Tuono Bastards Deel 21

Daar heb ik het met hen nog niet over gehad.
*edit* men geeft aan dat er nog fabrieksgarantie op zit...
Wist niet dat dat überhaupt mogelijk was met een motor van 2017.
Of is de garantie gebaseerd op het aantal kilometers?
Hij geeft wel aan dat er nog een modificatie open staat maar als ik op kenteken zoek zie ik niets staan.
Weet wel dat er recall is geweest betreffende de remblokken. Misschien is die nog niet uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Had hier eindje terug in september gevraagd ivm kortingen toen, en wanneer bestellen en ivm 78kw uitvoeringen op de beide v4's.
Ik heb dus gewacht tot begin dit jaar om eventuweel het autosalon te doen, deze ging helaas niet door, wel heb ik zopas de rood/zwarte Tuono Factory besteld, ging dus eerst de basis 'touring'model bestellen, maar de touring is nog steeds niet verkrijgbaar in 78kw in Belgie, waardoor er dus 2500euro extra biv bij komt, tegenover de factory 78kw slechts een kleine biv inschrijving aangerekend word. dus prijsverschil is niet groot.
Ik zal de touring rizers op steken, en eventuweel een achter zadel. om de zoon af en toe eens mee te nemen. Maar dealer zei dat je een zadeltje er bij krijgt en je het spoilertje dan moet afnemen. Klopt dit dat je een klein zadeltje bij krijgt bij de v4 factory? Heb dit nog nooit gezien vandaar. Eind maart word hij mogelijks geleverd.

Deze rood/zwarte is nog een 2021 kleur thema en stond al in dealer zijn besteling om deze laatste rood/zwarte in zijn showroom te zetten. vandaar deze in maart al er is (normaal).
De zwarte worden ten vroegste in juni verwacht zei ie. evenals de touring, er staan blijkbaar 130 orders open van de touring dus vroeg leverbaar zal deze ook niet zijn.
Je krijgt er idd een duo-zadel bij. Heb dezelfde thuis staan 👌👍
 
Vandaag ben ik wezen kijken bij een 2015 Tuono Factory.
Nu echter nog meer twijfel of ik voor een 2017 (gewone) v4 moet gaan of voor een 2015 Factory.
Motor heeft net geen 14.000 gelopen en zag er prima uit. Maar die kleuren van zo'n machine zijn prachtig, zo'n ding is echt helemaal af!
Ik heb een goed inruilvoorstel gekregen voor de R1 maar ik twijfel nog.
Volgens mij zijn de verschillen 2015 vs 2017 niet heel groot behalve TFT-scherm, cruisecontrol en nog enkele andere dingetjes. Of zie ik dingen over het hoofd?
Is er trouwens buiten de klepstel-beurt makkelijk zélf te sleutelen aan een Tuono? Ik doe en kan veel zelf maar kleppen stellen gaat (denk ik) net iets te ver....
 
Vanaf 2017, 330mm schijven, m50 klauwen, blipper ipv enkel omhoog, radiale ipv axiale rempomp.
Voor de rest buiten bovenstaande dus geen inwendige motorische aanpassingen.
Verschillen zijn dus verwaarloosbaar.
Meer aanpassingen met betrekking op circuitgebruik lijkt het wel en daar kom ik dus vrijwel nooit.
 
Voor de rest buiten bovenstaande dus geen inwendige motorische aanpassingen.
Verschillen zijn dus verwaarloosbaar.
Meer aanpassingen met betrekking op circuitgebruik lijkt het wel en daar kom ik dus vrijwel nooit.
Minder gelopen! ik zelf heb ook een RR gehad, factory is in mijn ogen niks meer dan de achterkant van een rsv4 en Ohlins vering, de standaard Sachs vering is wel echt goed.
ik persoonlijk zou altijd voor de 2017 RR gaan, jonger en minder gelopen en APRC 4 en de rempomp radiaal is toch echt wel fijner met remmen(meer gevoel)
 
ik zie dat ik nog iets overbodigs te koop heb nu ik m’n 2021 Tuono V4 Factory niet meer heb: een hele mooie zadelhoes.

Persoonlijk ben ik geen fan van het rode zadel en daarom had ik toentertijd een zadelhoes besteld. Deze om precies te zijn. In Tri-color variant van Tuono V4 op de hoes.

Nieuwprijs: €242
Mijn prijs: €130

De hoes zit nieuw in de doos in het plastic en met de kaartjes er nog aan.

Dit is een complete set met voor en achter hoes. Voor de Factory heb je alleen de hoes van het rijderszadel nodig. Heb je de Tour Tuono (of het tourzadel) dan heb je beide hoezen nodig.

Enige wat je na aanschaf nog moet doen is even langs een leerlooier om de hoes te monteren. Of zelf doen als je handig bent. Instructies op de website.

Interesse? Stuur me een berichtje.
Waarom heb je de Tuono niet meer?
 
Vandaag ben ik wezen kijken bij een 2015 Tuono Factory.
Nu echter nog meer twijfel of ik voor een 2017 (gewone) v4 moet gaan of voor een 2015 Factory.
Motor heeft net geen 14.000 gelopen en zag er prima uit. Maar die kleuren van zo'n machine zijn prachtig, zo'n ding is echt helemaal af!
Ik heb een goed inruilvoorstel gekregen voor de R1 maar ik twijfel nog.
Volgens mij zijn de verschillen 2015 vs 2017 niet heel groot behalve TFT-scherm, cruisecontrol en nog enkele andere dingetjes. Of zie ik dingen over het hoofd?
Is er trouwens buiten de klepstel-beurt makkelijk zélf te sleutelen aan een Tuono? Ik doe en kan veel zelf maar kleppen stellen gaat (denk ik) net iets te ver....
Welk jaartal is de R1 ?
 
Vandaag ben ik wezen kijken bij een 2015 Tuono Factory.
Nu echter nog meer twijfel of ik voor een 2017 (gewone) v4 moet gaan of voor een 2015 Factory.
Motor heeft net geen 14.000 gelopen en zag er prima uit. Maar die kleuren van zo'n machine zijn prachtig, zo'n ding is echt helemaal af!
Ik heb een goed inruilvoorstel gekregen voor de R1 maar ik twijfel nog.
Volgens mij zijn de verschillen 2015 vs 2017 niet heel groot behalve TFT-scherm, cruisecontrol en nog enkele andere dingetjes. Of zie ik dingen over het hoofd?
Is er trouwens buiten de klepstel-beurt makkelijk zélf te sleutelen aan een Tuono? Ik doe en kan veel zelf maar kleppen stellen gaat (denk ik) net iets te ver....
Ik zou denk ik ook voor het 2017 model gaan dan, gezien de upgrades.

Het kleppenstellen heb ik recent laten doen op 17.000, en er stonden 6 kleppen niet goed. Dus mocht je het 2015 model kopen, hou er dan rekening mee dat je op zeer korte termijn je motor moet voorzien van een grote beurt. Het schijnt nogal een klusje te zijn, dat kleppen stellen.
 
Ik zou denk ik ook voor het 2017 model gaan dan, gezien de upgrades.

Het kleppenstellen heb ik recent laten doen op 17.000, en er stonden 6 kleppen niet goed. Dus mocht je het 2015 model kopen, hou er dan rekening mee dat je op zeer korte termijn je motor moet voorzien van een grote beurt. Het schijnt nogal een klusje te zijn, dat kleppen stellen.
Mee eens, ik ben echter wat huiverig voor de, in mijn ogen, te lage km.stand van de 2017. De problemen die dan nog kunnen ontstaan zijn vaak bij motoren met 10.000km al opgelost. Maar dat is een aanname.
Ik moet ook echt bekennen dat ik zo'n factory t.o.v de 'gewone RR' wel een waanzinnige motor vindt qua design en kleurenschema.
Ik heb bij Roke gevraagd of er nog meer te vertellen is over de 2015 Factory omdat deze daar nieuw is verkocht.
Ik lees ook alleen maar horrorverhalen en weet dat vaak alleen de negatieve ervaringen worden gedeeld dus daar wil ik het met hen ook even over hebben.
Wordt vervolgd.
 
Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens. De looks zijn natuurlijk fantastisch en 14.000 is natuurlijk totaal niet veel qua kilometerstand. Rekening houdend met het onderhoud wat er aan zit te komen.

Als de upgrades van de 2017 tov de 2015 voor jou waardeloos zijn dan lijkt het me een duidelijke keuze. Het is niet zo dat de 2015 niet hard remt😅. Horrorverhalen zijn er altijd, maar die vergeet je wel als je zo'n ding hoort
 
Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens. De looks zijn natuurlijk fantastisch en 14.000 is natuurlijk totaal niet veel qua kilometerstand. Rekening houdend met het onderhoud wat er aan zit te komen.

Als de upgrades van de 2017 tov de 2015 voor jou waardeloos zijn dan lijkt het me een duidelijke keuze. Het is niet zo dat de 2015 niet hard remt😅. Horrorverhalen zijn er altijd, maar die vergeet je wel als je zo'n ding hoort
Het valt me trouwens wél op dat er op de meeste Tuono's die te koop staan maar 3 maanden garantie gegeven wordt.
Zijn gemiddeld toch wel motoren van tussen de €14k en 17k.
 
Ik zou denk ik ook voor het 2017 model gaan dan, gezien de upgrades.

Het kleppenstellen heb ik recent laten doen op 17.000, en er stonden 6 kleppen niet goed. Dus mocht je het 2015 model kopen, hou er dan rekening mee dat je op zeer korte termijn je motor moet voorzien van een grote beurt. Het schijnt nogal een klusje te zijn, dat kleppen stellen.
Hoeveel heeft dat gekost?
Merk je ook verschil voor en na?
 
Ik heb nog geen fatsoenlijke rit gemaakt na dit onderhoud (nog niet zo lekker weer hè) dus ik kan daar geen uitspraken over doen.

De beurt kostte me in totaal 800 euro bij Zwart motoren in Weert. Ik vond de service erg goed. Let wel, die prijs is van compleet groot onderhoud en extra's. Inclusief olie, bougies, nieuw rempotje, uitlaat servo eliminator enz enz. Ik vind het een behoorlijk schappelijke prijs.
 
Hey mede-motards, ik heb vorige zondag mn nieuwe pirelli supercorsa sp banden verwisseld met de pirelli rosso 4.
Moest er iemand van jullie intresse hebben in de de supercorsa sp's, let me know.
De banden zijn nieuw en hebben geen meter gereden.
Voorband: 120/70 ZR17
Achterband: 200/55 ZR17
 

Bijlagen

  • 20220301_201120.jpg
    20220301_201120.jpg
    174,3 KB · Weergaven: 27
Hey mede-motards, ik heb vorige zondag mn nieuwe pirelli supercorsa sp banden verwisseld met de pirelli rosso 4.
Moest er iemand van jullie intresse hebben in de de supercorsa sp's, let me know.
De banden zijn nieuw en hebben geen meter gereden.
Voorband: 120/70 ZR17
Achterband: 200/55 ZR17
Waar ophalen?
 
Mooi deze. Had je nog bericht gestuurd wanneer die van jou binnen komt. Die van mij komt volgende week. Ik heb wel voor de zwart goud gekozen.
Vandaag gekeken en de zwarte toch genomen.
Veel acc besteld maar veel ook nog niet leverbaar.
Blijf wel met ori uitlaat rijden.
Teveel gezeik in het buitenland zit ik niet meer op te wachten.
 
Vandaag gekeken en de zwarte toch genomen.
Veel acc besteld maar veel ook nog niet leverbaar.
Blijf wel met ori uitlaat rijden.
Teveel gezeik in het buitenland zit ik niet meer op te wachten.
Welke accessoires zijn niet leverbaar? Welke opties heb je genomen.
Ik heb ook wat accessoires genomen.
Akra race met upmap
Evotech tailtidy
Rizoma spiegels
Evotech radiateur beschermer
Track en trace
Aprilia Mia
USB


Toekomst opties
Rsv4 gesmede velgen
Frame beschermers
Nog wat kleine dingetjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan