Tunen

RopJop

Rookie
4 feb 2006
4
0
Utrecht
Hallo Lui,

sinds 2 weken de trotse eigenaar van een XT660X (Oranje). Een heerlijk opvallend monster met veel bekijks. Ik heb hem bij Arie Molenaar in IJsselstein (Utrecht) gekocht. Welliswaar nog niet echt weer om een eind weg te gaan, maar de eerste 300 km zijn indrukwekkend.

Ik ben redelijk nieuw hier en waarsachijnlijk stel ik een vraag die al een keer beantwoord is:

Heeft er iemand ervaring met een Power Commander, K&N luchtfilter en Laser ProDuro pijpen. Ik overweeg om na de inrijperiode deze spullen er maar op te zetten, vraag is alleen, wat kan ik verwachten na die ingreep?

- koppel
- pk
- topspeed
- geluid

Ik hoor het graag.


Rop

PS: Foto's volgen
 
als je vermogen en koppel wilde had je geen XTX moeten kopen :)
van het geld wat dat ding kostte en wat je er nog in gaat steken had je een leuke ktm ofzo kunnen kopen.
 
Je zult max. 5 pk winnen. Een XTX is een allrounder die gemaakt is om lang mee te gaan en ondanks de goodies die ervoor beschikbaar zijn, kan hij geen KTM evenaren op circuit (weegt daarvoor een beetje te veel en heeft geen UPSD).
 
Je zult max. 5 pk winnen. Een XTX is een allrounder die gemaakt is om lang mee te gaan en ondanks de goodies die ervoor beschikbaar zijn, kan hij geen KTM evenaren op circuit (weegt daarvoor een beetje te veel en heeft geen UPSD).

Wat maakt die USD in hemelsnaam uit?
 
als je vermogen en koppel wilde had je geen XTX moeten kopen :)
van het geld wat dat ding kostte en wat je er nog in gaat steken had je een leuke ktm ofzo kunnen kopen.

Boor 'm gelijk de grond in.....

Ieder zijn eigen keus toch?

Sorry maar ik word er een beetje moe van dat iedereen meteen negatief praat wanneer het woord XTX op het forum ingetikt word.
 
XTX nee meen je niet zonde van je geld man!! |(


















:P :+

Mooie motor hoor, zal ongetwijfeld goed te kietelen zijn!
 
Ieps

Ten eerste proficiat met je XT RobJop! Ik heb mijne ondertussen al een jaartje, en ben supertevreden.
Zelf heb ik andere uitlaten, en een tandje minder vanvoor gestoken, en volgende maand ga ik naar Oss mijn Powercommander laten programmeren op de testbank.

Stoor u vooral niet aan opmerkingen van andere motorrijders die reageren op uw topic, want dat is het soort motorrijder waarvoor enkel HUN moto de beste is...

Je moet vooral geen appelen met peren laten vergelijken, bv gelijk speedcat die begint vergelijkingen te maken met circuitmotors (DUH!!!)... Ik wist niets eens dat er met XT op circuit werd gereden in NL en B (Enkel in Griekenland en die kanten) Tuurlijk is XT zwaarder, maar dan heb je wel weer comfort, en zit je niet op een houten plank (bij wijze van)

En de vergelijking van Martijn en zijn KTM, mjah KTM is wel iets duurder dan Yamaha XT. (In België toch)
En over het pure supermotard gebeuren dit,
Vergelijk maar een WR450 die omgebouwd is tot SM met een KTM, da gaat toch een eerlijkere vergelijking zijn, en ik zeg niet dat Yamaha dan de beste is, maar zou wel een betere vergelijking zijn.

Nee de XT is een fun motorfiets, die goed handelbaar is en die er leuk uitziet, een mega beest is het niet. Dat is trouwens niet de essentie, het is maar hoe dat je ermee rijdt (Of het nu een "circuit KTM" is, of een "toonzaal XT").

Greetz
 
XTX is gewoon een gelikte bike, dat stomme gel*l over KTM en Husky's.....nee ga lekker elk weekend kleppen stellen en verloren onderdelen zoeken.

Een ieder moet gewoon kopen wat hij mooi vind ;)

Ik had op mijn oude bike ook een powercommander, dit kan je bike aanzienlijk verbeteren. Zeker met een K&N filter en open uitlaten ( liefst een compleet systeem :9~ )

Zoals al in een andere topic gemeld,stuur ff een mail dan kunnen we een keer afspreken om samen te rijden.
 
Laatst bewerkt:
XTX is gewoon een gelikte bike, dat stomme gel*l over KTM en Husky's.....nee ga lekker elk weekend kleppen stellen en verloren onderdelen zoeken.

Een ieder moet gewoon kopen wat hij mooi vind ;)

Ik had op mijn oude bike ook een powercommander, dit kan je bike aanzienlijk verbeteren. Zeker met een K&N filter en open uitlaten ( liefst een compleet systeem :9~ )

Zoals al in een andere topic gemeld,stuur ff een mail dan kunnen we een keer afspreken om samen te rijden.

:^

En het blok BLIJFT bulletproof. Kan je van een KTM/Husky/Husaberg niet zeggen ;)
 
toch raar dat het hier van opvoeren van een xtx is gegaan tot laat ons even huskies, ktm's en husabergs bashen in minder dan 20 replies

ooit iemand van ontopic blijven gehoord?

en omdat ik zelf niet van hetzelfde wil beschuldigd worden

setje defige uitlaten, powercommander en ander luchtfilterje (K&N oid) kan ook al een pak verschil teweeg brengen, maar die eerste 2 zijn ook weer niet goedkoop dus je moet wel bereid zijn van iets te investeren wil je wat meer uit je fiets halen
 
Inplaats van het blok tunen, kan er niet wat gewicht af. :?
 
Boor 'm gelijk de grond in.....

Ieder zijn eigen keus toch?

Sorry maar ik word er een beetje moe van dat iedereen meteen negatief praat wanneer het woord XTX op het forum ingetikt word.

ja komop...achteraf opeens vermogen willen hebben...
ik vind..óf je koopt een motor voor de prestaties óf je koopt em voor andere eigenschappen als duurzaamheid en betrouwbaarheid...
looks vind ik persoonlijk niet echt boeiend, want net als met vrouwen zegt dat niets, tis mooi meegenomen.
Maar idd..tis zijn keuze...XTX zou alleen niet echt gauw mijn keuze zijn.

En dat het blok bulletproof is is met XR precies hetzelfde...blijft ook betrouwbaar, maar als je in de buurt van husk/ktm komt blijf je met het gewicht zitten en de betrouwbaarheid zal alleen maar afnemen...meer vermogen is altijd minder betrouwbaarheid.
 
@ martijnTJE: kraak je eigen spullen af en geef antwoord op zijn vraag in plaats van de boel weer af te kraken......
 
Misschien is het een idee om er een ktm-blok in te hangen :X
 
o ja :meer vermogen is minder betrouwbaar??
valt wel mee hoor

Zo zo... Speciaal geregistreerd voor deze twee posts?

Maar laat ik als KTM rijder ook eens wat constructiefs zeggen... Het is niets voor mij maar ik begrijp best dat iemand een motor als een XTX koopt. Veel mensen zijn toch een beetje bang (al dan niet terecht) voor de reputatie van een KTM EXC/Husky/Husaberg/Honda CRF en kiezen liever voor een iets tammer model waar je ook niet meteen een houten reet aan overhoudt. Daarbij komt ook nog dat je aan zo'n XTX tenminste ook nog een hoop kunt verbeteren. De meeste KTM rijders modificeren ook vanalles aan hun vering/uitlaat/afstelling maar bij zo'n XTX merk je er tenminste nog wat van. Met een paar aanpassingen krijg je zo'n ding een stuk beter en daar zit dan volgens mij het plezier in.
 
Laatst bewerkt:
nee niet speciaal maar nu vond ik het tijd worden om te registreren omdat er veel afgekraakt wordt van andere.
en zelf heb ik net zo een als mighty fred alleen model 2004.(660 smc)
mijn ktm is super standaard en bevalt goed.
verder vind ik dat het ieder zijn keus is wat hij/zij koopt en dat op een gewone vraag ook een gewoon antwoord gegeven kan worden en niet altijd flauw gaan doen over gewicht etc.
 
nee niet speciaal maar nu vond ik het tijd worden om te registreren omdat er veel afgekraakt wordt van andere.
en zelf heb ik net zo een als mighty fred alleen model 2004.(660 smc)
mijn ktm is super standaard en bevalt goed.
verder vind ik dat het ieder zijn keus is wat hij/zij koopt en dat op een gewone vraag ook een gewoon antwoord gegeven kan worden en niet altijd flauw gaan doen over gewicht etc.
Als je alleen maar serieuze en gewone antwoorden wilt kan je misschien beter een boek kopen i.p.v. vragen te stellen op een forum.
Natuurlijk mag iedereen mooi vinden wat hij zelf wil.
Maar als je een van de traagste sm motoren koopt die er is dan kan je dit soort reacties verwachten.
 
Dit topic
sucks.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan