Smit
MF veteraan
Tuono 660.
Lijkt mij een iets minder rijbewijs-kwijt gevoelige motor. Wel dezelfde zithouding, Iets minder pk.
Wel iets boven budget
Inderdaad 'iets' boven budget helaas...lijkt ook wel een kleine bike eigenlijk?
Ik heb al aardig wat motoren gehad en nu nu ik en mijn vrienden allemaal wat ouder zijn en een gezin hebben word er zelden nog in groepsverband gereden. De meeste ritjes maak ik met mijn vrouw (die zelf rijd) en ook de motor vakanties doen we samen. Nu ligt haar tempo iets lager dan wat ik vroeger met mijn vrienden reed. In Nederland zit je met een 1000cc Tuono al snel op snelheden waarop je je papiertje moet inleveren, Nederland is ook te druk bevolkt om een keer het gas open te draaien (wandelaars, fietsers, zondagsrijders etc). Eigenlijk rij ik alleen nog fijn op motorvakantie. Ook op die motortripjes met de vrouw merkte ik de laatste keer dat de Tuono nauwelijks boven de 6000 toeren uit komt.
Mijn vrouw heeft een Street Triple R en wanneer ik daar op rij heb ik veel meer fun, die kan je beter doorhalen, stuurt licht en met mijn 186cm zit ik er nog prima op. Stiekem klinkt ie ook lekkerder dan een Tuono vind ik zelf (geweldig inlaat geluid, je moet er een keer mee gereden hebben), heeft ABS, een quickshifter is plug en play, vergeleken met een Tuono ook nogeens heel zuinig! Ik kan me alleen niet vinden wat je lelijk vind aan een Street Triple?
Dat is waar, de juiste kleur en uitlaten doen een hele hoop!
Hoe vind jij hem zitten op langere ritten? (en hoe lang ben je?).
Rijdt de Street Triple relaxed of 'ga je er automatisch op jagen'? Dat laatste probeer ik wat kwijt te raken eigenlijk.