Tuono Bastards Deel 21

Het afstellen van een gen 2 met arrow uitlaten kan dus door een andere map in de ECU te laden?
Een gen 2 ECU is nog niet dusdanig vergrendeld en kan elke tuner met een bank zo mappen. En anders met rapidbike of power commander.
Maar voor een set slip ons volstaat de mapping 2 optie prima. Ding is nog pre euro 4 tijd en is dus fabrieksaf ook niet zo arm afgesteld.
 
Ja nog steeds in mijn bezit ook al heb ik vorig jaar een Tuono V4 gekocht.
Krijg er geen drol voor dus hij blijft lekker staan.

Bekijk bijlage 1842135

Het was trouwens Ruud Frederiks en niet Roke die toen de dyno run deed :P
Ow! Die grijze v4 🤤 vind ik toch een hele mooie kleurstelling!
Een gen 2 ECU is nog niet dusdanig vergrendeld en kan elke tuner met een bank zo mappen. En anders met rapidbike of power commander.
Maar voor een set slip ons volstaat de mapping 2 optie prima. Ding is nog pre euro 4 tijd en is dus fabrieksaf ook niet zo arm afgesteld.
Dus de dealer kan map 2 zomaar inladen?
 
Bij mij is vorig jaar de 'Race' mapping verdwenen door een software update bij de dealer.
Bij het willen terugzetten daarvan kwamen ze met de leuke mededeling dat deze er 'illegaal' ingezet was (achteraf wist ik dat ook wel....) dus konden ze deze niet terugzetten.
Aangezien ik toch graag mijn Akra er weer opzet heb ik gisteren in een opwelling de Upmap T800+ van 'Gabro' aangeschaft :]
Kom ik vermogen tekort? Nee hoor verre van maar vanwege de vele goede ervaringen ermee wil ik het gewoon proberen :9~

Laat die zomer maar komen :]:]
 
Er is, als het goed is, een 2e map in de ecu.
Te activeren door een dealer, deze map is "speciaal" voor een open akra ontwikkeld of zoiets.
Het probleem met de gen2 is dat er een wachtwoord nodig is om in de ecu te komen.
Ik heb me suf gezocht maar is niet te vinden.
Is dat niet de access code? 13432
 
Ja en volgens mij heb ik nog foto's tegoed 😁
Ik heb ze uiteindelijk niet nodig gehad omdat ik voor een sticker ben gegaan destijds. Ze liggen veilig opgeborgen voor het juiste project 🙂

Momenteel hangt deze set pijpen onder de motor:
 

Bijlagen

  • IMG_20230123_132229.jpg
    IMG_20230123_132229.jpg
    232 KB · Weergaven: 45
Bij mij is vorig jaar de 'Race' mapping verdwenen door een software update bij de dealer.
Bij het willen terugzetten daarvan kwamen ze met de leuke mededeling dat deze er 'illegaal' ingezet was (achteraf wist ik dat ook wel....) dus konden ze deze niet terugzetten.
Aangezien ik toch graag mijn Akra er weer opzet heb ik gisteren in een opwelling de Upmap T800+ van 'Gabro' aangeschaft :]
Kom ik vermogen tekort? Nee hoor verre van maar vanwege de vele goede ervaringen ermee wil ik het gewoon proberen :9~

Laat die zomer maar komen :]:]
Upmap is sowieso ideaal, echt een goede oplossing. Kun je eerst je originele map downloaden en daarna map naar keuze laden. Krijgt er nog 1 gratis bij ook. Als ik de stage 3 niet geladen zou krijgen dan was ik ook voor upmap gegaan.

Ik doe het ook niet voor het vermogen, ik vind hem slecht lopen door de EURO rommel onder de 5.000 toeren en ik heb een full system straks, dan moet hij sowieso gemapt worden..

Vreemd verhaal dat hij na de update de racemap verwijderd heeft. En helemaal dat ze hem niet opnieuw willen laden. Leuk verdienmodel.. Ff met een computer een map laden en daar dik geld voor vragen, ze hebben ook gewoon een monopolie.

KTM gaat nog stapje verder in 2023 trouwens, zoek maar eens een keer op “KTM demo mode” ..

Gisteren is het EVO 2 systeem binnengekomen trouwens, ff mooi polijsten en dan monteren wanneer ik thuis ben:

FBC7DA14-25D2-43B9-A5F0-73B61FD3E974.jpeg
F1E40DD5-941A-406F-B234-0B10ADF6ECE3.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Man man man, het is nog 1 week tot ik mijn V4 mag gaan halen :o
Wat duren die weken zo lang zeg.
Het helpt natuurlijk niet om elke dag ook talloze video's van de Tuono te kijken _O-
Onlangs toch wat spulletjes van EvoTech Performance besteld (valblokjes & assliders) en een paar tankbeschermers omdat ik sowieso op eender welke manier krasjes in de tank zal trekken met mijn broek.

Waar blijft de lente toch :(
 
Inderdaad! Ik was al blij dat het vandaag 7 graden was ipv de -2 van vorige week, ben geen grote fan van kouwe klauwe :-)
 
Is dat niet de access code? 13432
Nee, met die code kom je in een menutje om wat instellingen te veranderen.
De ecu wekt met een Password om er in te komen, alleen bekend bij officiele dealers.
Zonder een "Axone" kastje kan je zelf niet fatsoenlijk synchron en CO afstellen.
Ik begrijp eruit dat bij afstellen via dat kastje na een druk op de knop de instellingen
opgeslagen worden in de ecu.
Zoiets althans, zo heb ik het begrepen met mijn basis engels.
Op het AF-1 forum staat veel informatie.
 
Wat ik overigens niet begrijp is dat men voor een ontwerp van rond de 15 jaar oud de geheimen niet vrijgeven,
Het zijn toch geen kruisraketlanceercode's of zo.
 
Een gen 2 ECU is nog niet dusdanig vergrendeld en kan elke tuner met een bank zo mappen. En anders met rapidbike of power commander.
Maar voor een set slip ons volstaat de mapping 2 optie prima. Ding is nog pre euro 4 tijd en is dus fabrieksaf ook niet zo arm afgesteld.

Volgens mijn ervaring met een lokale tuner kunnen ze wel het zg "ruckelfahren" oplossen,
Om de boel in lage toeren, bokken in de stad, en vooral op rotonde,s e.d. hebben ze dat Password nodig.
 
Ik heb de Mutants onder de gen1 laten gooien voor de winterperiode, ideaal, geven zoveel vertrouwen en hebben me nog niet verrast! Ik rijdt hier lekkerder mee dan de corsa's op de gen2 in deze (half) natte dagen :-)
 

Bijlagen

  • tmp_2022110516430616139.jpg
    tmp_2022110516430616139.jpg
    109,2 KB · Weergaven: 36
NOS Gen. 1 kuipruitje gevonden plus een nieuwe batch gemodificeerde collectors binnen. Happy days 🎉
 

Bijlagen

  • IMG_20230127_143416.jpg
    IMG_20230127_143416.jpg
    180,9 KB · Weergaven: 35
  • IMG_20230126_093013.jpg
    IMG_20230126_093013.jpg
    172,7 KB · Weergaven: 35
Terug
Bovenaan Onderaan