Tuono Bastards Deel 21

Als er geen e-keurmerk op staat zal dit wel niet het geval zijn...

Was zelf ook op zoek naar een Austin Racing demper voor mijn 1100 Tuono maar kon geen street legal vinden...

Heb nu een (legale) korte Akrapovic ... doet het ook goed hoor 👍🏼
Nope, die zijn niet straat legaal (en op het circuit worden ze er ook niet blij van hier in NL). De engelse term waar je naar op zoek bent is "homologated", en dat is geen enkele AR slip-on volgens mij.

Zo kort als een AR GP1(R) o.i.d. ga je ook niet vinden met E-keur omdat die gewoon amper geluid dempen. Ik heb zelf een SC-Project oval die wel E-keur heeft (is ook een race-only variant zonder e-keur van) die vrij kort is, maar nog steeds 2 keer zo lang als een beetje AR slip-on denk ik. Er zijn wel kortere dempers, maar erg veel keuze heb je niet als je er een met E-keur wilt.

Klopt.. ik wilde eerst ook die korte Austin Racing uitlaat, maar daarmee heb je toch wel een grote kans problemen te krijgen qua geluid... zeker in Duitsland..

Heb zelf de korte Akra hexagonal Carbon en die heeft wel een e-keur.
Qua geluid vond ik zelf de originele uitlaat al voldoende mooi en hard genoeg.. heb voornamelijk voor de looks een andere demper gekocht
 

Bijlagen

  • 5AB85244-E437-4651-9E0A-BA16FD1E7AEB.jpeg
    5AB85244-E437-4651-9E0A-BA16FD1E7AEB.jpeg
    199,3 KB · Weergaven: 42
Nope, die zijn niet straat legaal (en op het circuit worden ze er ook niet blij van hier in NL). De engelse term waar je naar op zoek bent is "homologated", en dat is geen enkele AR slip-on volgens mij.

Zo kort als een AR GP1(R) o.i.d. ga je ook niet vinden met E-keur omdat die gewoon amper geluid dempen. Ik heb zelf een SC-Project oval die wel E-keur heeft (is ook een race-only variant zonder e-keur van) die vrij kort is, maar nog steeds 2 keer zo lang als een beetje AR slip-on denk ik. Er zijn wel kortere dempers, maar erg veel keuze heb je niet als je er een met E-keur wilt.

Hmm dat is jammer. Op m'n vorige motor zat ook een sc project demper. Die was idd ook vrij kort en vond ik wel netjes staan (foto).
Misschien moet ik me in de dempers van sc project dan nog eens wat verdiepen.
En als ik niks kan vinden blijft de standaard demper er gewoon onder liggen. Voor gebrek aan mooi geluid hoef ik die iig niet te vervangen :Y

IMG_2923.JPG
 
Als er geen e-keurmerk op staat zal dit wel niet het geval zijn...

Was zelf ook op zoek naar een Austin Racing demper voor mijn 1100 Tuono maar kon geen street legal vinden...

Heb nu een (legale) korte Akrapovic ... doet het ook goed hoor 👍🏼


Klopt.. ik wilde eerst ook die korte Austin Racing uitlaat, maar daarmee heb je toch wel een grote kans problemen te krijgen qua geluid... zeker in Duitsland..

Heb zelf de korte Akra hexagonal Carbon en die heeft wel een e-keur.
Qua geluid vond ik zelf de originele uitlaat al voldoende mooi en hard genoeg.. heb voornamelijk voor de looks een andere demper gekocht

Staat opzich wel netjes ja! Voor mij is het hem ook puur om de looks te doen.
 
Na een week of wat geleden te zijn aangereden was dit het resultaat:

eJsdyJ5.jpg


Na vorige week eigenaar van een '08 Factory. Erg blij mee.

XOJS4sd.jpg


Heeft een aangepast stuur, wat ik veel te breed vindt ten opzichte van het standaard stuur.
Iemand nog zo'n gouden stang over?
 
Na een week of wat geleden te zijn aangereden was dit het resultaat:

eJsdyJ5.jpg


Na vorige week eigenaar van een '08 Factory. Erg blij mee.

XOJS4sd.jpg


Heeft een aangepast stuur, wat ik veel te breed vindt ten opzichte van het standaard stuur.
Iemand nog zo'n gouden stang over?


Balen man, hopelijk zelf verder niks aan over gehouden?
Gave factory met de juiste kleur wielen.
 
wat een slaapkop die automobilist. gevalletje 'ik had je niet gezien" zeker?
Gelukkig niet te veel letsel en een mooie Factory.
veel plezier ervan.
 
Laatst bewerkt:
Van mij hoeft goud ook niet per se, als het maar goed is / past. :)
Zwart zou ook goed staan.
Past "elk" willekeurige andere handlebar die er een beetje op lijkt?
 
Ja past wel (fatbartype) maar zou ik niet doen. Orgineel past het mooiste en zit het lekkerst.
bij een factory zitten er 5 verschillende kleuren goud op.....
Bij mijn oer heb ik hem zwart gespoten en bij mijn 2e gen geanodiseerd, ging allebei prima
 
Eindelijk de achterrem van mijn OER eens aanpakken. De pomp van een Ducati Panigale is besteld, en dan monteren. Van het voorjaar komen we er achter of het goed blijft gaan. (artikelnummer: 62540311C )
 
Ik had me voorgenomen om tijdens de komende dagen de remschijven te gaan vervangen, maar even 2 avondjes mezelf boos maken en ze zijn al vervangen. De oude schijven begonnen te trillen.

Daar gaat m'n winterprojectje voor tijdens de vrije dagen :+

Het zijn de Brembo serie Oro geworden. Ik ben benieuwd hoe het remt.
 
hoi beste Tuono vrienden,
zal mij even voorstellen, ik volg sinds korte tijd terug het forum, zat hier vroeger (+/-3 jaar) bij de Dorsoduro leden, ik heb reeds de Tuono Factory een 2,5 jaar, en ik wil dit forum terug een volgen, verhalen vertellen, foto's plaatsen, reacties geven, enz ...
alvast een eerste foto van mijn machientje.
mijn vorige Dorso
lujy2br17ra.jpg

mijn huidige Tuono
vvf164.jpg

a3fg75.jpg

de SC-Project uitlaat heb ik bij de aankoop erbij kunnen bekomen, hij is niet E-gekeurd
 
Zit er goed uit met die witte velg striping en die uitlaat (heb 'm zelluf ook, maar dan met E-keur)!
 
@apriliazot ; welkom... en wát een mooie Tuono zeg..!

Vette uitlaat...Heb je er wel nog een originele demper bijgekregen?

bedankt Die Hard, ik heb de originele uitlaat bijgekregen (geen DB-killer), + 4 jaar fabrieksgarantie ook op de elektronica.
ik gebruik de Tuono voor woon/werkverkeer, en in het weekend leuke ritjes van 200 à 300km, enkel niet bij ijzel en sneeuw komt hij niet buiten.
c320ocakb.jpg

0aii96z.jpg

7eggus2s05a.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan