tunings mogenlijkheden ZXR400

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Ik heb een leuk ZXRtje dat i optisch een beetje aan het verbouwen ben, maar ik ben ook wel benieuwd of er nog wat tunen valt...

Een ander uilaat systeen heb ik al (laser works systeem) verder zal er wel een ander luchtfilter op moeten gooien. Ik heb dus echt helemala geen benul van tunen en ik wil gewoon alleen maar ff kijken wat de mogenlijkheden zijn.

Ook vraag ik mij af of het handig is te gaan tunen aan een blok dat meer dan 65kkm heeft gedraaid. Of kan je de getunde onderdelen dan makkenlijk overzetten op een nieuw blok? Ben namenlijk van plan mijn huidige blok gewoon op te rijden en dan een 2hands blokkie er in te zetten.

Maar wat zijn volgens jullie de mogenlijkheden, wat leveren ze op, en wat kosten ze????

kris
 
stage 1: race-pijp + dynojet + dyno setup

stage 2: blueprinten, ignition retarder

stage 3: gasflowen, kop skimmen

stage 4: compressie omhoog

stage 5: big bore (440cc)

dat is het globaal wel denk ik..hoe meer, hoe duurder, hoe meer onderhoud

goedkoop meer vermogen, koop een 1000cc :P
 
stage 1: race-pijp + dynojet + dyno setup

stage 2: blueprinten, ignition retarder

stage 3: gasflowen, kop skimmen

stage 4: compressie omhoog

stage 5: big bore (440cc)

dat is het globaal wel denk ik..hoe meer, hoe duurder, hoe meer onderhoud

goedkoop meer vermogen, koop een 1000cc :P

ok, stage 1 zal het wel eem blijven vrees ik... maar wat zijn dan goede onderdeelen? hoeveel kost het mij, en hoeveel PK's kan het opleveren?
 
je kan ff bellen met de jongens van madracing, die hebben vroeger geraced met een zxr 400 met ongeveer de dingetjes die alxndr opnoemt, ik weet dat ze een blokkie hadden liggen die geloof ik iets van 80 achterwiel pk`s leverde. En anders kunnen ze je wel vertellen hoe je hem een beetje lekker kan kietelen.

hier staat hun nummer: www.madracing.nl
 
ZXR 400 mit 600er Block und Aprilia RS 250 Schwinge *D

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan