tuning pw80

6 mrt 2008
80
0
oudenaarde
i ,
ik heb een pw80 & een grotere crosser
maar ik mag alleen met mijn pw80 op de straat , en die loopt niet zo snel , hoe zou ik hem kunne "opdrijven" zonder hevige kosten te doen ??
hij rijdt nu +- 70 , maar ik zou graag hebben dat hij toch wat meer gaat
geen nieuwe motor kopen ofzo want dat is wrs te duur;)
tnx
 
i ,
ik heb een pw80 & een grotere crosser
maar ik mag alleen met mijn pw80 op de straat , en die loopt niet zo snel , hoe zou ik hem kunne "opdrijven" zonder hevige kosten te doen ??
hij rijdt nu +- 70 , maar ik zou graag hebben dat hij toch wat meer gaat
geen nieuwe motor kopen ofzo want dat is wrs te duur;)
tnx

Denk dat dat niet zo heel makkelijk kan.
Uiteraard zou je andere tandwielverhouding kunnen doen.
En de bike laten afstellen (met ander luchtfilter en uitlaat) op het hoogste pk's (dus uiteindelijk meer snelheid).

Maar verwacht geen 20 km verschil in topsnelheid.

Wil je sneller zou je toch al gauw aan een andere cilinder moeten denken. Of een andere bike.
 
Denk dat dat niet zo heel makkelijk kan.
Uiteraard zou je andere tandwielverhouding kunnen doen.
En de bike laten afstellen (met ander luchtfilter en uitlaat) op het hoogste pk's (dus uiteindelijk meer snelheid).

Maar verwacht geen 20 km verschil in topsnelheid.

Wil je sneller zou je toch al gauw aan een andere cilinder moeten denken. Of een andere bike.
mss heb je wel gelijk ...ik zal het beste er af blijve & gwn eventraag rijden als ik nu rijd:p
want ik heb al een andere die door de honderd scheurt & het zou geldvespilling zijn moestik mijn ouwe nu tunen
 
PW80 2-takt?

Andere uitlaat, carb, luchtfilter, spoelpoorten vergroten, extra spoelpoorten aanbrengen, compressie verhogen, zuiger met enkele veer monteren en ga zo maar door.

Het eindresultaat?

Een minder betrouwbare en lastiger te berijden motor die weliswaar sneller maar nog steeds langzaam is.
 
zou een nieuwe carb steken
maar dan moestik nog 2andere dingen steken hoorde ik vn iemand?
sproeistuk + ng iets?
klopt dit?
heb wel liefste dat het niet te duur word x)
mijn sx 85 !! rijdt in de 100...
verschil = 5cc
dus die pw80 moet zeker harder kunne x)
 
weetik .. is illegaal
maar ik woon in boerendorp ... weinig mensen , veel velden !!...
Dat boerendorp waar The Oh!! vlakbij is ??
Dan ken ik het wel, dikke tent waar ik veel kwam
Oh-3D-W.jpg


Offtopic btw,


maar die PW80, ik zou verder sparen en een normale wegmotor gaan halen.
Een oudere bandit 600 e.d. kun je voor relatief weinig geld toch een leuke motor halen :)

Eer dat die PW80 echt lekker op straat loopt ben je ook wat geld kwijt, en de nog steeds de kans dat je gepakt word
 
Laatst bewerkt:
ja ik woon 15min vn de ooh

maar kijk , ik mocht kieze
een wegmoto of een crossmotor ( pw 80 had ik toen al xp )
ik koos voor ktm sx 85
en met mijn pw80 mag ik vn me oudrs op baan en niet met die ktm..
dus wil ik pw80 wat sneller late gaan
het moet gwn , kbedoel , het lukt zeker wel met het is maar 5 cc verschil maar OOO ZOO EEN VERSCHIL IN RIJDEN

nieuwe carburatur had ik gedacht.. maar hoe weet ik welke ik moe kope
en hoeveel sneller zou het gn
 
ja ik woon 15min vn de ooh

maar kijk , ik mocht kieze
een wegmoto of een crossmotor ( pw 80 had ik toen al xp )
ik koos voor ktm sx 85
en met mijn pw80 mag ik vn me oudrs op baan en niet met die ktm..
dus wil ik pw80 wat sneller late gaan
het moet gwn , kbedoel , het lukt zeker wel met het is maar 5 cc verschil maar OOO ZOO EEN VERSCHIL IN RIJDEN

nieuwe carburatur had ik gedacht.. maar hoe weet ik welke ik moe kope
en hoeveel sneller zou het gn
Een tweetakt opvoeren is niet zomaar een andere teur opgooien en gaan zo werkt het niet als je het niet goed doet wordt het zelfs minder.
Begrijp mij ook niet verkeerd! als ik jouw reacties lees dan geloof mij maar het wordt helemaal niks.
 
die 5cc verschil heeft hier niets mee te maken, die ktm is gewoon gebouwd voor competitie, die PW niet.

inderdaad. 5cc maakt niet veel uit.

Een tweetakt opvoeren is niet zomaar een andere teur opgooien en gaan zo werkt het niet als je het niet goed doet wordt het zelfs minder.
Begrijp mij ook niet verkeerd! als ik jouw reacties lees dan geloof mij maar het wordt helemaal niks.

Dat komt bij 2tact juist heel nauwkeurig. Als je ander spul erop gooit ben je verplicht om de hele meuk weer juist af te stellen.
staat ie iets te rijk of te arm (hoeft maar heel iets) en het loopt voor geen meter meer.
 
ja dat weet ik dat hij ernieuw moet afgesteld worde
maar dat ga ik nie doen hé x)
ik weet er nauwelijk ieks van ..daarom dat ik hier graag info krijg enz

juist ,, die 5cc verschilt niets .. maar er kan gwn veel meer uit die pw80 motor kome
halloo ! het is een 80cc .. en gaat maar licht 70
wat zou het meeste effect hebben?
nieuwe carb (ik hoorde dat je naast die nieuwe carb nog iets anders moest aanschaffe ???)
uitlaat ?
uhmm....
 
ja dat weet ik dat hij ernieuw moet afgesteld worde
maar dat ga ik nie doen hé x)
ik weet er nauwelijk ieks van ..daarom dat ik hier graag info krijg enz

juist ,, die 5cc verschilt niets .. maar er kan gwn veel meer uit die pw80 motor kome
halloo ! het is een 80cc .. en gaat maar licht 70
wat zou het meeste effect hebben?
nieuwe carb (ik hoorde dat je naast die nieuwe carb nog iets anders moest aanschaffe ???)
uitlaat ?
uhmm....

- grotere carburateur
- groter spruitstuk (is meestal te klein voor grotere carbu's)
- ander membraan
- uitlaat
- cilinder laten tunen. Dus poorten aanpassen e.d.

Denk dat je met bovenstaand lijstje al een heel eind komt en heel wat snelheid erbij zult hebben.
 
- grotere carburateur
- groter spruitstuk (is meestal te klein voor grotere carbu's)
- ander membraan
- uitlaat
- cilinder laten tunen. Dus poorten aanpassen e.d.

Denk dat je met bovenstaand lijstje al een heel eind komt en heel wat snelheid erbij zult hebben.
carb + spruitstuk + ander membraan
als ik carb wil kope moet ik die andere 2 ook kope hé?
hoeveel is een standaard prijsje vn die same ongeveer?
ik heb wel wat geld zitte ( 400euo) en ik ga nog ff gaan werke in vkntie x)
 
Ik ben het met de rest eens: 80cc tunen/opvoeren kost veel meer geld dan het waard is. Velen hebben het gedaan om een jaar later spijt te krijgen toen ze €1500 tekort kwamen voor hun droommotor.

50cc tunen is duurder als een 125 cc aanschaffen
600cc tunen is duurder als een 750 of 1000 aanschaffen

Wanneer je wel kunt tunen? met bijv. een 125cc racer naar 180cc , omdat je van tweetact houd maar standaard 250 of 500cc's niet meer door de mileukeuringen komen.

Of mijn Africa Twin (kwam ik ook later achter) , je hebt 750cc welk opgeboort kan worden naar 840cc, omdat er geen 1000cc africa twin bestaat.

Salut!
 
Laatst bewerkt:
carb + spruitstuk + ander membraan
als ik carb wil kope moet ik die andere 2 ook kope hé?
hoeveel is een standaard prijsje vn die same ongeveer?
ik heb wel wat geld zitte ( 400euo) en ik ga nog ff gaan werke in vkntie x)

Denk dat je met die 400 euro wel uitkan.
en waarschijnlijk heb je dan nog geld over voor de uitlaat.

Let wel: Een andere uitlaat is ook noodzakelijk, evenals aanpassing van je luchtfilter. Want hij is nu "begrenst" op je uitlaat. Bij een grotere carburateur heb je ook meer luchtdoorlaat nodig.

Ik ben het met de rest eens: 80cc tunen/opvoeren kost veel meer geld dan het waard is. Velen hebben het gedaan om een jaar later spijt te krijgen toen ze €1500 tekort kwamen voor hun droommotor.


Salut!

Klopt idd.

Maar met deze 400 (+misschien klein beetje) kandie de bike wel iets pittiger maken. Denk dat die dan wel boven de 90 - 100 uitkomt.
 
Laatst bewerkt:
oh , ik dacht dat ika lleen een nieuwe carb moest kopen en monteren en dat hij dan al een pak sneller zou gaa
maar het is wel logisch dat de andere dingen dan ook moeten worden aangepast ^-_-^
ik denk dat ik maar ga blijven rijden zonder dat getune:p

dankje allemaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan