Tuono Bastards Deel 21

Een vraag:

Heb op mijn Tuono 1100RR ‘15 weinig/geen ruimte iets mee te nemen (slotje/sigaretten/kettingspray etc)..
nu zag ik een tanktasje van SW Motech die op de tank geklikt kan worden.. hiervoor is die aparte verkrijgbare ‘quick lock EVO tankring’ voor

Iemand deze toevallig gekocht? En hoe zijn de ervaringen hiermee?

Grz Ivo

In het verleden de engage XL i.c.m. de evo tankring gehad op mijn kawa. Beviel prima. SW Motech maakt gewoon kwaliteitsspul, mooi afgewerkt, en het kliksysteem werkt gewoon erg goed. Geen specifieke ervaring met de V4.
 
Ik heb zo'n tanktas + tankring van sw motech en zou niets anders meer willen.

Ideaal voor een dagje weg, kan tenminste ook wat eten en drinken mee.

Ok... hoor van iedereen enkele goeie geluiden..

Ik neem aan dat onderstaande ‘Quick lock EVO tankring’ de juiste is voor mijn Aprilia Tuono 1100RR uit 2015?

En ik daarna enkele nog een Sw motech tanktas hoef te kopen + adapter erop schroeven en ‘t past? Of zijn er verschillende connectie systemen bij de SW motech tank ringen? Prijs verschilt namelijk van €30 tot €60 per systeem:
 

Bijlagen

  • 88B41F6E-5051-4C41-B6BD-E767B91009AB.jpeg
    88B41F6E-5051-4C41-B6BD-E767B91009AB.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 13
Voor een gen2 tuono heb je die van €60 nodig, bouw je je tankdop mee om omdat origineel geen boutjes beschikbaar zijn voor het vastzetten van de ring.

Als een v4 een tankdop met boutjes heeft hoeft dat dus niet.

Heb zelf de daypack en wil niks anders meer, topspul!
 
Heb zelf ook zo'n SW-Motech quick lock ring met een ION one en dat is ideaal. Bewust een kleine tas gekozen (maar is wel open te ritsen en bijna 2 keer zo groot te maken) en heb hem er eigenlijk standaard op zitten. Door aan een touwtje te trekken klikt hij los en het er op klikken is ook te doen (beetje gevoel voor krijgen). Heb zelf een keer zo'n magnetisch ding gehad (sowieso lastig op een plastic tank van de Tuono) en die is me er een keer afgewaaid bij het vol gas gaan op de oprit. Zon' quick lock ring zit echt goed vast en de tas gaat geen kant op. Op deze foto is het wel te zien:

 
Vanmorgen reed ik met mijn RSVR achter een Gen2 Tuono Factory bij Schoonhoven. Iemand van hier? *O*
 
Ik heb zo'n tanktas + tankring van sw motech en zou niets anders meer willen.

Ideaal voor een dagje weg, kan tenminste ook wat eten en drinken mee.
Hier ook zo'n setje (OER). Ik heb de micro tas, genoeg voor de sleutels, telefoon papieren en portemonnee. Uitritsbaar zodat er nog net iets meer in kan (reserve handschoenen oid).
Goed spul.
Je hebt meen ik 3 varianten: quicklock, quicklock EVO, en een EVO met stroom. Op de motech site staat gewoon aangegeven welke geschikt is voor jouw motor.
 
Voor een gen2 tuono heb je die van €60 nodig, bouw je je tankdop mee om omdat origineel geen boutjes beschikbaar zijn voor het vastzetten van de ring.

Als een v4 een tankdop met boutjes heeft hoeft dat dus niet.

Heb zelf de daypack en wil niks anders meer, topspul!

Hmmm eens kijken.. goeie vraag if ik
Voor een gen2 tuono heb je die van €60 nodig, bouw je je tankdop mee om omdat origineel geen boutjes beschikbaar zijn voor het vastzetten van de ring.

Als een v4 een tankdop met boutjes heeft hoeft dat dus niet.

Heb zelf de daypack en wil niks anders meer, topspul!

Goeie vraag of ik boutjes in de tank heb zitten.. volgens mij niet.. dan moet ik dus een ander type Quick Lock EVO tankring kopen waarbij dus ook de tankdop omgebouwd moet worden...

Eens gaan zoeken... bedankt voor de tips!
 
Hmmm eens kijken.. goeie vraag if ik


Goeie vraag of ik boutjes in de tank heb zitten.. volgens mij niet.. dan moet ik dus een ander type Quick Lock EVO tankring kopen waarbij dus ook de tankdop omgebouwd moet worden...

Eens gaan zoeken... bedankt voor de tips!

Voor de 1100 (en 1000 ook) heb je een Evo nodig. Dat "ombouwen" houd geen reet in; je moet alleen oppassen dat je geen schroefjes in de tank laat vallen ;-)
 
Heb zelf ook zo'n SW-Motech quick lock ring met een ION one en dat is ideaal. Bewust een kleine tas gekozen (maar is wel open te ritsen en bijna 2 keer zo groot te maken) en heb hem er eigenlijk standaard op zitten. Door aan een touwtje te trekken klikt hij los en het er op klikken is ook te doen (beetje gevoel voor krijgen). Heb zelf een keer zo'n magnetisch ding gehad (sowieso lastig op een plastic tank van de Tuono) en die is me er een keer afgewaaid bij het vol gas gaan op de oprit. Zon' quick lock ring zit echt goed vast en de tas gaat geen kant op. Op deze foto is het wel te zien:


Super bedankt! Ga denk ik ook voor de tussenmaat ‘ION’ ipv de micro en Daypack...

Wil namelijk liever niet een te grote.. zit volgens mij anders toch weer een beetje in de weg met (sportief) touren..

Daarbij is die ION groter dan de micro (2,5 tot 5 liter en €60) en maar een tientje duurder... is de ion tankbag wel weer ‘compatible’ met de Quick lock EVO tankring van Sw motech?
 
Site v Sw motech geeft geen artikelen betreffende welke tankring ik nodig heb voor een v4 1100 bj 2015..
 

Bijlagen

  • ED09D3E6-8A7E-40BC-8775-F859736AD9AC.jpeg
    ED09D3E6-8A7E-40BC-8775-F859736AD9AC.jpeg
    2 MB · Weergaven: 4
Heb m gevonden via goedhartmotoren.nl, daar staat namelijk specifiek bij dat ie past voor Tuono 1100 uit 2015...

@Daanzzzz de ion tanktas v jou past dus op de Sw motech Quick lock EVO ring?
 
@Daanzzzzz Zie net via mlmparts.com dat de Quick lock ion tanktas (5-9 liter) van jou is ‘te gebruiken in combinatie met Quick lock tankring STANDAARD’ (ipv EVO)...

Dus vraag ik me af of dit past gezien die specifieke regel?
 
@Daanzzzzz Zie net via mlmparts.com dat de Quick lock ion tanktas (5-9 liter) van jou is ‘te gebruiken in combinatie met Quick lock tankring STANDAARD’ (ipv EVO)...

Dus vraag ik me af of dit past gezien die specifieke regel?

Ik begin nou ook te twijfelen. Heb net even zitten kijken en zou ook wel eens standaard kunnen zijn ja. Ik heb dit op de factuur staan:

Pos Bezeichnung Menge Preis
----------------------------------------------------------------------------------------
1 Set Ion One Aprilia Tuono V4 R 11-14 1 129,90 129,90 EUR
- Tankrucksack SW Motech Quick Lock ION ONE 1
- Tankring QL Aprilia/Ducati/Moto Guzzi/MV xxx 1
----------------------------------------------------------------------------------------
Zwischensumme 129,90 EUR
----------------------------------------------------------------------------------------
zzgl. Versand & Verpackung 6,95 EUR
----------------------------------------------------------------------------------------
Zwischensumme 136,85 EUR
----------------------------------------------------------------------------------------
inkl. Mehrwertsteuer 19,00 % von 115,00 EUR 21,85 EUR
----------------------------------------------------------------------------------------
Gesamt 136,85 EUR
----------------------------------------------------------------------------------------
 
Ik begin nou ook te twijfelen. Heb net even zitten kijken en zou ook wel eens standaard kunnen zijn ja. Ik heb dit op de factuur staan:

Pos Bezeichnung Menge Preis
----------------------------------------------------------------------------------------
1 Set Ion One Aprilia Tuono V4 R 11-14 1 129,90 129,90 EUR
- Tankrucksack SW Motech Quick Lock ION ONE 1
- Tankring QL Aprilia/Ducati/Moto Guzzi/MV xxx 1
----------------------------------------------------------------------------------------
Zwischensumme 129,90 EUR
----------------------------------------------------------------------------------------
zzgl. Versand & Verpackung 6,95 EUR
----------------------------------------------------------------------------------------
Zwischensumme 136,85 EUR
----------------------------------------------------------------------------------------
inkl. Mehrwertsteuer 19,00 % von 115,00 EUR 21,85 EUR
----------------------------------------------------------------------------------------
Gesamt 136,85 EUR
----------------------------------------------------------------------------------------

Ja ik denk dat ze daarmee de ‘standaard’ bedoelen..

Weet eigenlijk niet wat het verschil is met de standaard en de EVO tankring ?

Bedankt voor je tip 👍
Zou jammer zijn als de ion tanktas niet past op de SW motech Quick lock EVO
 
Beste Tuono gen2 rijders, heeft iemand van jullie recente ervaringen met het C-bow systeem van Hepco&Becker op de gen2 Tuono?
Ben mogelijk voornemens dit systeem volgend jaar te gaan gebruiken voor een lange trip en ben benieuwd naar ervaringen vwb gebruikgemak, stabiliteit, ruimte in tas/koffer enzo meer.
Hoor er graag wat over.
Ietwat oude post.. ik heb het c-bow system gekocht, maar vind dat het te breed is, waarschijnlijk zo gemaakt om ruimte te geven voor de passagiervoeten. Mijn plan is om dit jaar te steunen aan te passen zodat het geheel smaller wordt, aangezien ik toch zonder passagier rijdt.
 

Bijlagen

  • IMG_20160217_134210.jpg
    IMG_20160217_134210.jpg
    556,1 KB · Weergaven: 16
Eindelijk zon.

Ps. Ik ben ook geinteresseerd in die tanktas van SW Motech.
Hou ons op de hoogte welke Quick lock of tankring nodig is.

4EFDC001-A64C-4147-AB57-D16CECA61E5D.jpeg
 
Eindelijk zon.

Ps. Ik ben ook geinteresseerd in die tanktas van SW Motech.
Hou ons op de hoogte welke Quick lock of tankring nodig is.

Bekijk bijlage 1354095
Vette bike 👍

Ja ik weet het dus ook nog niet zeker, maar lijkt erop dat de ‘ION’ tanktas alleen op de standaard tankring past. De ‘compact’ en ‘daypack’ tanktas bv passen waarschijnlijk weer op de ‘EVO Quick ‘ ring.

Iemand die dit zeker weet?
 
Heb zojuist gebruik gemaakt vd ‘motorbeurs korting’ die vele motor gerelateerde webshops vandaag toepassen.

Heb toch de ‘daypack’ uitvoering van SW Motech gekocht. Was nu van circa €115 afgesprijsd naar €93

Nu moet ik dus alleen nog de ‘Quick Lock EVO Tankring’ kopen voor mijn Tuono 2015 (1100)...

Blijft echter ingewikkeld gezien er bv bij de benaming van het product bv ‘evo’ wordt weggelaten waardoor ik dus niet zeker weet of het gaat om de standaard tankring of juist weer de Evo...

Zie foto
 

Bijlagen

  • DE72A1D2-4925-4EAD-A284-4A97F349E9E0.jpeg
    DE72A1D2-4925-4EAD-A284-4A97F349E9E0.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 6
Heb zojuist gebruik gemaakt vd ‘motorbeurs korting’ die vele motor gerelateerde webshops vandaag toepassen.

Heb toch de ‘daypack’ uitvoering van SW Motech gekocht. Was nu van circa €115 afgesprijsd naar €93
Zie foto

Ben al een tijdje aan 't twijfelen over dit type. Waar heb je hem voor deze prijs kunnen vinden? En wat heb je voor de tankring betaald? Ik heb zelf een V4 1000cc uit 2013
 
Laatst bewerkt:
Daypack via tenkateshop
Tankring via site van Sw motech zelf , €67 incl verzendkosten

Dank. Heb hem ook besteld. Heb ook de tankring bij Ten Kate besteld, want daar is hij nu €50. Jammer dat de tankring niet op voorraad is en de tas wel. Hopelijk is de levertijd een beetje redelijk. Ik neem aan dat ze die gewoon bij SW-Motech bestellen en niet voor alle motoren het type op voorraad hebben.

Ter info:
Er zijn op dit moment twee types quicklock tanktas-systemen te koop van SW-Motech, ION en EVO. Bij de EVO lijn is er de keuze tussen een tanktas met 12V aansluiting of zonder. De tankring is hetzelfde, de 12V versie heeft een andere topring (het stuk wat op de tankring klikt en op de tas bevestigd wordt). De topring kan je apart bestellen of je kan kiezen voor de 12V versie van de tas. Bij de ION lijn is er geen 12V optie.

Het typenummer voor de EVO tankring is 4052572026175 (zie site sw-motech). Voor sommige motoren is de tankring +-€30 en voor sommige (waaronder de Tuono V4) is hij +- €60. Bij de duurdere variant zit een extra tankring met schroefgaten omdat de originele tankring op de motor geen schroefgaten heeft, en je daarop de quicklock ring dus niet kan bevestigen. Zie ook de installatiehandleiding van de duurdere variant.

De ION is de oude lijn. De tankring zonder EVO zou dus officieel ION tankring moeten heten. Daarop past logischerwijs de ION lijn tassen. Een EVO tas past v.z.i.w. niet op een ION tankring en vice-versa. In het overzicht wat je krijgt op de website van SW-Motech is dat heel duidelijk.

Kijkend naar de afmetingen is de EVO Daypack tas even groot als de ION One tas, en de EVO Sport net iets groter dan de ION Two. Voor de Tuono V4 heb je ION tankring 4052572027042 nodig. Bij Ten Kate nu €42. De ION One kost daar nu €67. Ben je voor €110 klaar. De ION tankring is op dit moment ook niet op voorraad.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan