Tuono Bastards Deel 21

Zou me er niet te druk om maken. Meeste agenten kijken alleen of je db killers geplaatst zijn en gaan zelden over tot streng..

Je hebt ergens ook gelijk. Denk dat ik de aangepast terug plaats dan een indicatieve meting doen met een app en dan gewoon lekker ga rijden. Volgens mij valt het ook wel mee.
 
Ja ja, morgen een proefrit maken op een oer-Tuono, en hopelijk op de motor terug naar huis!
Heb uit de openingspost goede punten kunnen halen om op te letten. Kan de accu-spanning ook via het dashboard uitgelezen worden of wijkt deze te veel af van realiteit?
 
Ja ja, morgen een proefrit maken op een oer-Tuono, en hopelijk op de motor terug naar huis!
Heb uit de openingspost goede punten kunnen halen om op te letten. Kan de accu-spanning ook via het dashboard uitgelezen worden of wijkt deze te veel af van realiteit?


Als je nog nooit op een Tuono hebt gereden zou ik voorzichtig zijn met de 1e versnelling deze is uiterst gevoelig })
 
Ja ja, morgen een proefrit maken op een oer-Tuono, en hopelijk op de motor terug naar huis!
Heb uit de openingspost goede punten kunnen halen om op te letten. Kan de accu-spanning ook via het dashboard uitgelezen worden of wijkt deze te veel af van realiteit?

Veel plezier! Accu spanning via Dash wijkt af ja. Motor moet in 1 keer zonder bijgeluiden starten. Verder letten op het gebruikelijke.
 
Als je nog nooit op een Tuono hebt gereden zou ik voorzichtig zijn met de 1e versnelling deze is uiterst gevoelig })

Precies de reden dan de verkoper 'm weg doet, heeft nog geen jaar zijn rijbewijs en vind de motor te heftig. Ben me al weken aan het inlezen en man man man wat heb ik zin om op een Tuono te rijden. :]

Ik lees op verschillende sites dat een deukje op de achterbrug kan wijzen op een schuiver. Is daar alles mee gezegd of wordt er een aanzienlijke schuiver/klapper bedoeld waardoor je de motor beter kan laten staan?

Verder hoop ik dat jullie mij kunnen vertellen of het euvel van de resettende km-stand bij RSV Millles uit 2004 ook bij een Tuono uit 2003 speelt. Km-stand is namelijk 32k, op zich een realistische km-stand maar wil het toch even checken. :)
 
Ik heb ook wat gedachten om de tuono te verkopen of in te ruilen. Niet omdat ik er zat van ben of omdat hij niet fijn rijd want dat is zeker zo. Het begint na 4 jaar gewoon wat te kriebelen om eens wat anders te gaan rijden. Afgelopen weekend een geweldig weekend in de Eiffel gehad.
Ben me wat aan het orienteren maar goed, voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar of zo.... :]
 
Laatst bewerkt:
Precies de reden dan de verkoper 'm weg doet, heeft nog geen jaar zijn rijbewijs en vind de motor te heftig. Ben me al weken aan het inlezen en man man man wat heb ik zin om op een Tuono te rijden. :]

Ik lees op verschillende sites dat een deukje op de achterbrug kan wijzen op een schuiver. Is daar alles mee gezegd of wordt er een aanzienlijke schuiver/klapper bedoeld waardoor je de motor beter kan laten staan?

Verder hoop ik dat jullie mij kunnen vertellen of het euvel van de resettende km-stand bij RSV Millles uit 2004 ook bij een Tuono uit 2003 speelt. Km-stand is namelijk 32k, op zich een realistische km-stand maar wil het toch even checken. :)

Een deuk in de achterbrug is toch een beste klapper. Als het een schuivertje is geweest drukt de uitlaatdemper daar tegenaan, dan komt er een flinke kras op. Km stand die reset is geen zorg bij de oer tuono. 32k is net ingereden. Dingen kunnen moeiteloos een ton.
 
Een deuk in de achterbrug is toch een beste klapper. Als het een schuivertje is geweest drukt de uitlaatdemper daar tegenaan, dan komt er een flinke kras op. Km stand die reset is geen zorg bij de oer tuono. 32k is net ingereden. Dingen kunnen moeiteloos een ton.

Dank voor de uitleg! Zo ver ik weet is er geen sprake van een deuk/kras hoor, eerst maar eens even kijken morgen en een leuke proefrit maken. Is een motor die relatief vaak van eigenaar is gewisseld iets om je zorgen over te maken?
 
Dank voor de uitleg! Zo ver ik weet is er geen sprake van een deuk/kras hoor, eerst maar eens even kijken morgen en een leuke proefrit maken. Is een motor die relatief vaak van eigenaar is gewisseld iets om je zorgen over te maken?

Op zich niet hoor! Vaak kopen mensen een twin zijn direct gek op het geluid en beleving!..... Daarna komen ze erachter dat het niet zo makkelijk/soepel rijd als een rijstraket. Oefening baart kunst leer je haar goed kennen en je wilt nooit meer iets anders. Kennis van mij kocht een bloed mooie ducati 999 na een weekendje eifel verkocht, Was toch niks voor hem.
 
Rij nu een sv650s, was vanaf het eerste moment al dol op het karakter van een twee cilinder. Ik houdt jullie op de hoogte, ik hoop met een foto morgenmiddag! :D
 
Oeh dat verschil ga je wel merken, de tuono heeft veel meer in huis dan de esvee. Goed je oren en ogen de kost geven, en probeer de roze bril zo lang mogelijk af te houden. Heb je een linkje van welke je gaat bezichtigen?
 
Zeker weten, bijna het dubbele aantal pk's inderdaad.
Ben de advertentie op Marktplaats tegengekomen (linkje), de foto's zijn niet van geweldige kwaliteit maar heb intussen foto's op de app gehad, beestje staat er mooi bij en de kleurstelling is ook wat ik zoek (het liefste nog gouden wielen of wheelstriping)

Wat betreft de roze bril, helemaal mee eens. Probeer het zelf zo objectief mogelijk aan te vliegen, gaat toch om geld he :P Ik neem om die reden ook iemand mee die er met een kritische blik naar wilt kijken.
 
Laatst bewerkt:
Dit is, zo te zien, de oude motor van Zichthuis van dit forum. Dan heeft de huidige eigenaar m ook niet lang gehad zeg. Ziet er knap uit. Met gechipt bedoelt de verkoper dat er een andere eprom in zit.
Mooie kleurstelling hé, maar goed ik ben dan ook niet geheel objectief. Let ff op de voorkuip, de blanke lak van dit type is slecht en wil wel eens af bladderen. Ennuh, goudkleurige wielen zijn de bom, zie pagina 1 ;)
 
Laatst bewerkt:
Dit is, zo te zien, de oude motor van Zichthuis van dit forum. Dan heeft de huidige eigenaar m ook niet lang gehad zeg. Ziet er knap uit. Met gechipt bedoelt de verkoper dat er een andere eprom in zit.
Mooie kleurstelling hé, maar goed ik ben dan ook niet geheel objectief. Let ff op de voorkuip, de blanke lak van dit type is slecht en wil wel eens af bladderen. Ennuh, goudkleurige wielen zijn de bom, zie pagina 1 ;)

Klinkt goed, het feit dat het een 'bekende motor' is op dit forum. De huidige eigenaar vindt de motor simpelgezegd te heftig, kan ik me ergens wel voorstellen als de Tuono je eerste motor is na het net behalen van je rijbewijs.
Bedankt voor de tip mbt de blanke lak!
 
klopt mijn :ex top motor blanke lak is goed

verkocht omdat ik een V4 wou

rij nu deze
full
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat degene die vorig jaar mijn 2008 Tuono Factory kocht hem na een jaartje nu zelf ook te koop zet. Kenteken: 03-MD-LJ
Mocht iemand interesse hebben in de motor en onvoldoende informatie krijgen van de huidige eigenaar dan kun je nog terugvallen op mij. Ik ken de historie van 0km t/m 20dkm.
 
Laatst bewerkt:
Yes!! Vanaf vandaag ook de trotse eigenaar van een Tuono!
Wat een power heeft deze machine en wat rijdt ie heerlijk, hier ga ik heel veel plezier aan beleven. Post binnenkort een foto'tje voor de OP! :)
 
Om nog even terug te komen op het sproeierverhaal. Ik kwam deze foto van mij tegen:

YbKv0Dc.png


Hierbij een passende link gevonden op het nummer: Bing42.


Let wel dat ik het niet zeker weet of dit hem nu is want ik had een aantal sproeiers besteld voordat ik de goede had gevonden. Factuurtje zoek ik nog, maar voor het geld kan je de gok wel wagen. ;-)
 
Na diep spitten in mijn inbox kwam ik 'sproeier bing klein maat : 42 puch maxi/z-one/zundapp' tegen, maar ik heb ook eerst een verkeerde besteld, dus ik weet ook niet 100% zeker dat dit goede is :P
Ik zie dat ik overigens wel opgelicht ben, die van mij was €1,79 :+
 
Om nog even terug te komen op het sproeierverhaal. Ik kwam deze foto van mij tegen:

[afbeelding]

Hierbij een passende link gevonden op het nummer: Bing42.


Let wel dat ik het niet zeker weet of dit hem nu is want ik had een aantal sproeiers besteld voordat ik de goede had gevonden. Factuurtje zoek ik nog, maar voor het geld kan je de gok wel wagen. ;-)


MIjn dank is groot *D


Ik heb alvast zo'n doseerspuit besteld en ga van de week zo gauw deze binnen is het reverse bleeding toepassen.

Als dit is toegepast is het dan de bedoeling dat ik als ik hem in de 1e versnelling zet en dan de koppelingshendel ingedrukt houdt ik het achterwiel handmatig kan ronddraaien (opgebokt) ?
 
Ik zou vandaag een toertocht rijden, met nadruk op zou want de Tuono laat me staan.
Hij wil niet starten en blijven lopen.

Motor over gestart, valt gelijk uit zogauw de startkabels eraf gaan.

Nieuwe accu van een vriend geplaatst, zelfde verhaal. Motor start meteen maar valt na 5 seconden lopen uit.

Dynamo? Spanningsregelaar? Spanningsregelaar ziet er goed uit, geen gesmolten draden etc.

Ik heb een 2006, dus met dat KUT 500w vliegwiel.. zou graag eens met de ontwikkelaar die dat verzonnen heeft willen babbelen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan