Tunen..

Weet iemand een voorbeeld voor Max wat z'n R1 doet met een full uitlaatsysteem, K&N filter, bleu printen, flowen van de zuigers etc. :?

Bij een Kawa ZX9R gaat het vermogen van 144 naar 165pk Kosten: €1990,- incl. montage en std. luchtfilter omdat deze std. al goed genoeg is.(Mile Pajic)
Dus misschien is die 20 pk ook uit je R1 te halen op deze manier :?



Enne Martin,: Ik denk dat jij naar je standaard tandwielverhouding toe moet om je motor rustiger te maken. Of vindt je juist van niet :? Vindt je het juist grappig zo ? Denk dat je dan sneller bent en hij rijd lekkerder.
 
Praat eens met Dick vanLankvelt (ONK-superstock- gsx-r1000, ook wel eens op dit forum)
Zijn Yam R1 van vorig seizoen heeft meerdere malem bij ons op de bank gestaan.

gr
Motorservice Spanjer Stein
 
kijk eens op www.lkm.de daar kun je het net zo krijgen zo als je wilt inclusief prijsopgave.
van uitlaatjes tot big bore kits hele leuke site .

zeker de moeite waardt om ff te kijken en te bellen. :9 :9
 
Volgens mij moet Mar1tin nog weer nieuwe grafiekjes posten hier. })

:+

Martin's uitdraaien staan al sinds 14 en 24 mei online op het MF, kijk hier: Post hier je Dynojet-uitdraai.

Het is een interessant topic waarin een heleboel 'kwakzalver' Dyno testers door de mand vallen met hun STD(+5%)pk's en DIN(+2%)pk's aan het achterwiel, zo LIJKT je motorfiets veel potenter dan hij werkelijk is!!!

Alléén de betere testcenters zoals Paul (Dynoplex?) Ritzen (bhp), Hans (Dynojet) Kerkhoven (SAE) en Ruud (Tovami) Hendriks (Wheelpower Hp=SAE Hp?) geven keurig het vermogen aan volgens de betere meet standaard.
Je kunt ervan uit gaan dat de moderne EU testmethode 95/1/EC (=ECC) norm vrijwel overeen komt met de SAE en bhp meetnorm, de middeleeuwse DIN overdrijft +2% en de STD is helemaal optimistisch met +5%.

Overigens is het zéér belangrijk een voor- en na meting te laten uitvoeren, eigenlijk is het dan niet zo belangrijk welke meetnorm je gebruikt, het gaat dan om de absolute verschillen. Maar wil je voor de gein omrekenen naar krukasvermogen om te zien of je standaard motor voldoet aan de fabriekswaarde - hiervoor wordt meestal 12% verlies ingecalculeerd - dan ga je met de DIN/STD norm natuurlijk vét de mist in :( !
 
Martin wat heb jij gedaan aan je R1?en bij wie? Ben van plan mijn 1 ook te laten tunen

Hmm,Akra (voorheen Arrow) full-race met dynokit om te beginnen :) , maar aangezien alles went en er een "xtra'tje" kwam dit jaar ook m'n blokkie maar naar RoelofsRace-Service gebracht om e.e.a. te vervangen c.q. aan te passen *D
Dus JE-zuigers erin (13,8:1 }) ), kop een beetje aangepast (niet echt geflowd op de bank dus) en nokkenassen anders getimed + diversen geoptimaliseerd (o.a. krukas balanceren ensow!
Ook alle lagerwerk etc is vernieuwd en rest gecontroleerd/vervangen.
Blok had 48000 voor de kiezen gehad maar enigste wat echt versleten was was één schakelvork :}
Eindresultaat is na afstellen ook ongeveer wat ik (en Jan dus) ervan verwacht hadden :)
Rijdt wél anders dan een std. R1-tje ja O-)

Ow, 4 the record:



full
 
Ik heb het eens voor mijn ZX9R opgevraagd bij Mile Pajic....zou ongeveer 1900 Pleuro's gaan kosten...dan ga je van 143pk naar zo'n 165pk...
Zal voor een R1 tochy ook ergens rond dat bedrag liggen....
 
Ik heb het eens voor mijn ZX9R opgevraagd bij Mile Pajic....zou ongeveer 1900 Pleuro's gaan kosten...dan ga je van 143pk naar zo'n 165pk...
Zal voor een R1 tochy ook ergens rond dat bedrag liggen....

Martin heeft het over achterwiel pk's, 161,9 bhp achterwiel zal een dikke 180 krukas pk's zijn :} !

Jij praat over krukas pk's Titoturbo en da's toch een berg verschil! Tenminste, een standaard ZX-9 zal ongeveer 143 krukas pk's leveren...
 
Leuk al die top-pk's, maar ik vind die koppel toename van Mar1tin in het laag- en middengebied toch een stuk interessanter. Ik denk dat je daar meer plezier aan beleeft op de weg bij het uitaccelereren na een bocht.
 
Martin wat heb jij gedaan aan je R1?en bij wie? Ben van plan mijn 1 ook te laten tunen

lijkt me geen goed idee danny ik wil wel graag iets sneller blijven als jou .
leer jij nou eerst maar eens fatsoenlijk van je motor te stappen ,zonder je achilles pees te scheuren,en als je dat kunt ga je maar eens op een snelle r1 scheuren. :X :X : :X :X

:+
 
Op zondag 25 mei 2003 22:54 schreef EdwinO het volgende:
Leuk al die top-pk's, maar ik vind die koppel toename van Mar1tin in het laag- en middengebied toch een stuk interessanter. Ik denk dat je daar meer plezier aan beleeft op de weg bij het uitaccelereren na een bocht.

Juistum, dat is/was idd ook de eerste opzet, meer koppel bij lager toerental, liefst wel met de nodige toppaardjes, maar vooral koppel dus!
Zou ik m'n nokkenassen "anders" timen dan zou ik wat vermogen kunnen verleggen heb ik begrepen. Dan dus vermogen onderin inleveren ten gunste van bovenin.
Laat maar, dit rijdt wél zo relaxt :}

full


Toch lekker 121 Nm O-)
 
Martin heeft het over achterwiel pk's, 161,9 bhp achterwiel zal een dikke 180 krukas pk's zijn :} !

Jij praat over krukas pk's Titoturbo en da's toch een berg verschil! Tenminste, een standaard ZX-9 zal ongeveer 143 krukas pk's leveren...

Blade, vergeet niet dat dit een allrun is, deze piekwaarden mogen niet als vermogensreferentie aangezien worden, vanwege de "aanzet" op de rol tijdens/na het schakelen :+
 
Blade, vergeet niet dat dit een allrun is, deze piekwaarden mogen niet als vermogensreferentie aangezien worden, vanwege de "aanzet" op de rol tijdens/na het schakelen :+

Ik reageerde op waarde van 143 pk van de ZX-9 en niet op de meting van Martin.
 
Op zondag 25 mei 2003 21:12 schreef Mar1tin het volgende:Hmm,Akra (voorheen Arrow) full-race met dynokit om te beginnen :) , maar aangezien alles went en er een "xtra'tje" kwam dit jaar ook m'n blokkie maar naar RoelofsRace-Service gebracht om e.e.a. te vervangen c.q. aan te passen *D
Dus JE-zuigers erin (13,8:1 }) ), kop een beetje aangepast (niet echt geflowd op de bank dus) en nokkenassen anders getimed + diversen geoptimaliseerd (o.a. krukas balanceren ensow!
Ook alle lagerwerk etc is vernieuwd en rest gecontroleerd/vervangen.
Blok had 48000 voor de kiezen gehad maar enigste wat echt versleten was was één schakelvork :}
Eindresultaat is na afstellen ook ongeveer wat ik (en Jan dus) ervan verwacht hadden :)
Rijdt wél anders dan een std. R1-tje ja O-)

Kost wat, maar dan heb je ook wat, onbescheiden vraag: Wat heeft dat je gekost Martin?
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 26 mei 2003 22:41 schreef JazzyR1 het volgende:
Op zondag 25 mei 2003 21:12 schreef Mar1tin het volgende:Blabla verhaal :P


Kost wat, maar dan heb je ook wat, onbescheiden vraag: Wat heeft dat je gekost Martin?

Hmm, mag je best weten, maar moet je me ff meelen, jouw meel is onzichtbaar!
Hier posten is me te link, stel je voor dat mijn vriendin meeleest :X
 
Martin's fiets heeft echt een veer in de reet verdiend.. loopt onwijs hoor.. uitlaat word er ook goed warm van..


overige opmerking..


goedkoop tunen ? Turbo :) Lachgas :)

nog beter tunen... afvallen ;)

 
Terug
Bovenaan Onderaan