Tuono Bastards Deel 21

Tja , en we weten het inmiddels vanaf maart dit jaar (2020) mogen we nog maar 100km per uur op onze pk monsters !

Als ze dat net zo handhaven als in de tijd dat ik een jonkie was hoef ik me over de max snelheid op de snelweg niet druk te maken.
En tegenwoordig mijd ik snelweg, binnendoor is vaak veel leuker en soms net zo snel.
 
Die aan uit reactie is voor een groot deel eruit te halen. Voortandwiel een tandje kleiner (16) helpt al, en achter een erbij (43) is helemaal leuk. Verder is een afstelbeurtje bij Bas van Roké een aanrader. Het (kapotte) klepje van de slipperclutch maakt ook dat ie stationair/onderin iets rommeliger kan gaan lopen. Vervangen door een one way diesel klepje van metaal. En je kunt voor de aardigheid eens de broodtrommel van de ECU open maken en kijken wat voor eprom erin zit. En ja, een tuono rijdt als een malle. Ik mis 'm soms wel '(

Is dat bij een auto-onderdelenshop, die bv aan garagebedrijven, levert te krijgen?
 
Het (kapotte) klepje van de slipperclutch maakt ook dat ie stationair/onderin iets rommeliger kan gaan lopen. Vervangen door een one way diesel klepje van metaal.

Kun je hier eens iets meer over vertellen? Wat doet een/het klepje op de slipperclutch? Vervangen is beter, en is dat zelf goed te doen? Aanrader voor alle Tuono's?
 
Heeft dat met het vacuüm te maken?
Ja, het klepje (origineel plastic) zit in je vacuumleiding en is een 1 richtingklepje om je koppeling te bekrachten, wanneer lek zuigt hij valse lucht.
Metalen klepje kost een paar euro en idd. bij automateriaalzaak te krijgen.

Wel goed opletten bij het terug plaatsen naar de stroomrichting.

Ik weet niet meer of je nou 6 of 8 mm aansluiting moet hebben...
 
Kun je hier eens iets meer over vertellen? Wat doet een/het klepje op de slipperclutch? Vervangen is beter, en is dat zelf goed te doen? Aanrader voor alle Tuono's?
Road_Runner was me voor. Voor zover ik weet is het niet zo dat de slipperclutch het helemaal niet meer doet met kapot klepje, maar dat er valse lucht aangezogen wordt richting gasklephuis. Bij gas dicht (en dus ook stationair) en hele kleine opening gaskleppen kan de motor wat onrustig gaan lopen. Naar mijn weten is dat plastic klepje alleen op de gen1. Op de mijne zat een 8mm diesel klepje. Kun je zo van Ebay plukken, maar ongetwijfeld ook bij auto/vrachtwagen monteur/garage/sloop.
Edit: ja is prima zelf te vervangen.
 
Laatst bewerkt:
IMG_20191126_110911.jpg
Road_Runner was me voor. Voor zover ik weet is het niet zo dat de slipperclutch het niet meer doet met kapot klepje, maar dat er valse lucht aangezogen wordt richting gasklephuis. Bij gas dicht (en dus ook stationair) en hele kleine opening gaskleppen kan de motor wat onrustig gaan lopen. Naar mijn weten is dat plastic klepje alleen op de gen1. Op de mijne zat een 8mm diesel klepje. Kun je zo van Ebay plukken, maar ongetwijfeld ook bij auto/vrachtwagen monteur/garage/sloop.
Edit: ja is prima zelf te vervangen.

Ik sloop hem hier wel uit, zit er toch elke dag in.
 
Naar mijn weten is dat plastic klepje alleen op de gen1.
Ook op Gen.2 toen ik die van mij nog had heb ik hem ook vervangen voor een aluminium variant.

Zoiets, alleen zoals eerder geschreven weet inwendige maat van de slang niet meer 6 of 8 mm.....
Gewoon preventief vervangen bij alle V-twins.

 
Laatst bewerkt:
Ook op Gen.2 toen ik die van mij nog had heb ik hem ook vervangen voor een aluminium variant.

Zoiets, alleen zoals eerder geschreven weet inwendige maat van de slang niet meer 6 of 8 mm.....
Kijk aan, dat wist ik niet van die gen2 :) diameter op de gen1 was in mijn geval 8mm. Past allemaal met wat wrikken.
 
Kan iemand mij helpen met wat ik precies nodig heb voor een sw-motech tas op mijn tank?
Ik ben op zoek naar de juiste tankring, ik kom o.a. de volgende tegen:

Echter zie ik het verschil niet... gaat dit passen?
 
Kan iemand mij helpen met wat ik precies nodig heb voor een sw-motech tas op mijn tank?
Ik ben op zoek naar de juiste tankring, ik kom o.a. de volgende tegen:

Echter zie ik het verschil niet... gaat dit passen?
De bovenste is een ouwer model ring, de 2 onderste lijken mij hetzelfde.
Wel een behoorlijk prijsverschil.
 
Kan iemand mij helpen met wat ik precies nodig heb voor een sw-motech tas op mijn tank?
Ik ben op zoek naar de juiste tankring, ik kom o.a. de volgende tegen:

Echter zie ik het verschil niet... gaat dit passen?
Er staat nu ook een bagster op marktplaats, die je over je tank heen doet. Ik heb een sw motech ring en tas op m'n tuono gehad maar ik vond het niks. De tankdop kwam tegen de ring aan en moest je dus elke keer bij openen er langs duwen/trekken. Ook zit de tankdop ver naar achter. Leuk als je een etui meeneemt, maar wil je een wat grotere tas dan zat hij mij in de weg. Ik had bijv. De engage XL.

Edit: ik ga er nu lekker klakkeloos vanuit dat je een gen 1 rijdt, geen idee met V4 of gen2 |(
 
oires/motortassen/sw-motech-quick-lock-tankring-aprilia-moto-guzzi-ducati-moto-morini-mv-agusta-sd-187-4064---101?gclid=CjwKCAiAu9vwBRAEEiwAzvjq-0QRd5LkIZrXjWGwVn5o7mW2PMf2wzMcegM8eYwUks4tXRbQZyuR9hoCjUAQAvD_BwE
 
Toevallig kwam ik deze week in de buurt, bij een dealer, een Tuono V4 tegen. 43,5k op de teller uit 2011. In de omschrijving staat dat er een een quickshifter opzit met handbediening? En dan foto's van deze schakelaar erbij aan de koppelingszijde. Voor min, achter plus. Lijkt mij eerder dat dit is om door de modi en gradaties van de APRC instellingen te schakelen. Kan iemand dit bevestigen? Zie het ook op andere V4 Tuono's terug van rond dat jaar nml.

Maar dat jaartal en kilometer stand: Doen of verder kijken? Prijs is wel aantrekkelijk om op z'n minst een kijkje te nemen in mijn ogen. Fiets lijkt ook verder origineel.
aprilia-tuono-v4-9-m.jpg
 
Toevallig kwam ik deze week in de buurt, bij een dealer, een Tuono V4 tegen. 43,5k op de teller uit 2011. In de omschrijving staat dat er een een quickshifter opzit met handbediening? En dan foto's van deze schakelaar erbij aan de koppelingszijde. Voor min, achter plus. Lijkt mij eerder dat dit is om door de modi en gradaties van de APRC instellingen te schakelen. Kan iemand dit bevestigen? Zie het ook op andere V4 Tuono's terug van rond dat jaar nml.

Maar dat jaartal en kilometer stand: Doen of verder kijken? Prijs is wel aantrekkelijk om op z'n minst een kijkje te nemen in mijn ogen. Fiets lijkt ook verder origineel.
aprilia-tuono-v4-9-m.jpg
inderdaad traction control , dealers zien ook vaak de ringen voor de APRC aan voor ABS op de oude modellen dus roepen ook vaak maar wat. zet even een linkje neer naar de motor wellicht dat iemand hem kent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan