Tuono Bastards Deel 21

Heeft er iemand zijn brandstoffilter wel eens vervangen?
zo ja, bij hoeveel km, waar gekocht? Linkje misschien?
Ik zoek me suf maar ik kan er geen vinden, ik weet alleen dat ie in de tank zit, en wil nog niks loshalen voor ik een nieuwe heb.
 
Heeft er iemand zijn brandstoffilter wel eens vervangen?
zo ja, bij hoeveel km, waar gekocht? Linkje misschien?
Ik zoek me suf maar ik kan er geen vinden, ik weet alleen dat ie in de tank zit, en wil nog niks loshalen voor ik een nieuwe heb.
1ste of 2de gen. 2de toch? 1ste kan ik hem wel vinden maar bij 2de gen lijkt hij op de exploded views wel niet te bestaan.:?

Best apart.
 
Heeft er iemand zijn brandstoffilter wel eens vervangen?
zo ja, bij hoeveel km, waar gekocht? Linkje misschien?
Ik zoek me suf maar ik kan er geen vinden, ik weet alleen dat ie in de tank zit, en wil nog niks loshalen voor ik een nieuwe heb.
Ja wel eens gedaan. Geen idee meer waar besteld. Was dacht ik wel ander type/vorm dan wat er uit kwam. Even zoeken op AF1 forum, zijn wel topics over. Ook leidingen en slangklemmen mee vervangen, die slangen gaan met de leeftijd kapot/lekken, met allerlei vage klachten tot gevolg. Vervangen is even een kut klusje. Tank leegmaken, pomp eronder weg halen. Slangen en filter vervangen (ook dat korte stukje slang) en daarna met beetje curyl, of hoe dat pakking spul ook heet, dicht maken en daarna bidden dat de boel droog blijft. Overigens moet je slangen hebben die bestand zijn tegen continue in benzine staan, en ethanol bestendig is ook wel handig. Gates maakt dat soort spul en Continental dacht ik ook wel. Dit is even uit het blote hoofd, als ik morgen zin/tijd heb zoek ik even mee op AF1 forum naar alle info.
 
Ik vind de standaard zadel te hard op mijn gen 2 Tuono. Na drie kwartier moet ik echt even pauzeren. Hebben jullie een goude tip voor een andere zadel?
 
Hallo allemaal,

Na een tijdje zonder motor te hebben gezeten wil ik weer een aanschaffen. Mijn eerste en enige motor was een Tuono 1000R uit 2008. Nu wil ik er misschien weer een kopen. Nu is het probleem de plaats waar die moet komen te staan.

Volgens het internet is de Tuono op z'n breedst 83 cm. De deur waar die doorheen moet is slechts 70 cm breed. De ruimte daarachter is net geen meter breed.
Zou iemand voor mij kunnen meten hoe breed de Tuono (2e generatie) is wanneer het stuur naar een kant gedraaid is? Dat zou misschien lukken wanneer ik hem er achteruit in kan duwen.
Heren, zoals aanbevolen bij deze mijn bericht in Tuono Bastards Deel 21

Was ook geinteresseerd in zijn opvolger: de V4
Heb er op gereden maar vind hem te te gek .. maf.. overdreven! .. beetje brok rauw vlees.
Ik heb ook op een 2007 gereden en die vind ik fijner.
Je merkt het goed .. dat er een super Rotax blok in hangt.
Schakeld smooth .. loopt goed! Mijn keus dus wederom op een Tuono 1000R gevallen.
Ohh .. en prijs technisch interessanter!

Ik heb er een op het oog .. van 4-2008
Er zit een set Akra op maar heeft niet mijn voorkeur en wil de standaard dempers monteren of kan ook een origineel set race uitvoering kopen.
Is de originele race uitvoering luider? .. verglijkbaar met Akra?

Bijlagen


Heren, die import Tuono van 2008 gaat hem niet worden ...
Ik weet een nette met ruim 100.000 km te koop.
Hoe goed zijn ze?
Heb er totaal geen ervaring mee.
 
Heren, die import Tuono van 2008 gaat hem niet worden ...
Ik weet een nette met ruim 100.000 km te koop.
Hoe goed zijn ze?
Heb er totaal geen ervaring mee.
Bedoel je die bij dipi? Zo ja dan veel te prijzig. Motorisch is het misschien wel gewoon nog goed voor heel wat kilometers maar je krijgt hem aan de straatstenen niet meer kwijt daarna. En voor een paar honderd meer vind je ze met 30k aan kilometers. Lijkt mij een no brainer dan.
 
Ik vind de standaard zadel te hard op mijn gen 2 Tuono. Na drie kwartier moet ik echt even pauzeren. Hebben jullie een goude tip voor een andere zadel?
Er zijn ook bepaalde bedrijven die de vulling van je originele zadel kunnen aanpassen (naar je eigen gewicht zelfs dacht ik). Toevallig weet ik dat Tiger Leathers in Den Haag dit ook doet. Wellicht is dat een idee.
 
Hallo mede Tuono rijders,

Tot voor kort geleden was er iemand die Gen1 collector mods aanbood op Marktplaats.
Weet iemand toevallig wie dat is, of wie dat kan?

Ik ben op zoek naar een gemodificeerde bochtenset voor mijn Tuono gen1 uit 2004.

Groeten Edwin!



thumbnail_IMG_20200127_220039 (2).jpg
 
Ik heb een collector mod op mijn GEN 1.
Deze is ooit gemaakt door Mile Pajic, ik neem aan dat hij dat nog steeds kan/doet.

Ik heb er een met de dubbele mod, ooit overgenomen van iemand hier op het forum.
 
Hallo mede Tuono rijders,

Tot voor kort geleden was er iemand die Gen1 collector mods aanbood op Marktplaats.
Weet iemand toevallig wie dat is, of wie dat kan?

Ik ben op zoek naar een gemodificeerde bochtenset voor mijn Tuono gen1 uit 2004.

Groeten Edwin!



Bekijk bijlage 1462232
Ja, dat is Robert, een bekende van me. Had m toevallig gister nog aan de lijn en hij zei me dat ie ermee stopt, hij heeft er een x aantal gedaan en de lol is er wat af, plus gezin etc. Je kent het wel. Ik kan m even vragen of ie er nog eentje bij kan maken. Anders kun je terecht (zoals genoemd) bij Pajic, of bij EPS in kiel-windeweer, die hebben mijn bochten set destijds aangepast.
 
Ik heb een collector mod op mijn GEN 1.
Deze is ooit gemaakt door Mile Pajic, ik neem aan dat hij dat nog steeds kan/doet.

Ik heb er een met de dubbele mod, ooit overgenomen van iemand hier op het forum.
Je moet idd dubbele balanspijp hebben om volledig te profiteren van de voordelen. Een andere eprom is ook aan te raden, er is extra brandstof nodig in t middengebied, waar de aangepaste collector met name z'n werk doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan