Tuono Bastards Deel 21

Beste Tuono mannen/vrouwen.
Ik ben voor een projekt op zoek naar een Tuono V4 stuur.
Misschien heeft iemand er 1 ter overname?
Hierbij nog een foto van mijn Tuono.
Grtzz Moes
 

Bijlagen

  • 002.JPG
    002.JPG
    418,6 KB · Weergaven: 41
1b5d8a65-7a4f-42c5-a4a4-dfb50e220b49.jpg


Ik heb nog een donker ruitje liggen voor een Gen2, mocht iemand er belang bij hebben doe een mooi bod (incl. verzendkosten) via PB, ophalen kan ook in Assen.
 
Duitsland zijn ze idd een stukje goedkoper. Weet niet hoeveel bpm er plus/minus bij komt?
Heeft een V4 1100 altijd aprc?

Een dikke €1000 op een Factory

Dat ligt natuurlijk helemaal aan het bouwjaar en de uitvoering (consumenten verkoopprijs).
ik heb hier gekeken en dan kom ik bij een 2016 V4 er volgens mij uit op ongeveer €550.

Daar komen dan nog wel de kosten van transport en rdw bij.
 
Even een vraagje aan de Oer 1e generatie rijders, als je de fiets op contact zet, zie je dan eerst kort EFI branden op je dashboard?

(Niet flitsen)
Ik kan mij na 25000 km niet herinneren of dit standaard zo is..😬
Laatste 2 jaar erg weinig gereden op straat, ff de korte versie :+
Tijdens laatste 3 ritjes uitval, start nu niet meer
(Ben al bezig met diagnose stand en wat metingen)
 
Laatst bewerkt:
Duitsland zijn ze idd een stukje goedkoper. Weet niet hoeveel bpm er plus/minus bij komt?
Heeft een V4 1100 altijd aprc?



Dat ligt natuurlijk helemaal aan het bouwjaar en de uitvoering (consumenten verkoopprijs).
ik heb hier gekeken en dan kom ik bij een 2016 V4 er volgens mij uit op ongeveer €550.

Daar komen dan nog wel de kosten van transport en rdw bi
Duitsland zijn ze idd een stukje goedkoper. Weet niet hoeveel bpm er plus/minus bij komt?
Heeft een V4 1100 altijd aprc?



Dat ligt natuurlijk helemaal aan het bouwjaar en de uitvoering (consumenten verkoopprijs).
ik heb hier gekeken en dan kom ik bij een 2016 V4 er volgens mij uit op ongeveer €550.

Daar komen dan nog wel de kosten van transport en rdw bij.
Ik ging uit van een 2018/2019 factory meende dat het daar over ging.
Voor een 2015/16 factory zit je op een kleine €600 inderdaad.
 
Ik ben overigens terug van weg geweest :W
Paar jaar geleden mijn Gen2 Factory verkocht (met pijn in het hart).
Na 2 jaar “omzwerven” in motorland kreeg ik de kans mijn geliefde Tuono weer terug te kopen, dus dat heb ik gedaan! 😬

Heerlijk om haar weer in de schuur te hebben staan dus gelijk maar even lekker sleutelen en alles na lopen/schoonmaken.
Dogbone/link systeem eronder weg en naaldlagers gecheckt en opnieuw in het vet gezet, Ohlins shock naar Rookes voor een service beurt!

Laat dat voorjaar maar zo snel mogelijk komen!
 

Bijlagen

  • E006B5F8-9A57-4A72-9557-7DD5E20E8D77.jpeg
    E006B5F8-9A57-4A72-9557-7DD5E20E8D77.jpeg
    200,1 KB · Weergaven: 51
  • 1161EA4F-329B-4356-BF2D-C04EBF1455E3.jpeg
    1161EA4F-329B-4356-BF2D-C04EBF1455E3.jpeg
    395,6 KB · Weergaven: 53
Ik ben overigens terug van weg geweest :W
Paar jaar geleden mijn Gen2 Factory verkocht (met pijn in het hart).
Na 2 jaar “omzwerven” in motorland kreeg ik de kans mijn geliefde Tuono weer terug te kopen, dus dat heb ik gedaan! 😬

Heerlijk om haar weer in de schuur te hebben staan dus gelijk maar even lekker sleutelen en alles na lopen/schoonmaken.
Dogbone/link systeem eronder weg en naaldlagers gecheckt en opnieuw in het vet gezet, Ohlins shock naar Rookes voor een service beurt!

Laat dat voorjaar maar zo snel mogelijk komen!
Blijft een mooi ding, de gen2 in deze kleurstelling.
 
Ja, tijdens het primen van de benzinepomp. Daarna is hij weg.
Dacht ik al wel, mooi hartelijk dank!!

(Had m'n startrelais bij de laatste keer gedood... zit nu de yamaha 100A in.
Daarvóór kreeg ik foutcodes 11 en 12 maar met die sensoren weerstand was niets aan de hand..
Nu dus startrelais vervangen, kreeg ik foutcode 1, blijkt de positie van de TPS te zijn (-1 / 0 / 1), deze volgens WPHB afgesteld op 0.
Nu verder geen last van foutcodes 🙂)

Binnenkort maar eens verder elimineren.. wss toch accu, belast duikt ie soms net onder de 10.0V... 🤔
 
Beste Tuono rijders. Ik ben mij aan het oriënteren op een opvolger voor mijn Streettriple RS en een 2019 Tuono factory lijkt mij interessant. Nu zag ik dat deze soms geleverd zijn met een zwarte Akrapovic, heeft deze E-keur?

Bekijk bijlage 1684784
Nee deze zwarte / carbon akra heeft geen e-keur tevens is de mapping aangepast om de klep (die in de standaard uitlaat zit) uit te schakelen.
 
Na een 3 daagse proefrit met een Tuono 660, heb ik er dit weekend 1 besteld. Wat een leuke speelse fiets. Nu even geduld. Reden dat ik 'm dit jaar nog laat komen, is dat ze per 01-22 €1000,- duurder worden.
 
Na een 3 daagse proefrit met een Tuono 660, heb ik er dit weekend 1 besteld. Wat een leuke speelse fiets. Nu even geduld. Reden dat ik 'm dit jaar nog laat komen, is dat ze per 01-22 €1000,- duurder worden.
Gefeliciteerd met de aanschaf! Ik heb ze (net als die 2021 V4 Tuono, RS660 en RSV4) nog weinig in het wild gezien!

Wat is de reden dat ze duurder worden? BPM? Of loopt dan de 1000EU cashback “actie” die Aprilia had. (ik zeg “actie” omdat meer dan de helft van die korting gewoon uit de zak van de dealer komt als ik mijn dealer moet geloven. Dat deel van die korting valt volgend jaar ook wel te krijgen)
 
Gefeliciteerd met de aanschaf! Ik heb ze (net als die 2021 V4 Tuono, RS660 en RSV4) nog weinig in het wild gezien!

Wat is de reden dat ze duurder worden? BPM? Of loopt dan de 1000EU cashback “actie” die Aprilia had. (ik zeg “actie” omdat meer dan de helft van die korting gewoon uit de zak van de dealer komt als ik mijn dealer moet geloven. Dat deel van die korting valt volgend jaar ook wel te krijgen)
Dank je! Ik heb al aardig wat motoren gehad, een Gen 2 tuono en een V4 ook. de 95pk is voor mij meer dan genoeg om me te vermaken op de weg.

Ik heb begrepen dat ze af fabriek duurder worden. Misschien door de terugroepacties (wat ze natuurlijk wel geld heeft gekost). Of misschien door de stijgende grondstofprijzen en het chip tekort.
 
Nee deze zwarte / carbon akra heeft geen e-keur tevens is de mapping aangepast om de klep (die in de standaard uitlaat zit) uit te schakelen.
Dank je, jammer ziet er erg gelikt uit met die Akra. Is het nog een optie om een Akra met E-keur op deze Linkpipe te schroeven, of is het geheel dan nog niet legaal? Idee is om er ook mee in de eifel te rijden en af een toe een dag circuit mee te pakken. De standaard uitlaat vind ik echter nogal :r
 
Dank je, jammer ziet er erg gelikt uit met die Akra. Is het nog een optie om een Akra met E-keur op deze Linkpipe te schroeven, of is het geheel dan nog niet legaal? Idee is om er ook mee in de eifel te rijden en af een toe een dag circuit mee te pakken. De standaard uitlaat vind ik echter nogal :r
Ja uiteraard kun je er een legale Akra onderzetten deze heeft ook de klep er in zitten echter , deze Akra kost op het moment €2185,- (ex montage )serieus geld dus , tevens moet dan door de dealer de originele oude mapping terug gezet worden anders word de klep niet aangestuurd die zouden ze dan in de open stand vastzetten en dan voldoe je nog niet aan de gestelde geluidsnorm wanneer ze een meting zouden verrichten.
zie afbeelding legale versie met e-keur. en dan heb je bijvoorbeeld ook nog SC Project de levert een legale carbon uitvoering met e-keur zie ook de afbeelding deze kost € 1580,-
 

Bijlagen

  • Akrapovic Tuono met e-keur.png
    Akrapovic Tuono met e-keur.png
    56,5 KB · Weergaven: 28
  • Sc project Tuono.jpg
    Sc project Tuono.jpg
    145,9 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Ja uiteraard kun je er een legale Akra onderzetten deze heeft ook de klep er in zitten echter , deze Akra kost op het moment €2185,- (ex montage )serieus geld dus , tevens moet dan door de dealer de originele oude mapping terug gezet worden anders word de klep niet aangestuurd die zouden ze dan in de open stand vastzetten en dan voldoe je nog niet aan de gestelde geluidsnorm wanneer ze een meting zouden verrichten.
zie afbeelding legale versie met e-keur. en dan heb je bijvoorbeeld ook nog SC Project de levert een legale carbon uitvoering met e-keur zie ook de afbeelding deze kost € 1580,-
Troost je, de euro 5 gekeurde akra voor de 2021 v4 tuono kost een absurde 3400€. Waar halen ze het 🤐🙄
 
Even weer eens een foto van de mijn gen1..
Laatste keer dat ik wat fanatieker op het forum was gingen de topics maar tot 100 pagina's 🙈

Ben wel aan het oriënteren voor iets anders, wil graag wat meer tour met toch nog een vleugje hooligan fiets. Heb al een Triumph Tiger 1050 bekeken en een KTM smt.... Daar gaat mijn hart niet echt sneller van kloppen. Wil graag met meer met m'n zoon rijden en die moet een beetje fatsoenlijk achterop kunnen zitten en liefst wat bagage mee voor een weekendje. Zat al te kijken om de V4 tuono de stepjes te verlagen van de passagier, comfort zadeltje erop wat sw motech tassen erop .. Ben echt een Aprilia liefhebber dus zal niet zo snel overstappen op iets anders..
 

Bijlagen

  • IMG_20210605_122604.jpg
    IMG_20210605_122604.jpg
    438,1 KB · Weergaven: 36
Hi Edou, ik ben naar een BMW S1000XR gegaan, best wel hooligan als je hem in de toeren jaagt, maar met de kleine man van 7 als buddy ook prima veilig touren met pit. Ik kan hem met een half uurtje werk ombouwen van 'zo goed als naked powerkanon' naar '3-delige kofferset-sleeper' en alles wat daar tussenin bestaat.

1635774580062.png


vs.

1635774624514.png


Ik kwam van een Gen2 Tuono Factory en heb geen enkel moment iets gemist in het motorplezier dat ik inmiddels met de BMW heb gehad.
Heb ook nog naar de Multistrada 1200s gekeken (het DVT model) maar die miste echt een beetje ballen. De XR is altijd thuis.
Ooit komt die Tuono factory wel terug (hoop ik)..en dan náást de XR, dat dan wel :)

EDIT:

Voor de korte beentjes van m'n zoontje heb ik deze powermod gedaan:
1635774950730.png

1635774970139.png


Rizoma heeft al gebeld of ik misschien dit geweldige concept zou willen vermarkten 🤡
 
Terug
Bovenaan Onderaan