tunen, hoe en wat? (ja ik heb zoek gebruikt)

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
Ik heb een zx6r uit '99 en ik ben aan het overwegen hem en beetje te laten kietelen.
ik heb de zoek functie gebruikt, en na een middag leeswerk zijn er nog een paar resterende vragen:


Een vrij goedkope manier om wat vermogen te winnen is om grotere carborateurs erin te zetten, toch? en dan heb je automatisch een K&N luchtfilter nodig.
Heb je dan ook een andere uitlaat nodig? ik heb er geen standdaaard pijp onder zitten maar een RVS open pijp.
Het verbruik zal wel toenemen dan he?

Dan nog een probleem, ik hoor een lichte tik, en naar mijn ervaring zijn dat de nokkenassen, nu moeten de kleppen ook gesteld worden en ik heb me late vertellen dat bij een zx6r de nokkenassen over de kleppen heenzitten oid, dus ik wilde een combo maken:
kleppen stellen, en nokkenassen vervangen. maar heeft het zin om snellere nokkenassen erin te zetten of krijg je dan een sneeuwbal effect?

dan de nadelen. hoeveel zou het kosten per "ding" dus bijv alleen carbs en luchtfilter?
De slijtage zal wel toenemen, maar rij je hem echt binen 2000 km aan stront?
En hoeveel pk zou ik ongeveer winnen en trekkracht onderin?
Als het nauwelijks te merken is hou ik mijn geld lekker.

ik ga het nog wel bij de dealer vragen maar ik wilde jullie mening voor het geval dat ie zegt: oooooh dan heb je deze vet dure en onnodige shit nodig. :P

Ik weet bijna niets hiervan, vandaar. En een andere motor zit voorlopig nog niet in het budget, vandaar dat ik deze kosten ook binnen de perken wil houden.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt duidelijk wat termen hier en daar opgevangen en alles in dit topic getypt met de hoop dat iemand er wat mee kan.
Chiptunen hoort bij injectiemotoren en jij hebt nog carbs.
Andere nokkenassen met andere timing en kleplift zullen best bestaan voor je ZX6R, maar het zal allemaal niet goedkoop zijn.
Ook het flowen van je cilinderkop en een goed uitlaatsysteem i.c.m een goede afstelling van de carbs zal best wat power geven.
Steek je licht eens op bij een speciaalzaak of een kawasaki raceteam.
Ik ben alleen bang dat je zult schrikken van de kosten.
Waarom niet gewoon lekker :] die 600 loopt toch hard zat :?
Kun je misschien aan de modjes vragen of dit topic in Techniek kan?
 
Je hebt duidelijk wat termen hier en daar opgevangen en alles in dit topic getypt met de hoop dat iemand er wat mee kan.
Chiptunen hoort bij injectiemotoren en jij hebt nog carbs.
Andere nokkenassen met andere timing en kleplift zullen best bestaan voor je ZX6R, maar het zal allemaal niet goedkoop zijn.
Ook het flowen van je cilinderkop en een goed uitlaatsysteem i.c.m een goede afstelling van de carbs zal best wat power geven.
Steek je licht eens op bij een speciaalzaak of een kawasaki raceteam.
Ik ben alleen bang dat je zult schrikken van de kosten.
Waarom niet gewoon lekker :] die 600 loopt toch hard zat :?
Kun je misschien aan de modjes vragen of dit topic in Techniek kan?


OK chiptunen valt dus af.
En volgens mij zijn die nokkenassen idd een dure aangelegenheid, werkt dat dus idd alleen maar als je dat samen met die kleptiming enzo doet?
en als ik alleen grotere carborateurs en een ander luchtfilter neem, hoeveel zou dat kosten en zou het te merken zijn?

een compleet ander uitlaat systeem is komt niet ter sprake, dat is duur en mijn uitlaat is nog in perfekte staat. hij bevalt me ook goed, redelijk geluid, vlammetjes en ik kom er zelfs nog net mee het circuit op, hoewel de marshalls altijd een beetje achterdochtig zijn.

Nogmaals, ik ga uiteindelijk wel bij de dealer vragen maar hij kan me van alles wijsmaken, dus ik wil eerst hier nog informatie vandaan halen.
 
Heee, da's nou toevallig.
Ik ken nog iemand die heel goed is in tunen .....





:+





Sorry O-)

Jah idd, die gast heeft mijn Seat Ibiza 1.2 enorm opgekieteld! Ik heb nu wel 730 pk op mijn achterwielen en een koppel van 1200 Nm :}
Hij weet echt waar hij het over heeft want hij rijdt een rood/witte porsche 911/944/993 en een retesnelle scooter, waarmee hij met gemak een R1 er uit trekt!!!
Gewoon ff mailen naar djraymo@hotmail.com..
Maar pas wel op....hij is erg gevaarlijk dus schrijf wel een lief mailtje anders rijdt hij je kwak aan gort :]

:+
 
Jah idd, die gast heeft mijn Seat Ibiza 1.2 enorm opgekieteld! Ik heb nu wel 730 pk op mijn achterwielen en een koppel van 1200 Nm :}
Hij weet echt waar hij het over heeft want hij rijdt een rood/witte porsche 911/944/993 en een retesnelle scooter, waarmee hij met gemak een R1 er uit trekt!!!
Gewoon ff mailen naar djraymo@hotmail.com..
Maar pas wel op....hij is erg gevaarlijk dus schrijf wel een lief mailtje anders rijdt hij je kwak aan gort :]

:+

erhm ik geloof dat ik wat mis? :?

nu ben ik nieuwschierig, vertel vanwaar deze mooie ietwat cynische verhalen?
 
OK chiptunen valt dus af.
En volgens mij zijn die nokkenassen idd een dure aangelegenheid, werkt dat dus idd alleen maar als je dat samen met die kleptiming enzo doet?
en als ik alleen grotere carborateurs en een ander luchtfilter neem, hoeveel zou dat kosten en zou het te merken zijn?

een compleet ander uitlaat systeem is komt niet ter sprake, dat is duur en mijn uitlaat is nog in perfekte staat. hij bevalt me ook goed, redelijk geluid, vlammetjes en ik kom er zelfs nog net mee het circuit op, hoewel de marshalls altijd een beetje achterdochtig zijn.

Nogmaals, ik ga uiteindelijk wel bij de dealer vragen maar hij kan me van alles wijsmaken, dus ik wil eerst hier nog informatie vandaan halen.


andere nokkenassen hangt samen met andere timing, je laat dan je kleppen langer openstaan

je kunt wel grotere carburateurs erop zetten maar dit heeft meestal tot gevolg dat je meer topvermogen krijgt maar ook minder koppel in laag en middengebied, en dat is bij een 600 al weinig

en lees dit topic www.motor-forum.nl/forum/topic.php/69165/1 voor bovenstaande opmerkingen
 
aha ik vat hem. wat een lol zeg :} :} :} ik heb weer wat te doen vanavond.

maar weer ff on-topic, als die grotere carbs ervoor zorgen dat ie ie middengebied verliest laat ik dat ook maar zitten en dan zijn we weer klaar he :+
 
Open luchtinlaten -> maatje 42 carb's -> open uitlaat, vooral GROTE uitlaatbuizen -> kop flowen -> blok blueprinten -> in en uitlaat kanalen polijsten -> lichtere zuigers die ook weer meer compressie leveren -> nokassen aanpassen, langer open voor meer meuk in je blok -> blok opboren (tril tril) Gegarandeerd niet meer te rijden onder de 9000tpm.

Maar genoeg vermogen in de hogeren regionen van de toerenteller!

Je kan ook een paar van die opties gebruiken. :)
 
Whaha wil je hem tunen, maar een andere uitlaat kan er nog niet af omdat het te duur is? |( gooi er maar wat snelle stickers op, heb je hem voor weinig getuned :+
 
sommige mensen.....
als je weet dat FCR35 carbs nieuw 1500 euro kosten dan denk ik dat jij wel snel stopt met dat idee
 
Whaha wil je hem tunen, maar een andere uitlaat kan er nog niet af omdat het te duur is? |( gooi er maar wat snelle stickers op, heb je hem voor weinig getuned :+

127340


Alleen de vraag :
Hoe hard moet een sticker gaan voordatie snel is ??? :+
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik laat het maar weer zitten, de prijzen tegenover de vermogens winst zijn te hoog.Ik ben maar een arme student. ik denk dat ik er maar een sticker "street racer" en "limited edition" erop plak. 8-)

ZX9R heeft mij teveel gewicht, ik heb hem overwogen als volgende motor over een paar jaar, maar ik weet niet... voorlopig nog deze afrijden zolang ik nog op school zit.
 
je kan altijd overwegen om de turbo van weazle zn Porsche 911/944 eraf te schroeven en die op je motor te zetten. Weet je zeker dat je 350pk hebt :+
 
Meest basic manieren van tuning (eerste fase oid) is toch wel vervanging uitlaatsysteem en openfilters e.d. Is dat nog niet genoeg zou ik gaan denken aan kopflowen en of andere nokkenstokken.
 
Tja het tunen van een motor kost nou eenmaal veel geld als je het echt goed wilt doen.
De pekaa's komen er per slot van rekening niet zomaar aanwaaien ;)
 
Is dat nog niet genoeg zou ik gaan denken aan kopflowen en of andere nokkenstokken.


nou dat zou ik dus misschien als 3de doen, ik zou gaan voor flatslide carbs :)
kopflowen kost 100 euro per poort dus als je 16 klepper heb is het flowen alleen al 1600 euro '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan