Tuono Bastards Deel 21

Zeker! Bij nader inzien blijkt de topkuip ook de oude kleur rood te hebben in plaats van de heldere 2005 kleur. Ga het voorspatbord, topkuip en de buddy demonteren en over laten spuiten. Nieuw zadel en een carbon pillion cover en de motor staat er als het goed is weer piekfijn bij. Alleen een verweerde koplamp helaas, die kan ik betaalbaar niet meer vinden. Onder aan de streep verwacht ik zo'n 1100 uit te moeten geven om hem te krijgen zoals ik wil.

Achteraf had ik beter een iets nettere moeten kopen, maar achteraf is het mooi wonen. Zo lastig om nee te zeggen nadat je tijdens de proefrit even op 9000 toeren met de quickshifter door z'n 1,2,3 heen vlamt 😍

En ik hou er iig een nette gen 1 aan over in de mooiste kleur.
 
Zeker! Bij nader inzien blijkt de topkuip ook de oude kleur rood te hebben in plaats van de heldere 2005 kleur. Ga het voorspatbord, topkuip en de buddy demonteren en over laten spuiten. Nieuw zadel en een carbon pillion cover en de motor staat er als het goed is weer piekfijn bij. Alleen een verweerde koplamp helaas, die kan ik betaalbaar niet meer vinden. Onder aan de streep verwacht ik zo'n 1100 uit te moeten geven om hem te krijgen zoals ik wil.

Achteraf had ik beter een iets nettere moeten kopen, maar achteraf is het mooi wonen. Zo lastig om nee te zeggen nadat je tijdens de proefrit even op 9000 toeren met de quickshifter door z'n 1,2,3 heen vlamt 😍

En ik hou er iig een nette gen 1 aan over in de mooiste kleur.
Voor een verweerde koplamp (kuntstof) zijn er van die polijstsetjes te krijgen.
 
Thanks @midlifecrisis, maatje van me begon hier ook al over. Hij heeft ook al polijstspullen dus dat gaan we proberen. Helaas ook barstjes in het plastic, maar het is wat het is.

@Joram het is heerlijk. Hij is goed afgesteld voor schakelacties boven de 6k rpm. Dusdanig goed dat je dan echt naadloos schakelt, ik durf gewoon in lange bochten door te tikken. Heb even een korte clip toegevoegd van mijn vertrek bij een maatje van me, kan je even horen hoe de 1-2 shift klinkt. Zie hier
 
Helaas ook barstjes in het plastic
Heb ik ook. En dat hebben ze eigenlijk allemaal wel. Als je ze eenmaal hebt is er niks aan te doen.

In een Facebook groep wel iemand gezien die de koplamp had opengehaald en projectors had ingebouwd. Hij zei wel dat ie het nooit weer zou doen omdat er veel vocht problemen waren na het resealen
 
Daar heb ik prima oren naar. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik nieuw gauw iets via het forum organiseer maar mochten we wat met de tuonos gaan doen dan mag je de mijne aan de tand voelen!

En volgens mij spel je rood verkeerd O-)
 
Ik zit er al wel een tijdje over te denken om een Tuono meet te organiseren. Weet alleen niet hoeveel mensen daar voor open staan
 
Sowieso +1 hierzo, altijd in voor gezelligheid. Moet het wel een week of 3 vantevoren weten, sinds januari een dochter (love it!) waardoor ik iets minder spontaan dingen kan ondernemen
 
Weet iemand wat de functie is van die rubberen ring in de koppelingsdeksel?
Ik bedoel dan die aan de buitenzijde te zien is, ik wil me koppelingsdeksel weer netjes maken maar weet niet of ik die ring er zomaar uit kan halen.
 
Ok. 11 juni ofzo?
Die kan ik prima vrij houden. Vooral even zorgen dat m'n Tuono dan nog in elkaar zit, kan niet wachten om alles eraf te trekken en te vervangen.

Een andere praktische vraag voor de ervaringsdeskundigen hier; past het zadel van een 1998 RSV Mille op onze gen 1 Tuono? Ik zie overal dat er een 1998-2000 Mille is, dan een 2001-2002 Mille en vanaf 2003 de gen 2. Welke van die gen 1 zadels passen allemaal op onze gen 1 tuono's?
 
IMG_20220513_173421.jpg


Zo, een 190/55. Staat nog hoger op de poten (lees: instabieler)
 
Weet iemand wat de functie is van die rubberen ring in de koppelingsdeksel?
Ik bedoel dan die aan de buitenzijde te zien is, ik wil me koppelingsdeksel weer netjes maken maar weet niet of ik die ring er zomaar uit kan halen.
Al gevonden, zijn 2 losse delen dus
 

Bijlagen

  • 8D083F03-7333-4748-B53B-B5A87CBC83DF.png
    8D083F03-7333-4748-B53B-B5A87CBC83DF.png
    80,4 KB · Weergaven: 6
Die kan ik prima vrij houden. Vooral even zorgen dat m'n Tuono dan nog in elkaar zit, kan niet wachten om alles eraf te trekken en te vervangen.

Een andere praktische vraag voor de ervaringsdeskundigen hier; past het zadel van een 1998 RSV Mille op onze gen 1 Tuono? Ik zie overal dat er een 1998-2000 Mille is, dan een 2001-2002 Mille en vanaf 2003 de gen 2. Welke van die gen 1 zadels passen allemaal op onze gen 1 tuono's?
Gen 1 is 98-03
Zadel van een 01-03 past op de Tuono
Vanwaar je vraag? :)

Ps. ik heb nog wel zadeltjes liggen 😊
 
Dank voor de info! Vind mijn zadel niet zo netjes, en de zadelplaat is gebarsten. Heb met jouw info de juiste zadelplaat kunnen bestellen. Meteen een nieuw rood / zwart dekje op Ebay en over een paar weken ben ik weer helemaal het mannetje!
 
Maar even; wie staat er nou open voor een meetup 11 juni? En doen we dan alleen Tuono's of ook de Mille en V4's?
 
Terug
Bovenaan Onderaan