Tuono Bastards Deel 21

niet mee eens heb een V4 gehad en mijn schoonzoon heeft nog een V4 hij kan mijn superduke GT net bijhouden , maar daar houd het ook mee op

had het niet over snelheid, maar over het sturen? jij had toch een 2013 tuono en je schoonzoon ook toch, ik bedoelde een 1100.
maar dan nog, de ktm is iets sneller als het op puur vermogen gaat.
Ik denk dat het wel bekend is dat wanneer het echt hard gaat de tuono de betere motor is, en dat komt door de iets sportievere houding en het rijwielgedeelte is gewoon beter.
voor de rest ligt het bij ons stervelingen vooral aan de rijder op de motor.
ik vind de SDR vaag worden aan de voorkant wanneer het echt hard gaat(circuit), iets wat ook bevestigd word in de SD battle cup! (2021 model is dit heel goed verbeterd, wat ik gelezen heb)
De tuono blijft dan heel veel feedback geven.
 
had het niet over snelheid, maar over het sturen? jij had toch een 2013 tuono en je schoonzoon ook toch, ik bedoelde een 1100.
maar dan nog, de ktm is iets sneller als het op puur vermogen gaat.
Ik denk dat het wel bekend is dat wanneer het echt hard gaat de tuono de betere motor is, en dat komt door de iets sportievere houding en het rijwielgedeelte is gewoon beter.
voor de rest ligt het bij ons stervelingen vooral aan de rijder op de motor.
ik vind de SDR vaag worden aan de voorkant wanneer het echt hard gaat(circuit), iets wat ook bevestigd word in de SD battle cup! (2021 model is dit heel goed verbeterd, wat ik gelezen heb)
De tuono blijft dan heel veel feedback geven.
Van mij krijg je gelijk :N
 
Wat is jouw ervaring hiermee? Is het de (flinke) prijs waard?
Tja, is het de forse prijs waard? waarschijnlijk niet O-) maar aan de andere kant, een nieuwe slip on of complete uitlaatset is nog veel duurder. Plus dat een nieuwe map over de gehele linie een aanvulling is. Inhoeverre dit echt voelbaar is, nog geen idee. Wat ik wel fijn vind is dat de klep in de uitlaat nu direct open gaat als ik de Tuono in z'n versnelling zet. Deze bike heeft zo'n prachtig geluid!
 
Tail tidy van J-Tech geïnstalleerd op m'n V4.
20220210_215835.jpg
 
Tja, is het de forse prijs waard? waarschijnlijk niet O-) maar aan de andere kant, een nieuwe slip on of complete uitlaatset is nog veel duurder. Plus dat een nieuwe map over de gehele linie een aanvulling is. Inhoeverre dit echt voelbaar is, nog geen idee. Wat ik wel fijn vind is dat de klep in de uitlaat nu direct open gaat als ik de Tuono in z'n versnelling zet. Deze bike heeft zo'n prachtig geluid!
Ben erg benieuwd naar je bevindingen!! Ik begrijp dat jij met standaard demper en aangepaste stock (gabro) mapping rijd?

Wellicht een tip; ik las dat de Oem luchtfilter upgrade (partnr: B044225)
een goedkope en merkbare verbetering is gebleken! Ook met standaard demper.
 
Ben erg benieuwd naar je bevindingen!! Ik begrijp dat jij met standaard demper en aangepaste stock (gabro) mapping rijd?

Wellicht een tip; ik las dat de Oem luchtfilter upgrade (partnr: B044225)
een goedkope en merkbare verbetering is gebleken! Ook met standaard demper.
 
Ik heb inderdaad de standaard demper en de gabro stock mapping op de machine gezet. Kan niet wachten om het te proberen.
Dank voor je tip, ga ik naar kijken.
 
Zondag mijn bar end mirrors van cnc racing gemonteerd. De Tuono is voor mij bijna af. Ook nog een ritje gemaakt zondag. Kan niet wachten op het mooie weer.

Done:
Evotech korte kentekenplaathouder
Evotech radiateur beschermer
Evotech bobbins
Akrapovic racesysteem + mapping
Monoseat
CNC racing bar end mirrors
Quickshifter
IMU (bochten ABS, bochten verlichting)
MIA (bluetooth platform)

To do:
Tanktas (suggesties?)
??
 

Bijlagen

  • mirror.jpg
    mirror.jpg
    262,3 KB · Weergaven: 57
  • front.jpg
    front.jpg
    490,5 KB · Weergaven: 57
  • akra.jpg
    akra.jpg
    495 KB · Weergaven: 57
Staat op MP een Tuono v4 te koop bij BmB motoren. Heeft iemand ervaring met die zaak toevallig?
Motor is van 2017 en heeft slechts 2500km gereden.
Is ingevoerd uit Duitsland en ik krijg dan wel wat kriebels bij de combi Duitsland en zo'n lage km.stand.
Om ver weg te blijven van aannames ben ik zaterdag wel van plan eens te gaan kijken.
 

Bijlagen

  • IMG_20220217_144917.jpg
    IMG_20220217_144917.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Je kunt ze op voorhand bellen of de (onderhouds)historie bekend is. Met zo weinig kilometers is misschien de eerste beurt bij 1000km uitgevoerd, dan heb je in ieder geval iets.

Onderhoudshistorie en aankoophistorie onbekend, dan zou ik hem laten staan. Een 4-5 jaar oude motor met 2500km is interessant, ook maar vreemd. Bij aankoop zou ik een X aantal kilometers garantie vragen/eisen. Ik had ze nodig met m'n V4 en dan heb je in ieder geval iets om op terug te vallen.
 
Staat op MP een Tuono v4 te koop bij BmB motoren. Heeft iemand ervaring met die zaak toevallig?
Motor is van 2017 en heeft slechts 2500km gereden.
Is ingevoerd uit Duitsland en ik krijg dan wel wat kriebels bij de combi Duitsland en zo'n lage km.stand.
Om ver weg te blijven van aannames ben ik zaterdag wel van plan eens te gaan kijken.
Tja..... maar er zijn ook mensen die een motor kopen en er gewoon niet op rijden... om welke reden dan ook.
Je kan er toch ook eens zeer kritisch naar kijken ??? effe het plastic eraf !
 
Hallo allemaal,

Had hier eindje terug in september gevraagd ivm kortingen toen, en wanneer bestellen en ivm 78kw uitvoeringen op de beide v4's.
Ik heb dus gewacht tot begin dit jaar om eventuweel het autosalon te doen, deze ging helaas niet door, wel heb ik zopas de rood/zwarte Tuono Factory besteld, ging dus eerst de basis 'touring'model bestellen, maar de touring is nog steeds niet verkrijgbaar in 78kw in Belgie, waardoor er dus 2500euro extra biv bij komt, tegenover de factory 78kw slechts een kleine biv inschrijving aangerekend word. dus prijsverschil is niet groot.
Ik zal de touring rizers op steken, en eventuweel een achter zadel. om de zoon af en toe eens mee te nemen. Maar dealer zei dat je een zadeltje er bij krijgt en je het spoilertje dan moet afnemen. Klopt dit dat je een klein zadeltje bij krijgt bij de v4 factory? Heb dit nog nooit gezien vandaar. Eind maart word hij mogelijks geleverd.

Deze rood/zwarte is nog een 2021 kleur thema en stond al in dealer zijn besteling om deze laatste rood/zwarte in zijn showroom te zetten. vandaar deze in maart al er is (normaal).
De zwarte worden ten vroegste in juni verwacht zei ie. evenals de touring, er staan blijkbaar 130 orders open van de touring dus vroeg leverbaar zal deze ook niet zijn.
 
Laatst bewerkt:
Tja..... maar er zijn ook mensen die een motor kopen en er gewoon niet op rijden... om welke reden dan ook.
Je kan er toch ook eens zeer kritisch naar kijken ??? effe het plastic eraf !
Nog even contact met hen gehad. Weer wat twijfels weggenomen.
Hij is gedocumenteerd en staat in het dealersysteem.
Kun je dan ergens de geschiedenis terugvinden?
 
Nog even contact met hen gehad. Weer wat twijfels weggenomen.
Hij is gedocumenteerd en staat in het dealersysteem.
Kun je dan ergens de geschiedenis terugvinden?
Ben niet zeker of Aprilia dat ook centraal registreert in een databank.
Geven ze ook een garantie af ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan