Tuono Bastards Deel 21

Heb deze ‘adapter’ van rizoma gekocht om mijn bar end mirrors (hopelijk) mee vast te kunnen zetten...

Was een behoorlijke zoektocht.. en dan maar hopen dat het daarmee wel fatsoenlijk werkt..
 

Bijlagen

  • 20982AA7-272B-4573-A64D-39F102E3BFEA.png
    20982AA7-272B-4573-A64D-39F102E3BFEA.png
    190,3 KB · Weergaven: 11
WhatsApp Image 2019-02-24 at 14.40.43.jpeg


Deze winter het link systeem maar eens een goede beurt gegeven, was nodig ook, en vandaag lekker de dijken opgezocht, blijft genieten deze twin .
 
Heren kunnen er nog meer redenen zijn waardoor er olie in je luchtfilterhuis komt?
Enigste die ik nu ken is teveel olie in het blok. Maar ik hou dat altijd goed in de gaten en vul wel eens bij maar altijd maar 150ml als die halverwege staat op het buisje, en dan blijft die net onder de max.
ik doe dit al jaren zo en peil hem ook altijd na een rit en hou hem lopend rechtop en dan kijk ik.

Dus tip zijn welkom.
 
Heren kunnen er nog meer redenen zijn waardoor er olie in je luchtfilterhuis komt?
Enigste die ik nu ken is teveel olie in het blok. Maar ik hou dat altijd goed in de gaten en vul wel eens bij maar altijd maar 150ml als die halverwege staat op het buisje, en dan blijft die net onder de max.
ik doe dit al jaren zo en peil hem ook altijd na een rit en hou hem lopend rechtop en dan kijk ik.

Dus tip zijn welkom.

Is dat schuimfiltertje niet verzadigd zodat het erger is dan het lijkt?
Iets zegt me dat als de carterdruk te hoog is er ook olie in je luchtfilter terecht komt,
Loopt ie mooier als je de carterontluchtingsslang lostrekt?
 
Je doet me twijfelen. Op ene site zegt iemand 10W50.

Op welke pagina staat dat?
Voor de V4 is het 5w40 of 10w40
Ik gebruikten altijd motul 300V maar wissel deze vaker omdat ik er toch regelmatig mee op het circuit reed en het meer een racing olie is en sneller afbreekt!
Ik zelf had er, nu ik geen circuit meer rijd en alleen maar weg, motul 7100 ingegooid.
Nu ook in de oer Tuono zitten en bevalt me prima. Goeie prijs kwaliteit verhouding
 
Is dat schuimfiltertje niet verzadigd zodat het erger is dan het lijkt?
Iets zegt me dat als de carterdruk te hoog is er ook olie in je luchtfilter terecht komt,
Loopt ie mooier als je de carterontluchtingsslang lostrekt?
Nog niet naar gekeken is wel een goeie.
Slang kan ik ook naar kijken.
 
Heren kunnen er nog meer redenen zijn waardoor er olie in je luchtfilterhuis komt?
Enigste die ik nu ken is teveel olie in het blok. Maar ik hou dat altijd goed in de gaten en vul wel eens bij maar altijd maar 150ml als die halverwege staat op het buisje, en dan blijft die net onder de max.
ik doe dit al jaren zo en peil hem ook altijd na een rit en hou hem lopend rechtop en dan kijk ik.

Dus tip zijn welkom.

Is een onhebbelijkheidje van de oer. De gen2 heeft een filtertje zitten. Een van de redenen is inderdaad rijden met teveel olie. Ik heb het peil warm tot ongeveer de helft en zeker niet vlakbij max. Ben je iemand die regelmatig (lange) wheelies maakt? Heb het idee dat er dan ook wat olie in de filterbak terecht komt...
Een oplossing:
Peace of mind voor KZ Mille
 
Afgelopen week maar eens de uitlaat aangepakt, want dat zag er na 95.000km niet meer uit. Met behulp van scotchbrite en polijstmachine lijkt het weer heel wat.

Voor:
uitlaatje lilluk.jpg


En na...look at the shiny shiny!



uitlaatje glimglim.jpg


Schokbreker en Vorkpoten liggen bij Rooske voor een beurtje..nog even geduld en dan mag de Tuono weer uitgelaten worden.
 
Is een onhebbelijkheidje van de oer. De gen2 heeft een filtertje zitten. Een van de redenen is inderdaad rijden met teveel olie. Ik heb het peil warm tot ongeveer de helft en zeker niet vlakbij max. Ben je iemand die regelmatig (lange) wheelies maakt? Heb het idee dat er dan ook wat olie in de filterbak terecht komt...
Een oplossing:
Peace of mind voor KZ Mille
Ja, ik wheelie toch wel elk ritje een paar keer!
Bedankt voor de link.

En voor jou probleem heb echt net me voorpoten verkocht voor 100 euro!
Het geen idee om deze opnieuw te laten doen?
 
Voor de V4 is het 5w40 of 10w40
Ik gebruikten altijd motul 300V maar wissel deze vaker omdat ik er toch regelmatig mee op het circuit reed en het meer een racing olie is en sneller afbreekt!
Ik zelf had er, nu ik geen circuit meer rijd en alleen maar weg, motul 7100 ingegooid.
Nu ook in de oer Tuono zitten en bevalt me prima. Goeie prijs kwaliteit verhouding

Ik heb dus 5W40 Motul 7100 ingegoten.
Alles prima tot nu toe, geen lek te bespeuren.

Oude olie ziet er groen uit.
Oude sluitring ging ook niet te gemakkelijk uit. Heb beetje force moeten gebruiken. :D

Bij mijn R6 voelde ik direct verschil tussen Motul 7100 en bestaande olie. Schakelt direct soepeler.
Bij de Tuono voel ik geen verschil.

B81FCB08-B384-43BB-9298-684E60828513.png

33EAE333-9E84-459B-A914-EE50AC19C7F2.jpeg

EFDF789C-EC6A-4320-92FB-0EA5D0D1D8B7.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan