tunen

longjohn

MF veteraan
1 sep 2004
1.756
9
's-Hertogenbosch
Heeft iemand slimme iedeeen hoe ik mijn nx250 wat meer paardenkrachten kan geven?

Bestaat er in nederland iemand die ook niet alleen de theorie maar ook praktisch slim is met het tunen van dit soort blokken?
 
Jan smit tunet viertaktblokken...www.jspp.nl Heeft in ieder geval veel ervaring.
Waarom xr250 laten tunen?

Johnny micrometer heeft zijn XR250 flink getuned, had bijna net zoveel vermogen als een standaard xr600.
Maar waarom koop je niet gewoon een 600 als je meer vermogen wilt? heb je ook stukken meer koppel :9~

Je kunt even zoeken naar zijn topic, stond ook hier in offroad/sm en had XR 250 in de topictitel.
 
Omdat ie ws aan de 25KW regel zit, je altijd wel meer cc's kunt pakken en het gewoon grappig is.

(en nu niet beginnen over "met tunen voldoe je niet meer aan 25KW" want dat merk je toch niet zomaar, hij staat iig nog als lichte motor op het kenteken).

Het ging btw over een NX250, dus ik heb ook wel wat interesse, waar ws wel wat winst in te behalen valt is de uitlaat, een open demper scheelt al best wel en de bocht is ws ook te lang.
 
verklaart waarom ik de hele tijd nx typte in plaats van xr...maar toen weer veranderd in xr :? ..

hmmm ja dacht al zoiets met 25kw regel...maar toch lijkt het me onrendabel om te doen...tenzij het cheapass kan..

harrie..klaas gaf me laatst een bedrijf...en die konden nokkenassen laten tunen in engeland. Dan haalden ze een stuk van je as weg op de loze kant van de nok. Hierdoor stel je je klepspeling strakker af (speling blijft wel gelijk maargoed..) en dan krijg je dus meer lift...
mss maar laten doen bij dat hok van je :)
 
Dat hok van mij klinkt onderhand net zo ongezond als die Husk van Jordi.
En kun je nagaan dat ik een Honda heb, volgens mij ligt m'n zuiger al in 2en, maar hij doet het nog steeds 8-) .
En ik heb precies hetzelfde als Steven op z'n XR (afremmen op de motor: gas zit even vast in onderste stand).
 
Heeft iemand slimme iedeeen hoe ik mijn nx250 wat meer paardenkrachten kan geven?

Bestaat er in nederland iemand die ook niet alleen de theorie maar ook praktisch slim is met het tunen van dit soort blokken?

Die NX blokjes werden vroeger vaak gebruikt in de kartsport, misschien dat die jongens ook nog wat weten.
 
Klopt je kan je nokkenas laten verslijpen, maar wegen de kosten hier wel op tegen het rezultaat..? want als je maar een paar procent wint is het nog niet veel als je begint met 23Pk

Oftewel dit is mijn woon-werk-winkel-kroeg brommer waarmee ik al de korte stukjes jakker, nu heb ik een poos geleden een Cagiva Mito met een defect blok gekocht. Het blok en de kabelboom van die mito heb ik doorverkocht, en nu moet het blok van die Honda NX250 dus in die Mito komen te hangen..
Oftewel super betrouwbaar, 1 op 27, duidelijk geen tweetakt olie klooien en eindeloos klussen onderweg, en het blok is onzichtbaar achter de volledig gesloten kuip weg te werken dus laat ze maar raden wat het is.
Nu zouden alleen die verdomde ritjes over de snelweg wat vlotter mogen en dan als het effe kan ook bij tegenwind.

Het is dus een NX250J, eigenlijk een modernere uitvoering van mijn oude Xl250, alleen nu met waterkoeling, een fijn olie filter, directe klepbediening en geen tuimelaars, een 25 km hogerre top snelheid en door de flatslide (voorloper is zo'n ronde schuif maar hoe noem je die) is tie lekker fel op het gas.
 
Martijntje bedankt...

Ik heb eens een @mail naar Jan Smit gedaan, en na een paar dagen andwoord....
Zij beweren met een overmaatse zuiger, anderre nokkenassen en een bewerkte kop zeker 10Pk winst te kunnen maken ookal geeft de fabriek slechts 22,4Pk op.

Oftewel komende week eens op de koffie gaan voor een goed gezprek...
 
Terug
Bovenaan Onderaan