Tuono Bastards Deel 21

bedankt Die Hard, ik heb de originele uitlaat bijgekregen (geen DB-killer), + 4 jaar fabrieksgarantie ook op de elektronica.
ik gebruik de Tuono voor woon/werkverkeer, en in het weekend leuke ritjes van 200 à 300km, enkel niet bij ijzel en sneeuw komt hij niet buiten.
c320ocakb.jpg

0aii96z.jpg

7eggus2s05a.jpg

Heb je de motor dan nieuw gekocht dat je er 4 jaar garantie bij hebt gekregen..?

Originele uitlaat is dan toch wel handig als je geen db killer hebt..

Woon je overigens in Belgisch Limburg? Ik ga namelijk altijd naar Freddy Nysen dealer nabij Tongeren..?
 
Van mij hoeft goud ook niet per se, als het maar goed is / past. :)
Zwart zou ook goed staan.
Past "elk" willekeurige andere handlebar die er een beetje op lijkt?
Ik heb er een die vrij komt, mat zwarte Rizoma. 3 maanden oud maar vind hem kwa kromming niet fijn op mijn v4 dus ik ga hem vervangen voor een standaard exemplaar. Hij is wel comfortabel, maar voor mij wat te rechtop, het scheelt nauwelijks iets maar ik heb niet meer het fijne gevoel gehad als van het originele. Als je interesse hebt stuur me dan even een PM.
 
Mannen,
Van mijn 2007 tuono heb ik de pakking van de koppelings slave vervangen. Hierbij heb ik het systeem leeg laten lopen.
Dit heeft een maandje gestaan ivm levertijd van de pakking. Gisteren heb ik het spulletje in elkaar gezet, echter ontkoppelt de handel niet. Het lijkt of ik lucht blijf pompen.
Het vullen heb ik met een spuit vanaf onder gedaan.
Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?
Groet aapie90
 
Het kan soms idd lang duren eer je druk hebt. Wat ik dan wel eens doe is alles open zetten met een grote spuit, zodat je het systeem in één keer zou kunnen vullen. Als je het in meerdere keren zou doen, loop je het risico dat er alsnog lucht mee kan komen.
 
Probeer eens de nippel onder met een slangetje eraan open te zetten en het potje op het stuur vol te houden.
De zwaartekracht duwt de vloeistof met de lucht voor zich uit het slangetje in.
Zo ontlucht ik ook, steeds met succes, mijn remmen.
Wel in de gaten houden dat het potje gevuld blijft, ben al eens koffie gaan drinken, toen kon ik overnieuw beginnen.
 
Zit er geen lucht in de slave zelf?. Slave loshalen en de cilinder krachtig indrukken met het inwendige gaatje naar boven. Daarna weer met de spuit van onder vullen.

Meerdere keren een spuit vullen kan wel als je maar goed de belletjes er uit klopt. Likje siliconen doet het ook altijd wel goed op de nippel en rubber keerring.
 
Laatst bewerkt:
Vul je met een pneumatiek als in met lucht / vacuüm? Zou je eens kunnen proberen. Gewoon van bovenaf vullen. Wel even een tweede set handen regelen zodat je boven kunt blijven vullen.
 

Heeft een aangepast stuur, wat ik veel te breed vindt ten opzichte van het standaard stuur.
Iemand nog zo'n gouden stang over?


Beetje late reply, maar de Accossato HB173 kan ik je aanraden. Precies hetzelfde als OEM (volgens mij zelfs leverancier voor appie?) en een stuk goedkoper. Zijn er in meerdere kleurtjes.
 
Beetje late reply, maar de Accossato HB173 kan ik je aanraden. Precies hetzelfde als OEM (volgens mij zelfs leverancier voor appie?) en een stuk goedkoper. Zijn er in meerdere kleurtjes.

Thanks. Heb er inmiddels één van Barracuda gescoord. Een zwart exemplaar. Drie kleuren goud (frame en voorpoten) vond ik niet zo mooi bij elkaar. Deze is perfect!
 
Kan iemand mij rem en koppelingshevels aanbevelen die op een Factory passen vanwege de radiaal remmen?
Heb zelf nog een set liggen van een '04 RSV, maar die had nog geen radiale. Die passen niet.
Staan wel te koop overigens.
 
De v4 ziet er echt vet uit in deze kleurstelling:9~

Mooie fiets hoor!
Zo te zien woon je ook dichterbij dan de gemiddelde Nederlandse Tuono rijder uit dit forum. Zomergem (zie ik op de auto-sticker staan) ligt op een half uurtje rijden van mijn woonplaats in Zeeuws Vlaanderen. Ik doe in de zomer soms ook wel eens toertochten bij jullie in de buurt.

Veel rijplezier ermee.
 
Zit ff met een twijfel gevalletje.

Ik laat de dynamo van mn Tuono '06 perventief voorzien van een dikkere spoel en laat de bekende bruine stekkerblok vervallen (solderen).

Nu komt mn twijfel : volgens het wpl-handboek moeten de boutjes (12x) van het flywheelcover met 11nm aangedraaid worden dus bijna handvast.
Terwijl er een papierenpakking tussen de cover en het motorblok zit.

Welk aandraaimoment (NM) biedt het beste resultaat ?
 
Zit ff met een twijfel gevalletje.

Ik laat de dynamo van mn Tuono '06 perventief voorzien van een dikkere spoel en laat de bekende bruine stekkerblok vervallen (solderen).

Nu komt mn twijfel : volgens het wpl-handboek moeten de boutjes (12x) van het flywheelcover met 11nm aangedraaid worden dus bijna handvast.
Terwijl er een papierenpakking tussen de cover en het motorblok zit.

Welk aandraaimoment (NM) biedt het beste resultaat ?

De deksel heeft verder niks te houden, gewoon handvast zetten.
 
Mooie fiets hoor!
Zo te zien woon je ook dichterbij dan de gemiddelde Nederlandse Tuono rijder uit dit forum. Zomergem (zie ik op de auto-sticker staan) ligt op een half uurtje rijden van mijn woonplaats in Zeeuws Vlaanderen. Ik doe in de zomer soms ook wel eens toertochten bij jullie in de buurt.

Veel rijplezier ermee.


Eh, het is niet mijn motor;)

Was het maar zo'n feest:z
 
Zit ff met een twijfel gevalletje.

Ik laat de dynamo van mn Tuono '06 perventief voorzien van een dikkere spoel en laat de bekende bruine stekkerblok vervallen (solderen).

Nu komt mn twijfel : volgens het wpl-handboek moeten de boutjes (12x) van het flywheelcover met 11nm aangedraaid worden dus bijna handvast.
Terwijl er een papierenpakking tussen de cover en het motorblok zit.

Welk aandraaimoment (NM) biedt het beste resultaat ?

Als het wphb aangeeft voor de boutjes 11Nm te gebruiken zou ik, als de momentsleutel dat kan, dat aanhouden.
Volgens Aprilia geeft dat het beste resultaat zonder de boel dol te draaien, met de hand op zo'n moment aanhouden valt niet mee, je zit er vaak (ver) overheen.

Welk wphb heb je overigens?, ik kan er geen vinden behalve op gebruikershandleiding.com
 
Als het wphb aangeeft voor de boutjes 11Nm te gebruiken zou ik, als de momentsleutel dat kan, dat aanhouden.
Volgens Aprilia geeft dat het beste resultaat zonder de boel dol te draaien, met de hand op zo'n moment aanhouden valt niet mee, je zit er vaak (ver) overheen.

Welk wphb heb je overigens?, ik kan er geen vinden behalve op gebruikershandleiding.com

http://www.rsvforum.com/leirasok/tuono_service.pdf :Y nog steeds summier maar hopelijk heb je er wat aan :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan