Tunen..

Jij wilt bruikbare vermogen...wat dus rond de 4-5000 rpm vrijkomt ipv de standaard 7-8000rpm.

kortom...je hebt een ander onstekings tandwieltje nodig....heb ik ook op m`n ZX7R

Werkt perfect...elke keer ala je een bocht uitkomt...heb je vermogen wat ander pas bij de 7-8k rpm vrij zou komen.
je maakt dan wel vreemde wheelies hoor!!!

kosten: ongeveer Fl 80,=

de rest is wel leuk...ander nokkenassen..maar dan MOET je alles doen..anders is het zonde van`t geld.
heb je snelle nokkenassen, krijg je niet genoeg mengsel erin (ander chipie erin) kan je lucht niet kwijt (compleet sport uitlaat eronder)
dus voor`t echte werk...het één niet zonder het ander!!!
 
jaja...ik doe iets niet...of ik doe het goed...dus idd als ik eraan begin, alles late wijzigen...en het gaat er helemaal niet om dat ik te weinig vermogen heb op mn R1...het gaat erom dat ik er nog meer wil :P
 
he max...wil jij dood ofzo?

tunen?
120 door de bebouwde kom?
ken je geen gevaar?

vindt je je r1 niet hard genoeg gaan?
weet je wat het is...
120 door de stad kunnen we alllemaal maar hard op circuit op techniek..dat is een ander verhaal...daar hoor ik je niet over?
 
sterker nog...jij kan met je lachgas injectie what ever echt niet harder met je r1 over een klaverblad als iemand anders hoor...

je grip houdt ook een keer op...toch?
platter dan plat...sja...

en wat denk jij wat er gebeurd met je achterband als je ff dat vermogen erop zet? *slip* *crash*
 
om te beginnen, ik heb al eerder gezegd, het gaat mij niet om dat ik te weinig vermogen heb, zo een R1 heeft meer vermogen dan de gewone sterveling kan gebruiken...ik durf te wedden dat er niemand op deze forum is die de rijvaardigheden heeft om een R1 vol te benutten...het gaat mij ook om afentoe gewoon lache op de snelweg...al rij je 170 nog als een gek kunne accelereren....en klaverbladjes...leukkkkk :) en tuurlijk zijn er altijd mensen die beter en harder kunnen...die wil ik ook niet voorbij....ben al blij als ik zo een ouwe rot bij kan houden :)
 
...in dat geval kun je net zo goed een slangetje naar je helm leggen, geeft ook een aardige kijk op de wereld wat betreft snelheid zeg maar :)
 
Even over blueprinten...je hebt er echt geen fuck aan, tenzij je motor al tot het uiterste is getuned!

Kijk, met andere nokkenassen/uitlaat/filter/chip, daar win je leuk mee, maar blueprinten is puur om dit alles \"af\" te maken...win je hooguit 1-2 pk mee...
 
Een turbo erop ? })

In de PB van deze maand staat een leuk verhaal over turbo\'s op Motorfietsen. Voor een redelijke set ben je volgens het artikel vanaf 3000 pond kwijt. Moet je het alleen wel in Engeland gaan halen.
 
Even over blueprinten...je hebt er echt geen fuck aan, tenzij je motor al tot het uiterste is getuned!

Kijk, met andere nokkenassen/uitlaat/filter/chip, daar win je leuk mee, maar blueprinten is puur om dit alles \"af\" te maken...win je hooguit 1-2 pk mee...
da vinnik heel wat, want je tuned niks, en toch krijg je extra vermogen.... en een mooi lopend blok... en dat vind ik belangerijker dan dommekracht
 
Even over blueprinten...je hebt er echt geen fuck aan, tenzij je motor al tot het uiterste is getuned!

Kijk, met andere nokkenassen/uitlaat/filter/chip, daar win je leuk mee, maar blueprinten is puur om dit alles \"af\" te maken...win je hooguit 1-2 pk mee...
Een van de eerste dingen die gedaan wordt bij een serieuze tuningjob is het blueprinten van de motor.

Dit omdat de tuner dan exact weet hoe de motor in elkaar zit en dus niet voor onverwachte zaken komt te staan als er eens een onderdeeltje net teveel speling heeft. Bij een getunede motor luistert dat natuurlijk veel nauwer.
 
Hmm...zouden jullie het misschien ff kunne overlegge en dan mij wat tips geve hierover? want nu hoor ik allemaal verschillende dingen...en dat is net wat ik niet nodig heb... :P
 
Sja, wat wil je ermee ?
Ik denk dat je met volledige uitlaatsets, chiptuning en dergelijke al een heel end komt.

Wil je echt in het motorblok laten frutsen dan zal de tuner zelf wel aangeven wat hij waarvoor moet doen.

Dat blueprinten lees ik regelmatig bij die \'readers specials\' in de Performance Bikes. Die dingen zijn soms helemaal doorgetuned en dan staat als een van de eerste dingen altijd het blueprinten erbij.
 
Heb je al contact met hun gehad?
Ik ben namelijk ook geintereseerd om mijn R1 wat te verbeteren, ik denk ook aan andere wielen en vering.
wat heeft dat met tunen te maken?
goeie veren kan je bijv. bij technoflex op maat laten maken (top-veren, ook volgens duitse testen), wielen gewoon bij de importeur bestellen (ff zoeke)... dymag en pvm zijn erg kinky
 
waar kan je die NOS kit\'s kopen?
en hoe duur is het enzo?
als je lachgas inspuit i.p.v. lucht (of in iedergeval minder lucht)
slijt je cilinder dan niet harder? ik bedoel, het verbrand natuurlijk al de klerezooi, dus word het ook warmer (right?)
 
GSXR1000 is lelijk :r
hij ligt super op de weg, heeft een mega blok, soepel, sterk enz...maar dat ding is ordinair..en ziet er dus niet uit...
en lachgas zorgt ervoor dat er 1 zuurstof molecuul meer/ of minder tegelijk word verbrand...daardoor verbrandt het harder....nitro bereikt hetzelfde effect door het omgekeerde...
beide laten het harder verbranden, de een door een extra zuurstofmolecuul, en de ander door een te weinig....en 1 molecuul per 1 molecuul brandstof he...geen bijdehande opmerkingen :P
 
Wie heeft er al ervaring met het tunen van zn (of haar :) ) motor? En dan bedoel ik niet een ander uitlaatje, maar het echte werk...zo ja, wat heeft het gekost...en hoeveel merk je :)
Ik rij nou op een R1...is al heeel leuk speelgoed...maar nog meer vermogen is nog leuker :) wou eigenlijk volgend jaar een 2002 R1 kopen...had gehoord dattie veeel meer vermogen moest hebben met zn injectie motor...maar 2 of 3 pk winst vind ik geen 13 rugge bijbetalen waard...voor 13 rugge kan ik hem heel leuk late tunen... :9~


:P

Subtiel schopje Milad })


full
 
Laatst bewerkt:
Door Maximum op 23-09-2001 20:40 ----> Door Mar1tin op 23-05-2003 13:06

Hahah coool hoor, zo'n oud topic weer eens een schop geven. FF over het tune dan, ik denk dat je eerst moet vaststellen wat je wil, meer pk of/en andere pk verdeling?
 
Terug
Bovenaan Onderaan