Tuono Bastards Deel 21

Oké dat is wel veel, volgens mijn had ik de vorige achterband 5dkm erop liggen! En hij was toen bijna op de slijtage nokjes. Dus denk dat ik er 6dkm wel mee gehaald had. Alleen ik vervang ze meestal iets eerder als ik weekend of week weg ga, omdat als ik dan een keer regen krijg dat je niet meteen op eieren rijd omdat die het water niet heel goed meer kan afvoeren.
Ik zit met de PDR3 ook op 5k, en haal er misschien ook 6 -6,5 mee. Dat is dan wel met 2 a 3 circuitdagen.
Voorband gaat iets langer mee, die zit er 1000 km langer op, en mag tegelijkertijd vervangen worden.
 
Oké dat is wel veel, volgens mijn had ik de vorige achterband 5dkm erop liggen! En hij was toen bijna op de slijtage nokjes. Dus denk dat ik er 6dkm wel mee gehaald had. Alleen ik vervang ze meestal iets eerder als ik weekend of week weg ga, omdat als ik dan een keer regen krijg dat je niet meteen op eieren rijd omdat die het water niet heel goed meer kan afvoeren.
Ow dat is niet eens veel. Ben het aan het terug rekenen met de km stand maar een zekere 10k zat er wel op nu hij verkocht is. En niet eens op de blokjes of exht vierkant. Rij wel sportief maar meer qua woon-werk en binnendoor naar huis. Misschien gewoon fluwele gas controle 😆😆
 
Ow dat is niet eens veel. Ben het aan het terug rekenen met de km stand maar een zekere 10k zat er wel op nu hij verkocht is. En niet eens op de blokjes of exht vierkant. Rij wel sportief maar meer qua woon-werk en binnendoor naar huis. Misschien gewoon fluwele gas controle 😆😆

Komt door die ECU flash van je 😉
 
Is een Power Commander voor een gen2 RSV ook bruikbaar voor een gen2 Tuono? Ik ging er vanuit van wel, aangezien het motorblok en veel andere zaken identiek zijn. Nu lees ik ineens dat de ECU tussen de gen2 RSV en gen2 Tuono niet zomaar uitwisselbaar is. Houdt dit ook in dat een Power Commander niet uitwisselbaar is?
 
@Mar1tin verwacht geen problemen met de uitlaat in duitsland?


Hoopte het niet en hoop is waarheid gebleken, wél db-killer er netjes in gehad dus qua herrie valt het zat mee. :t

TT's hebben het prima gedaan, ook in de, helaas, koude en natte stukken. Net boven 0 graden toch prima grip opbouwend en ook in nat voldoende vertrouwen, enigste uitstapjes waren "geforceerd" maar onder controle. Achterbandje heeft wel het beste gehad na 3550 km, voorbandje is nog zo goed als nieuw. :}
 
Laatst bewerkt:
Hmmmm, ik ben (weer) toe aan een nieuwe accu. Koude start duikelde de boordspanning naar 8v (volgens boordcomputer). Na een starthulp en een flink stuk rijden geen problemen meer.
Heb er nu nog een yuasa ytx12-bs in, misschien dan toch maar de 14 proberen. Of is er nog een beter (betaalbaar) alternatief?
 
Hmmmm, ik ben (weer) toe aan een nieuwe accu. Koude start duikelde de boordspanning naar 8v (volgens boordcomputer). Na een starthulp en een flink stuk rijden geen problemen meer.
Heb er nu nog een yuasa ytx12-bs in, misschien dan toch maar de 14 proberen. Of is er nog een beter (betaalbaar) alternatief?

Ik had destijds een Motobatt exemplaar in gelegd. Super tevreden over. Zal straks even kijken of ik nog kan vinden welk type.
 
Hmmmm, ik ben (weer) toe aan een nieuwe accu. Koude start duikelde de boordspanning naar 8v (volgens boordcomputer). Na een starthulp en een flink stuk rijden geen problemen meer.
Heb er nu nog een yuasa ytx12-bs in, misschien dan toch maar de 14 proberen. Of is er nog een beter (betaalbaar) alternatief?

Misschien ook even kijken hoe je dynamo eraan toe is? Meestal is een falende accu een voorteken van een dynamo die niet zo lekker meer is.
 
Misschien ook even kijken hoe je dynamo eraan toe is? Meestal is een falende accu een voorteken van een dynamo die niet zo lekker meer is.
Heb een OER , die hebben nog de goede dynamo's. Oorzaak is lange periode winterslaap, zonder acculader :( (Door omstandigheden vergeten). Na een overnachting elders wilde ze ook al niet, en nu paar weken later wederom. Eenmaal gelopen starten zonder problemen, maar de volgende ochtend (zonder acculader) weer bal. Echt de accu die niet lekker meer is. Boorspanning geeft ook maar 11,7 /11,8 aan , wat duidt op een defecte cel. EN ja zou het moeten meten met multimeter, maar de indicatie zegt me genoeg.
 
Heb een OER , die hebben nog de goede dynamo's. Oorzaak is lange periode winterslaap, zonder acculader :( (Door omstandigheden vergeten). Na een overnachting elders wilde ze ook al niet, en nu paar weken later wederom. Eenmaal gelopen starten zonder problemen, maar de volgende ochtend (zonder acculader) weer bal. Echt de accu die niet lekker meer is. Boorspanning geeft ook maar 11,7 /11,8 aan , wat duidt op een defecte cel. EN ja zou het moeten meten met multimeter, maar de indicatie zegt me genoeg.

Ah ja! Nevermind dan, ik dacht dat het om een gen 2 ging. Idd lang stilstaan worden ze niet blij van.
 
MBTX12U


Die lijkt dezelfde inbouwmaat , met een hogere start capaciteit te hebben. 👍

Het is inderdaad die accu. Top ding!

Ik meen mij wel te herinneren dat het houdertje wat je er normaal gesproken op de accu schroeft schroeft (zodat de accu echt muurvast zit) dan niet meer past en dat het wat geklooi was met het aansluiten van de verbindingen voor de Optimate en navigatie. Maar viel met wat gefriemel uiteindelijk prima te fixen en daarna heb je er geen omkijken meer naar 😊
 
Mijn Oer Tuono had ook iedere 2 jaar een nieuwe accu nodig.
Heb zowel Motobatt als Yuasa gebruikt, maar weinig verschil gemerkt.
Zodra tijdens het starten het dashboard ging resetten wist ik dat ie eraan kwam...

Ben nu over op een Lipo accu en merk dat de motor veel makkelijker start.
Gaat nu 2e seizoen in, dus weet nog niet hoe lang ie mee zal gaan.
Ook geen gezeur met druppellader meer, aan het begin van de winterstop massa kabel los en na de winter nog gewoon een volle accu.
 
Het is inderdaad die accu. Top ding!

Ik meen mij wel te herinneren dat het houdertje wat je er normaal gesproken op de accu schroeft schroeft (zodat de accu echt muurvast zit) dan niet meer past en dat het wat geklooi was met het aansluiten van de verbindingen voor de Optimate en navigatie. Maar viel met wat gefriemel uiteindelijk prima te fixen en daarna heb je er geen omkijken meer naar 😊
Kennelijk zit er nu een standaard verhoger bij, die kan eraf zodat hij de maten van de standaard YTX12 heeft (130 mm hoog). EN deze is dus een 14Ah accu, met een CCA van 200 (vergeleken met de Yuasa: 10Ah met CCA180)

Voor de (kleine) meerprijs tov de yuasa gaan we het maar proberen.
 
Heb een OER , die hebben nog de goede dynamo's. Oorzaak is lange periode winterslaap, zonder acculader :( (Door omstandigheden vergeten). Na een overnachting elders wilde ze ook al niet, en nu paar weken later wederom. Eenmaal gelopen starten zonder problemen, maar de volgende ochtend (zonder acculader) weer bal. Echt de accu die niet lekker meer is. Boorspanning geeft ook maar 11,7 /11,8 aan , wat duidt op een defecte cel. EN ja zou het moeten meten met multimeter, maar de indicatie zegt me genoeg.
Yep een bekende, mijn broer heeft een Falko 2001 met de genoemde motobatt die zit er nu 2 jaar in maar motor staat altijd buiten op de druppelaar, en toch is hij weer aan een nieuwe accu toe, accu is zeker nog niet stuk, maar al wel te ver heen om vlot te starten, zeker als het fris is in de ochtend, wat natuurlijk wel eens lastig is bij de 1e gen.
 
Yep een bekende, mijn broer heeft een Falko 2001 met de genoemde motobatt die zit er nu 2 jaar in maar motor staat altijd buiten op de druppelaar, en toch is hij weer aan een nieuwe accu toe, accu is zeker nog niet stuk, maar al wel te ver heen om vlot te starten, zeker als het fris is in de ochtend, wat natuurlijk wel eens lastig is bij de 1e gen.
Da's wel heel vlot. En ook niet conform mijn ervaring. Is de desbetreffende Falco ook uitgerust met een beter startrelais?
 
Ligt er ook aan waar je m stalt in de winter, van kou gaan ze niet langer mee. Ik bewaar mn accu binnen in huis tijdens de wintermaanden.
 
Da's wel heel vlot. En ook niet conform mijn ervaring. Is de desbetreffende Falco ook uitgerust met een beter startrelais?

Yep echt alles aan gedaan wat elektra betreft, is toevallig mijn ding dus, maar afgelopen 2 jaar diverse malen behoorlijke nachtvorst gehad en daar wordt het echt niet beter van, ik heb mn tuono die binnen staat geen centje pijn sinds die motobatt erin zit.

Toevallig deze week vraagt me zwager ook al iets over een accu van de motor van me zus, die in een onverwarmde garage staat en niet aan de druppelaar, ik zeg nog die is pas nieuw (ook 2 jaar hihi) blijkt ook stuk en toevallig ook motobatt.
Grootste probleem is vaak toch starten met een niet optimale accu net na de winter om er dan achter te komen dat hij niks doet en in het proces heb je dan vaak je accu al gesloopt.
 
Goedenavond mede tuonisten,

Nadat ik vorige week mijn Tuono onderuit geremd heb in Eupen. En ik daardoor redelijk wat kleine schades opgelopen heb aan verschillende kappen wil ik eigenlijk toch maar eens valdoppen monteren.
20190510_181113.jpg

20190510_181119.jpg


20190510_181110.jpg


Mijn vraag is of het setje valdoppen van LsL geplaatst kan worden zonder stukjes uit de kappen te hoeven zagen?

M.v.g.

Jorick
 

Bijlagen

  • 20190510_181113.jpg
    20190510_181113.jpg
    128,1 KB · Weergaven: 3
  • 20190510_181119.jpg
    20190510_181119.jpg
    202,5 KB · Weergaven: 3
  • 20190510_181110.jpg
    20190510_181110.jpg
    109,2 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan Onderaan