Tuono Bastards Deel 21

Heb wat regulier onderhoud van mijn Gen 2 Tuono op de planning staan, onder andere vloeistoffen en smeren van linksysteem.

M.b.t. de koelvloeistof is er nog een specifieke werkwijze of heeft iemand nog tips hoe dit te doen?
 
Heb wat regulier onderhoud van mijn Gen 2 Tuono op de planning staan, onder andere vloeistoffen en smeren van linksysteem.

M.b.t. de koelvloeistof is er nog een specifieke werkwijze of heeft iemand nog tips hoe dit te doen?
Kutwerk :D

Je krijgt heel lastig alles eruit. Had aan de rechterkant zo veel mogelijk los gehaald en dan de slang links bij de radiator los gehaald en daar in blazen. Dan komt het er aan de rechterkant uit.
 
Kutwerk :D

Je krijgt heel lastig alles eruit. Had aan de rechterkant zo veel mogelijk los gehaald en dan de slang links bij de radiator los gehaald en daar in blazen. Dan komt het er aan de rechterkant uit.
Was er al een beetje bang voor. Zit er nergens een aftappunt?
 
Heb het wph even gecheckt. Vullen lichten ze wel toe maar leegggooien niet helaas.

Ga jou methode wel even proberen en dan een klein beetje luchtdruk erbij.
 
Heb wat regulier onderhoud van mijn Gen 2 Tuono op de planning staan, onder andere vloeistoffen en smeren van linksysteem.

M.b.t. de koelvloeistof is er nog een specifieke werkwijze of heeft iemand nog tips hoe dit te doen?
Er zit links onderaan de radiator een aftapplugje (wel even een nieuwe O-ring voor voorzien dan). Haal rechts sowieso alle slangen los die je kan aan de radiator maar ook rond de thermostaat / waterpomp. Ten laatste is er nog een aftapplug onderaan de waterpomp. "Factory fill" is 2.2 liter koelvloeistof. Op bovenstaande manier is er bij mij toch 2.05 / 2.1 liter terug ingegaan na goed ontluchten. Eerst een nachtje op de zijstandaard staan met de ontluchtplug rechts op de radiator open (hoogste punt in die situatie) en de dag erna eens goed mee gaan rijden en zorgen dat de fan's 2x aan slaan.

Best voorzie je toch 3 nieuwe koperringetjes (M6 uit het hoofd), zodat je zowel op de radiator (2x) als de waterpomp (1x) kan vernieuwen. Kan geen hol uitmaken, maar ik heb het ooit wel eens gehad dat bij hergebruik van de oude wat KVS lekte aan de waterpomp.
 
Laatst bewerkt:
Er zit links onderaan de radiator een aftapplugje (wel even een nieuwe O-ring voor voorzien dan). Haal rechts sowieso alle slangen los die je kan aan de radiator maar ook rond de thermostaat / waterpomp. Ten laatste is er nog een aftapplug onderaan de waterpomp. "Factory fill" is 2.2 liter koelvloeistof. Op bovenstaande manier is er bij mij toch 2.05 / 2.1 liter terug ingegaan na goed ontluchten. Eerst een nachtje op de zijstandaard staan met de ontluchtplug rechts op de radiator open (hoogste punt in die situatie) en de dag erna eens goed mee gaan rijden en zorgen dat de fan's 2x aan slaan.

Best voorzie je toch 3 nieuwe koperringetjes (M6 uit het hoofd), zodat je zowel op de radiator (2x) als de waterpomp (1x) kan vernieuwen. Kan geen hol uitmaken, maar ik heb het ooit wel eens gehad dat bij hergebruik van de oude wat KVS lekte aan de waterpomp.
Dit inderdaad.
Aftaplugjes van de radiator eruit, zo veel mogelijk de slangen los halen en door blazen. Heb zelf de boel met kraanwater nog doorgespoeld en leeg geblazen. Tis goed te doen hoor, maar je bent even aan het rommelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: wsx
Hallo allemaal,

Heeft er iemand aankooptips voor een Aprilia Tuono 1000 V4R aprc uit 2013? Ervaringen zijn ook welkom.
Zijn er bepaalde modificaties geweest of bouwjaren wat je moet overslaan?
 
Heb in september een 2014 model gekocht, dus ik heb wel wat tips.

Kleppen stellen en de kettingen, dat is eigenlijk het major ding. Elke 20k km moeten de kleppen gecontroleerd en vaak ook gesteld worden en tot en met 2013 worden vaak de kettingen ook vervangen door een sterker type ketting, omdat de kettingen al tever zijn opgerekt. Met een 2014 model heb je direct sterkere kettingen.

Ik heb een 2014 model gekocht en ben daar blij mee. Die is met ABS, grotere tank, update aan de APRC, iets andere vering en wat aanpassingen aan het blok.



Hot start issue, heeft de mijne ook last van.

Iets meer CCA's en rommelen met de kabels lijkt te helpen. Zelf net extra kabels getrokken van 10mm2.

Verder is het echt een beest en geluid om van te smullen.

Succes met de aankoop!
 
Hallo allemaal,

Heeft er iemand aankooptips voor een Aprilia Tuono 1000 V4R aprc uit 2013? Ervaringen zijn ook welkom.
Zijn er bepaalde modificaties geweest of bouwjaren wat je moet overslaan?


Kleppen al gesteld en sterkere accu
 
Weet iemand van jullie of de kont van een tuono V4 1000 (2010-2014) verschilt met de kont van een tuono V4 1100 (2015-2016)
Wil graag gaan ombouwen naar RSV4 kont.
 
Ken iemand met een Ali kuipset op zn Kawa 636. Pasvorm niet geweldig en wat dikker plastic.

Voor het geld: top.
En passend te maken.

Net wat je zelf wilt.
 
Robsil; de AliExpress kappen komen zonder bevestigingsmateriaal, waardoor je de kappen niet kan monteren op je motor.
 
Nop, het subframe is hetzelfde, achterlicht en de 2 zijkappen, maar er zijn ook een aantal delen anders (slot-systeem e.d.) en bevestigingsplaatjes. Volgens mij iets van 10 kleine onderdelen die anders zijn. Het beste kun je even originele onderdelentekening met elkaar vergelijken.
 
Dag medestrijders!

Kan ik iemand verblijden met een orginele Aprilia Tuono V4 tourscherm?! (partnr:B044143).

In werkelijke nieuwstaat, geen krassen of beschadigingen!

Nieuwprijs: €208
Vraagprijs: (PM) Bieden! 😉
 

Bijlagen

  • A93E6648-DF1B-4A3E-8BD5-E3138AED5BE3.jpeg
    A93E6648-DF1B-4A3E-8BD5-E3138AED5BE3.jpeg
    187,3 KB · Weergaven: 11
  • 835C5296-E197-4C7F-9E94-C3896E64BB1D.jpeg
    835C5296-E197-4C7F-9E94-C3896E64BB1D.jpeg
    111,1 KB · Weergaven: 9
  • C8FE36BE-750A-46B6-9B50-BA4A58D9AEB1.jpeg
    C8FE36BE-750A-46B6-9B50-BA4A58D9AEB1.jpeg
    310,3 KB · Weergaven: 9
  • D4C96602-66BA-458E-9EE9-5D83BC86CF66.jpeg
    D4C96602-66BA-458E-9EE9-5D83BC86CF66.jpeg
    279,8 KB · Weergaven: 11
  • D69AB416-D7C9-4FC4-8802-601D770E78FD.jpeg
    D69AB416-D7C9-4FC4-8802-601D770E78FD.jpeg
    139,6 KB · Weergaven: 13
  • 803DBCBD-5189-4CC2-A26D-B49C9A8BD32C.jpeg
    803DBCBD-5189-4CC2-A26D-B49C9A8BD32C.jpeg
    103,8 KB · Weergaven: 12
  • B18C8C1C-EAE2-432B-8AB5-865B834A012B.jpeg
    B18C8C1C-EAE2-432B-8AB5-865B834A012B.jpeg
    69,4 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan