Tuono Bastards Deel 21

Er zit natuurlijk ook wel een klein prijs verschil tussen de gen 1 en gen 2. Qua looks vind ik de gen 2 tijdloos!
Eerst eens wat ruimte maken in de garage (heb namelijk 2 motoren in de verkoop staan) en dan van de winter eens kijken naar een van de twee
 
Wegens beëindigen hobby biedt ik mijn 1e gen Tuono aan deze Nederlandse motor heeft slechts 20.000 km gelopen
Bouwjaar 2006 (laatste van de 1e generatie)datum 1e toelating 16-06-2006
Voorzien van twee Akra’s,verder zit er een navigatie bij (tomtom rider) en een optimate acculader
Banden pas 500 km oud (Mich pp 2ct )
De prijs die ik er voor hebben wil is 3500 eur
Heb je interesse of nog vragen?
Stuur een mail naar t.bousche@hotmail.nl
 

Bijlagen

  • BDC0D871-A8F8-4035-97DD-5476F5C1D34C.jpeg
    BDC0D871-A8F8-4035-97DD-5476F5C1D34C.jpeg
    367,2 KB · Weergaven: 73
Wegens beëindigen hobby biedt ik mijn 1e gen Tuono aan deze Nederlandse motor heeft slechts 20.000 km gelopen
Bouwjaar 2006 (laatste van de 1e generatie)datum 1e toelating 16-06-2006
Voorzien van twee Akra’s,verder zit er een navigatie bij (tomtom rider) en een optimate acculader
Banden pas 500 km oud (Mich pp 2ct )
De prijs die ik er voor hebben wil is 3500 eur
Heb je interesse of nog vragen?
Stuur een mail naar t.bousche@hotmail.nl
Mail gestuurd!
 
Laatst sprak ik met iemand die van een gen1 naar een v4 is overgestapt en hij vondt de investeringen voor de beleving eigenlijk niet in verhouding, maar was natuurlijk wel super blij met zijn v4 omdat het gewoon een tof ding vindt.
Tja, dat is maar hoe je het ervaart. Ik kwam van een Speed Triple 1050 op een Tuono gen 2 en vond de gen 2 gevoelsmatig wat mak onderin voor een 2 pitter.. Pas na 7.000 toeren kwam de echte beuk naar voren. Ook na 15t sprocket conversie. Ik ben er nooit vrienden mee geworden, wat los staat van het feit dat ik het nog steeds een bloedmooie en tijdloze fiets vind.

Ik vind de V4 1100 factory echt niet te vergelijken, die is echt van een andere planeet. En dat bedoel ik positief.
 
Tja, dat is maar hoe je het ervaart. Ik kwam van een Speed Triple 1050 op een Tuono gen 2 en vond de gen 2 gevoelsmatig wat mak onderin voor een 2 pitter.. Pas na 7.000 toeren kwam de echte beuk naar voren. Ook na 15t sprocket conversie. Ik ben er nooit vrienden mee geworden, wat los staat van het feit dat ik het nog steeds een bloedmooie en tijdloze fiets vind.

Ik vind de V4 1100 factory echt niet te vergelijken, die is echt van een andere planeet. En dat bedoel ik positief.
Voor mij denk ik vergelijkbaar, kon nooit vrienden worden met de Gen2. Rij nu een V4 1000 en kan er geen genoeg van krijgen.
 
Wegens beëindigen hobby biedt ik mijn 1e gen Tuono aan deze Nederlandse motor heeft slechts 20.000 km gelopen
Bouwjaar 2006 (laatste van de 1e generatie)datum 1e toelating 16-06-2006
Voorzien van twee Akra’s,verder zit er een navigatie bij (tomtom rider) en een optimate acculader
Banden pas 500 km oud (Mich pp 2ct )
De prijs die ik er voor hebben wil is 3500 eur
Heb je interesse of nog vragen?
Stuur een mail naar t.bousche@hotmail.nl
Net te duur voor mij.
Anders had ik hem in Sardinië gestald.
Als je hem aan die ander niet kwijtraakt bied ik 2750 cash
 
Afgelopen week een topweek gehad met de ARA (Aprilia Riders Association) in de Spaanse Pyreneeën.
We verbleven in Can Lluis, een volledig gerestaureerde ruïne in het plaatsje Cistella, gerund door een Nederlands stel Rinus en Carien.

De groep bestond uit:
4x Tuono V4
1x Falco
1x Tuareg

En 2 afvalligen :P
BMW GSA
Kawasaki Ninja 1000S
IMG_8564.JPEG


Zelf ben ik met de Tuono op de aanhanger en de Kawa en Tuareg in de bus naar Zuid Frankrijk gereden vanwaar we met de motor het resterende stuk gereden hebben de Spaanse Pyreneeën in.
Helaas halverwege de middag een lekke band opgelopen maar deze was gelukkig snel geplakt en heb ik twee dagen later laten vervangen bij de plaatselijke motorzaak.

IMG_0118(2).JPG
IMG_8661.JPEG
IMG_0150(1).JPEG
IMG_8636.JPEG
IMG_0138(3).JPG
IMG_8485.JPEG
IMG_8483.JPEG


Wat mij betreft een aanrader, zowel de Spaanse Pyreneeën qua wegen als Can Lluis om te verblijven :]
 
Afgelopen week een topweek gehad met de ARA (Aprilia Riders Association) in de Spaanse Pyreneeën.
We verbleven in Can Lluis, een volledig gerestaureerde ruïne in het plaatsje Cistella, gerund door een Nederlands stel Rinus en Carien.

De groep bestond uit:
4x Tuono V4
1x Falco
1x Tuareg

En 2 afvalligen :P
BMW GSA
Kawasaki Ninja 1000S
Bekijk bijlage 1805448

Zelf ben ik met de Tuono op de aanhanger en de Kawa en Tuareg in de bus naar Zuid Frankrijk gereden vanwaar we met de motor het resterende stuk gereden hebben de Spaanse Pyreneeën in.
Helaas halverwege de middag een lekke band opgelopen maar deze was gelukkig snel geplakt en heb ik twee dagen later laten vervangen bij de plaatselijke motorzaak.

Bekijk bijlage 1805458Bekijk bijlage 1805451Bekijk bijlage 1805462Bekijk bijlage 1805453Bekijk bijlage 1805454Bekijk bijlage 1805457Bekijk bijlage 1805455

Wat mij betreft een aanrader, zowel de Spaanse Pyreneeën qua wegen als Can Lluis om te verblijven :]
Hoe beviel de kofferset op de tuono?
 
Ik heb vrijdag trackday op Assen, als ik hem heel hou komt daarna mijn euro 4 Akra demper te koop. Als mensen interesse hebben hoor ik het graag, anders komt hij volgende week op marktplaats en fleabay.
Demper is volledig van titanium, inclusief Carbon kap en alle toebehoren. In nieuwstaat, zit geen krasje op.
5367006C-75CA-4659-A2C0-67025AADAB10.jpeg
DBC99ECB-BF03-4C51-9B48-B784B941C3F0.jpeg
 
Ik heb vrijdag trackday op Assen, als ik hem heel hou komt daarna mijn euro 4 Akra demper te koop. Als mensen interesse hebben hoor ik het graag, anders komt hij volgende week op marktplaats en fleabay.
Demper is volledig van titanium, inclusief Carbon kap en alle toebehoren. In nieuwstaat, zit geen krasje op.Bekijk bijlage 1805727Bekijk bijlage 1805726
Mag ik een richtprijs voor de demper? En wat is de aansluitdiameter ervan?
 
Mag ik een richtprijs voor de demper? En wat is de aansluitdiameter ervan?
Deze dempers staan tussen de 1100 - 1300 op eBay etc en schijnen gewild te zijn op de markt, ze zijn 2300 nieuw. 900 lijkt me heel schappelijk. Past volgens mij enkel op de 1100 euro 4 modellen, uit mijn hoofd 2017-2020. Hij is voorzien van een klep die werkt op de originele servo en kabels, heeft ook E keur. Na 5k rpm slaat de klep volledig open en begint hij te brullen. Diameter is 60mm.
 
Afgelopen week een topweek gehad met de ARA (Aprilia Riders Association) in de Spaanse Pyreneeën.
We verbleven in Can Lluis, een volledig gerestaureerde ruïne in het plaatsje Cistella, gerund door een Nederlands stel Rinus en Carien.

De groep bestond uit:
4x Tuono V4
1x Falco
1x Tuareg

En 2 afvalligen :P
BMW GSA
Kawasaki Ninja 1000S
Bekijk bijlage 1805448

Zelf ben ik met de Tuono op de aanhanger en de Kawa en Tuareg in de bus naar Zuid Frankrijk gereden vanwaar we met de motor het resterende stuk gereden hebben de Spaanse Pyreneeën in.
Helaas halverwege de middag een lekke band opgelopen maar deze was gelukkig snel geplakt en heb ik twee dagen later laten vervangen bij de plaatselijke motorzaak.

Bekijk bijlage 1805458Bekijk bijlage 1805451Bekijk bijlage 1805462Bekijk bijlage 1805453Bekijk bijlage 1805454Bekijk bijlage 1805457Bekijk bijlage 1805455

Wat mij betreft een aanrader, zowel de Spaanse Pyreneeën qua wegen als Can Lluis om te verblijven :]
heel gaaf Makkie, leuk om te lezen dat je er veel plezier mee hebt.
 
Ik heb een set Gilles tooling voetsteunen liggen, nieuw.
Set gaat niet gemonteerd worden dus mag weg, kostprijs is momenteel een

Zou moeten passen op de 2009-2020 zover ik het allemaal wat uitgezocht heb alsook de RSV4'en.

Mag weg voor een aannemelijk bod. Verzending mogelijk of ophalen regio brugge ( belgie )
1663835878531.png
 
Beste mensen,
Ik heb voor mijn gen 1 Tuono een carbon kettingbeschermer aangeschaft, degene op de foto. Nu heb ik even snel gekeken hoe deze is over te zetten, maar ik stuitte daarbij op een inbusbout die aan de binnenkant van het achterframe verstopt zit, pal achter het achterste tandwiel en de ketting. Daar kom ik volgens mij niet zomaar bij..
Klopt het dat ik dit kettingkastje alleen kan plaatsen door eerst het hele achterwiel te demonteren? Want volgens mij kan ik alleen dan op een goede manier bij de betreffende inbusbout komen.

20220922_113343.jpg
 
Beste mensen,
Ik heb voor mijn gen 1 Tuono een carbon kettingbeschermer aangeschaft, degene op de foto. Nu heb ik even snel gekeken hoe deze is over te zetten, maar ik stuitte daarbij op een inbusbout die aan de binnenkant van het achterframe verstopt zit, pal achter het achterste tandwiel en de ketting. Daar kom ik volgens mij niet zomaar bij..
Klopt het dat ik dit kettingkastje alleen kan plaatsen door eerst het hele achterwiel te demonteren? Want volgens mij kan ik alleen dan op een goede manier bij de betreffende inbusbout komen.

Bekijk bijlage 1806259
Ik heb idd ook het achterwiel er uit gehaald bij het monteren van deze vanwege de reden die jij opgeeft. De sharktooth, de onderste kan je wel monteren zonder het wiel te demonteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan