Tuono Bastards Deel 21

Ben ik ook wel benieuwd naar!

Aangezien ik in juni weer op de V4 naar de Alpen ga en de stator vroeg of laat gaat bij de eerste generaties heb ik zojuist de deksel er maar afgetrokken om hem te inspecteren. Ik heb overigens geen laadproblemen op het moment. Bij twijfel wilde ik hem vervangen voor het geupgrade model met nieuw vliegwiel en dan is het probleem ook opgelost. Maar tot mijn verbazing zit er in mijn blok nog een uitzondering en het veel betrouwbaardere Mitsibushi type in, die er overigens zeer goed uitzag zonder donkere plekken. Scheelt weer wat Euro's...
Wat bedoel jij met de eerdere generaties? Welke bouwjaren bedoel je dan?
 
Ben ik ook wel benieuwd naar!

Aangezien ik in juni weer op de V4 naar de Alpen ga en de stator vroeg of laat gaat bij de eerste generaties heb ik zojuist de deksel er maar afgetrokken om hem te inspecteren. Ik heb overigens geen laadproblemen op het moment. Bij twijfel wilde ik hem vervangen voor het geupgrade model met nieuw vliegwiel en dan is het probleem ook opgelost. Maar tot mijn verbazing zit er in mijn blok nog een uitzondering en het veel betrouwbaardere Mitsibushi type in, die er overigens zeer goed uitzag zonder donkere plekken. Scheelt weer wat Euro's...
Wist niet dat de V4's er ook last van hadden... tot welk bouwjaar dan?
 
Wist niet dat de V4's er ook last van hadden... tot welk bouwjaar dan?
Het Aprilia forum staat er vol mee. Zie bijgevoegde link met iets meer informatie. Rond 2016 is er een aangepast vliegwiel gekomen waarbij het probleem verholpen is. Alleen de stator vervangen is een korte termijn oplossing bij de eerste bouwjaren.

 

Bijlagen

  • Screenshot_20240418_153624_Chrome.jpg
    Screenshot_20240418_153624_Chrome.jpg
    256 KB · Weergaven: 0
Het Aprilia forum staat er vol mee. Zie bijgevoegde link met iets meer informatie. Rond 2016 is er een aangepast vliegwiel gekomen waarbij het probleem verholpen is. Alleen de stator vervangen is een korte termijn oplossing bij de eerste bouwjaren.

Toch wel bijzonder om steeds weer dezelfde fout te maken... De mijne is van 2023 dus ik maak me geen zorgen maar heb de problemen bij de V2's wel meegemaakt.
 
Toch wel bijzonder om steeds weer dezelfde fout te maken... De mijne is van 2023 dus ik maak me geen zorgen maar heb de problemen bij de V2's wel meegemaakt.
Inderdaad, rond 2011/2012 gewisseld van leverancier en toen ging het weer mis. Maar zo heeft elk merk wel iets. Noem een Honda met de spanningsregelaars. Daardoor heb ik een keer moeten wandelen met een zo goed als nieuwe motor 😬
 
Ik wacht rustig af wat de garage ontdekt en wat de eventuele kosten zijn.

Net de garage gesproken. Het is niet de dynamo. Wat wel kapot is, het dashboard. Die is ter reparatie opgestuurd. Verder zijn ze in de kabelboom nog wat gekke dingen tegen gekomen als vochtschade. Ook nieuwe vochtschade als water in één van de koplampen. Dat moet gebeurd zijn tijdens de storm waar de motor in gestaan heeft, wachtende om op te worden gehaald. Het is nu wachten tot het dashboard terug is en aangesloten kan worden. Dan kan men verder trouble shooten.
 
Laatst bewerkt:
Een kapot dashboard zorgt ervoor dat je geen vermogen meer hebt? 🤔
Vind ik een vreemde conclusie.
Ik blijf erbij dat een Aprilia naar een fatsoenlijke Aprilia dealer moet voor dit soort zaken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan