Tuono Bastards Deel 21

Ik vind de looks serieus geweldig... maar deel wel de mening dat ze beter iets meer vermogen erin hadden kunnen pompen...

deze 660 modellen zullen vooral aanslaan in de Mediterraanse landen denk ik...

ben overigens wel v mening dat ik wellicht maar 2/3 van het vermogen gebruik v mijn huidige Tuono 1100.. mijn Gen2 Tuono had met 125pk in ieder geval meer dan genoeg vermogen (voor mij dan, ik rij overigens ook niet op een circuit)
Ik zat eergisteren in het bankje bij bij de rechter , mijn bezwaar toe te lichten iets meer dan 2/3 van het vermogen gebruikt , mijn bezwaar werd van tafel geveegd door dat mannetje aan de zijkant met zijn zwarte jurk en wit befje betalen riep hij 670 eurootjes en 2 jaar proeftijd , geloof dat ik nog maar 1/100 ste van mijn tuono v4 factory ga gebruiken
 
Leuk he die pk wedloop :P
Zelfs met de OER (125 pk) gebruik ik op straat ook maar de helft van het vermogen. 95% van de tijd.
Rijden in NL is bijna niet leuk meer.
En ik kan het me niet veroorloven om me te verantwoorden bij een rechter, financieel en rijbewijstechnisch, dus probeer ik mij in te houden.
 
Ik zat eergisteren in het bankje bij bij de rechter , mijn bezwaar toe te lichten iets meer dan 2/3 van het vermogen gebruikt , mijn bezwaar werd van tafel geveegd door dat mannetje aan de zijkant met zijn zwarte jurk en wit befje betalen riep hij 670 eurootjes en 2 jaar proeftijd , geloof dat ik nog maar 1/100 ste van mijn tuono v4 factory ga gebruiken


Da’s echt balen! Jeetje...
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het geen 10 jaar meer gaat duren voordat er overal trajectmetingen etc zijn... met een chip in auto’s/motoren continu metingen verrichten...

wordt een soort Big Brother style...
en dan wordt het er waarschijnlijk niet beter op...

nu nog maar even genieten van onze benzine monsters.. maar met een klein beetje verstand erbij ...én dosis geluk

ik ben zelf overigens pas 1x in de Eifel op de bon geslingerd... Duitse boetes vallen nog enigszins mee (tenzij je het rijbewijs moet inleveren en het niet té bont maakt), maar ga bv al liever op een doordeweekse dag naar de Eifel, minder drukte en controles ....
 
Da’s echt balen! Jeetje...
Ik denk eerlijk gezegd ook dat het geen 10 jaar meer gaat duren voordat er overal trajectmetingen etc zijn... met een chip in auto’s/motoren continu metingen verrichten...

wordt een soort Big Brother style...
en dan wordt het er waarschijnlijk niet beter op...

nu nog maar even genieten van onze benzine monsters.. maar met een klein beetje verstand erbij ...én dosis geluk

ik ben zelf overigens pas 1x in de Eifel op de bon geslingerd... Duitse boetes vallen nog enigszins mee (tenzij je het rijbewijs moet inleveren en het niet té bont maakt), maar ga bv al liever op een doordeweekse dag naar de Eifel, minder drukte en controles ....
Zal zo'n vaart niet lopen. Zijn kostbare systemen. Niet alleen om de bouwen, maar ook om alles echt perfect te krijgen en de houden. Niet voor niets dat nog op ontzettend veel plekken dat soort systemen niet staan.
 
Zal zo'n vaart niet lopen. Zijn kostbare systemen. Niet alleen om de bouwen, maar ook om alles echt perfect te krijgen en de houden. Niet voor niets dat nog op ontzettend veel plekken dat soort systemen niet staan.
Hmmmmmm....... maar het brengt wel verschrikkelijk veel geld op.
 
Als de prijs meevalt wil ik een tuono 660 gaan halen. Altijd fan geweest van de Tuono, maar een 1100 vind ik te veel van het goede qua pk. ik wacht de prijs nog even af, maar ik ben enthousiast 😋
 
Laatst bewerkt:
Als de prijs meevalt wil ik een tuono 660 gaan halen. Altijd fan geweest van de Tuono, maar een 1100 vind ik te veel van het goede qua pk. ik wacht de prijs nog even af, maar ik ben enthousiast 😋

Van de v2 tuono naar een v4 tuono gegaan en is echt wel andere fiets. Bak vermogen waar je u tegen zegt. Maar dit ligt geheel aan je rechter hand.
Na mijn mening kan je de v4 juist veel beter doseren. rustig aan , wat sportiever of crazy bananas. dat in combi met de software en hulp middelen maakt het een hele fijn fiets. Oké zou hem niet gelijk nemen als eerste rijbewijs fiets, want ja je bent deze zo kwijt. even gas opentrekken en je bent zo over de 200 en met een bak vermogen wauw. Maar alles went........

Had een shiver 900 mee tijdens onderhoudt. en trok het gas open in zijn 2e versnelling, en mijn lichaam deed wat het normaal deed om de normale abnormale krachten te weerstaan. maar er gebeurde niks op de 900. Ja hij trok lekker, maar niet zo achterlijk als wat je gewend was. Even snel inhalen kon de 900 ook maar de tuono even inhalen vol open och och die sensatie nee dat heb je op weinig andere fietsen.

baal alweer dat hij +/- volgende week (max 15 dec) naar de stalling gaat. Rij dadelijks richting den haag, nu weer vroeger de wekker zetten om met de auto minder last te hebben van file.
 
Vanmiddag weer bij Hyperpro geweest en dit keer voor het balhoofdlager. Was de moeite, want de boel zat te los, was versleten en verroest.

20191112_145222.jpg

20191112_145656.jpg


Motor stuurt weer superfijn en is niet meer zoekerig en zenuwachtig.
 
Kosten van het hele vervangen inclusief de lagers? Die van mij zijn ook aan vervanging toe.
Heb je zelf de boel uit elkaar gehaald? En waar ben je geweest? Alphen?
 
Van de v2 tuono naar een v4 tuono gegaan en is echt wel andere fiets. Bak vermogen waar je u tegen zegt. Maar dit ligt geheel aan je rechter hand.
Na mijn mening kan je de v4 juist veel beter doseren. rustig aan , wat sportiever of crazy bananas. dat in combi met de software en hulp middelen maakt het een hele fijn fiets. Oké zou hem niet gelijk nemen als eerste rijbewijs fiets, want ja je bent deze zo kwijt. even gas opentrekken en je bent zo over de 200 en met een bak vermogen wauw. Maar alles went........

Had een shiver 900 mee tijdens onderhoudt. en trok het gas open in zijn 2e versnelling, en mijn lichaam deed wat het normaal deed om de normale abnormale krachten te weerstaan. maar er gebeurde niks op de 900. Ja hij trok lekker, maar niet zo achterlijk als wat je gewend was. Even snel inhalen kon de 900 ook maar de tuono even inhalen vol open och och die sensatie nee dat heb je op weinig andere fietsen.

baal alweer dat hij +/- volgende week (max 15 dec) naar de stalling gaat. Rij dadelijks richting den haag, nu weer vroeger de wekker zetten om met de auto minder last te hebben van file.
De Tuono V4 zet nog een stap bij waar de vorige gen 2cil ophouden, plus hij doet het makkelijker.
Daarom zou ik ook de 660 gaan overwegen, alleen het geluid van de V4, tja dan ben ik snel verkocht.
 
Mijn V4 vorige week weggebracht voor onderhoud. M'n achterrem piepte erg veel en vond dat mijn voorrem tijdens afremmen bij lagere snelheden erg ongelijk remde (schokkerig). Nu is gebleken dat de afwijkende kromming op m'n schijven te groot is over een te groot vlak van de schijf. Gaat me helaas twee nieuwe schijven kosten.
Heb geen idee hoe het gekomen is. Ook de motorzaak kon er moeilijk een verklaring voor geven. Iets wat me bij het testrijden en de aanschaf niet is opgevallen in ieder geval.
 
De Tuono V4 zet nog een stap bij waar de vorige gen 2cil ophouden, plus hij doet het makkelijker.
Daarom zou ik ook de 660 gaan overwegen, alleen het geluid van de V4, tja dan ben ik snel verkocht.

precies...

ben wel benieuwd naar het geluid van die Tuono 660...

weet iemand vanaf wanneer die te koop is?
 
Ik wil nieuwe bougiekabels en bougiekapjes bestellen. Welke moet ik daarvoor hebben? Sites als mPartz of MLM parts hebben het over verschillende diameter kabel en kapjes. Iemand ervaring? Nieuw OEM Aprilia Piaggo kosten ze 60 eur per stuk :X geloof dat de standaard NGK of Champion ook best prima is.

Zelfde vraag voor brandstoffilter overigens. Ervaringen? Waar een nieuwe bestellen? Welk merk/type?
 
Laatst bewerkt:
Ja, goede tip. Redelijk prijs ook. Inclusief brandstoffilter kom ik op $ 71,-
Maar met shipping costs kom ik op $ 111,- en dan duurt het een dikke week voordat ik het heb '(

Heb de fiets eigenlijk maandag weer nodig, dus het zou mooi zijn als er een NL (web) shop is die het heeft.
Anders bel ik Goedhart of Roké wel even of ze het spul op voorraad hebben.
 
Ja, goede tip. Redelijk prijs ook. Inclusief brandstoffilter kom ik op $ 71,-
Maar met shipping costs kom ik op $ 111,- en dan duurt het een dikke week voordat ik het heb '(

Heb de fiets eigenlijk maandag weer nodig, dus het zou mooi zijn als er een NL (web) shop is die het heeft.
Anders bel ik Goedhart of Roké wel even of ze het spul op voorraad hebben.

Bel Roké gewoon even joh, die kunnen je zeker weten helpen. Kost je een wellicht een paar tientjes meer, maar dan weet je wel dat je goed spul hebt. En op tijd :)
 
True! Ook al contact gehad met Goedhart. Als het goed is is het spul daar vandaag binnen. Voor mij (nog) iets dichter bij huis. :)
 
Ik ben opzoek naar led richtingaanwijzers voor mijn Tuono Gen 2. Iemand nog voorbeelden of tips welke mooi staan? En iemand ervaring met het aansluiten van led?
 
Voor LED moet je een weerstand gebruiken. Check even de specs van het lampje, en dan heb je de juiste weerstand zo gevonden. Te koop bij de grote(re) motorzaken. Zelf heb ik zoiets. Weerstandjes kostten een tientje totaal. Erg tevreden mee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan