`s winst geven +/- 5 tot 9 pk(met een goeie uitlaat).Als je dan toch wilt gaan tunen kun je denken aan kop flowen,nokkenassen,etc etc maar is nie goedkoop.
 
Balli,

Alles leuk en aardig, maar ik heb even op je website gekeken, en mijn conclusie is als volgt. Als geld geen issue is, zie bovenstaande reacties. Mocht geld wel een rol spelen en je zoekt naar de investering die je rondentijden het meest omlaag halen zou ik het geld steken in trainingen. D.w.z., gezien jouw tijden kun je beter eerste jezelf tunen (is ook leuker) dan de brommer.
 
he balli......

als je gaat tunen gebruik dan een factory setje deze maakt nl. voor
elk jaar een ander setje mijn eigen sradje 600 1998 heeft nl. een
andere dip dan een 99 dyno heeft deze keuze niet.....

ik heb er niet meer aan gedaan dan een ander pijpje, heb er wel eens een
K&N filter in wel lekker bovenin maar dit moet je weer inleveren in het
middengebied..... dit zou je dan weer op kunnen vangen met een ander
tandwiel.... alleen lever je hier weer topsnelheid in.

dus geef niet te veel geld uit aan tunen, koster+/- 250 pleuros per pk winst
(achterwiel pk\'s)..... werken aan je rijvaardigheid heeft dus meer zin
op een bochtige weg maakt het niet uit of je een R1 of een 600 hebt, met
600 kun je sneller zijn je kunt sneller op het gas en je hebt minder last van
power weelies.....

als je vermogen wilt koop dan een srad 750

greetzzz.... FE
 
Beste heren van het MF, bij deze wil ik u allen bedanken voor de reacties, alhoewel mijn vraag niet helemaal begrepen werd.
Het gaat mij niet om snelle rondetijden (die komen wel), ook niet meer pk\'s, het gaat mij erom of ie dan beter over zijn toeren loopt, beter oppakt gewoon beter loopt......

Bedankt............
 
Oké Balli,dan hier het geheim van een SRAD om hem als een beest te laten lopen met een heerlijk koppelverloop!
Wel even op de bank laten afstellen natuurlijk.
aaa.jpg
 
Laatst bewerkt:
Balli,

Alles leuk en aardig, maar ik heb even op je website gekeken, en mijn conclusie is als volgt. Als geld geen issue is, zie bovenstaande reacties. Mocht geld wel een rol spelen en je zoekt naar de investering die je rondentijden het meest omlaag halen zou ik het geld steken in trainingen. D.w.z., gezien jouw tijden kun je beter eerste jezelf tunen (is ook leuker) dan de brommer.
:^ Zou hooguit vering en eventueel remmen verbeteren en verder gewoon gas geven. Ga achter iemand hangen die je nèt niet bij kunt houden en doe zoals hij. Met zo\'n Gixxer 600 moet je echt véél sneller kunnen. (niet dat ik zoveel sneller ben.......)
 
Laatst bewerkt:
Hallo heren van het MF, bij deze allemaal nogmaals bedankt voor jullie reacties en adviezen. Ik heb echter al een besluit gemaakt.........
Ben inderdaad even afwezig geweest, door niet nader te noemen omstandigheden...

Thanks guys...............

8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan