Tuono Bastards Deel 21

Vraagje aan de gen2 Tuono rijders hier. Wie rijdt rond met een 190/55 achterband i.p.v. met een 190/50? Past de 55 maat goed? Rijdt het goed en/of beter dan de 50 maat? Staat de fiets niet te schuin op het standaard met de bredere band?

Ik heb een 190/55 achterband, pilot power 3. Kan je eerlijk gezegd niet veel vertellen over het verschil in rijgedrag omdat ik de band moest laten wisselen 3 dagen nadat ik m'n motor kocht omdat ik lek reed..

Het past in ieder geval makkelijk. Ik ben niet bepaald een Rossi dus het enige jammere is dat er wat meer ongesleten rijvlak overblijft..:') Shameshame.

Standaard heb ik vervangen door een ander exemplaar dus geen last van.
 
Ik heb m'n Tuono nu een jaar en wil hem graag eens op de testbank zetten en eventueel laten afstellen indien nodig.
Roké en HdeB heb ik voorbij zien komen als goede adresjes. Zijn er nog meer tips?

Kom uit Arnhem en beide zijn dik een uur rijden. Zoek het liever iets dichterbij huis.
 
De toerenteller van mijn Tuono 2008 heeft soms rare kuren.
In de neutraal loopt de naald wel op, maar bij gas dicht loopt deze niet meer normaal terug, wanneer gas bij gegeven wordt loopt de naald nog verder door.
Tijdens het rijden loopt de naald langzaam terug naar onderaan (ongeveer bij het 1.000 toeren punt) en daar blijft de naald de hele tijd staan (trillen).
Ik heb er een paar filmpjes van, zie de ZIP bijlagen.
De naald gedraagt zich meestal ook al raar bij het op contact zetten van de motor, normaal gesproken loopt de naald dan van 1 naar bijv. 10 en terug, maar mijn toerenteller gaat regelmatig niet meer terug en blijft staan, na weer opnieuw van contact af en weer op contact loopt de naald weer verder door, zie ook de foto.
Inmiddels heb ik de toerenteller al open liggen, binnenin is niets vreemds te zien aan printplaat etc.

Herkend iemand dit en heeft er iemand een oplossing?

Het is overigens niet altijd. Na een poosje rijden kan het probleem ineens weer weg zijn en werkt de toerenteller weer normaal.

1398656
 

Bijlagen

  • 1 en 2.zip
    6 MB · Weergaven: 7
  • 3.zip
    4,4 MB · Weergaven: 5
Vraagje aan de gen2 Tuono rijders hier. Wie rijdt rond met een 190/55 achterband i.p.v. met een 190/50? Past de 55 maat goed? Rijdt het goed en/of beter dan de 50 maat? Staat de fiets niet te schuin op het standaard met de bredere band?
Gen1 hier, maar principe is zelfde. 199/55 hoog rijdt in mijn optiek beter dan de 190/50, stuurt fijner en de motor staat wat meer op z'n neus dan bij 50. Je zijstandaard kun je vervangen voor die van een Honda fireblade, model met demper onder de kont. Dan staat je tuono als een huis.
 
Vraagje aan de gen2 Tuono rijders hier. Wie rijdt rond met een 190/55 achterband i.p.v. met een 190/50? Past de 55 maat goed? Rijdt het goed en/of beter dan de 50 maat? Staat de fiets niet te schuin op het standaard met de bredere band?

Ik rijd al jaren met de 190/55 achterband, ook al op m'n RSV uit 2004 welke ik voor mijn Tuono 2008 heb gereden.
Mij bevalt het prima, past goed en rijd ook prima.
 
Ik heb m'n Tuono nu een jaar en wil hem graag eens op de testbank zetten en eventueel laten afstellen indien nodig.
Roké en HdeB heb ik voorbij zien komen als goede adresjes. Zijn er nog meer tips?

Kom uit Arnhem en beide zijn dik een uur rijden. Zoek het liever iets dichterbij huis.
Op de testbank kan overal waar ze zo een ding hebben.
Alleen het goed afstellen is een vak apart! Bij Roke heb je echt Aprilia specialisten! heb daar mijn Tuono ook gebracht 4 weken geleden en kende hem niet meer terug.
HdeB heb ik geen ervaring mee.
Ik rij liever een stukje verder en dat het goed gebeurd, mooie binnendoor route pakken, kost alleen iets meer tijd
 
Op de testbank kan overal waar ze zo een ding hebben.
Alleen het goed afstellen is een vak apart! Bij Roke heb je echt Aprilia specialisten! heb daar mijn Tuono ook gebracht 4 weken geleden en kende hem niet meer terug.
HdeB heb ik geen ervaring mee.
Ik rij liever een stukje verder en dat het goed gebeurd, mooie binnendoor route pakken, kost alleen iets meer tijd
Vraag bij Roké wel of Bas het wilt doen. Bij mij is het afstellen een keer verkeerd gegaan (gen1 Tuono). Daar werd ik toen niet zo blijk van...

HdeB zelf geen ervaring mee, als ik het zo lees is dat misschien nog wel meer een specialist op dat gebied dan Roké. Zit meer in de buurt van HdeB, dan zou ik daar heen gaan. Zit je dichtbij Roké, dan zijn zij een meer dan prima adres voor dat soort zaken.
 
Vraag bij Roké wel of Bas het wilt doen. Bij mij is het afstellen een keer verkeerd gegaan (gen1 Tuono). Daar werd ik toen niet zo blijk van...

HdeB zelf geen ervaring mee, als ik het zo lees is dat misschien nog wel meer een specialist op dat gebied dan Roké. Zit meer in de buurt van HdeB, dan zou ik daar heen gaan. Zit je dichtbij Roké, dan zijn zij een meer dan prima adres voor dat soort zaken.
Klopt, het is wel belangrijk dat hij het doet. Heeft die van ook gedaan.
 
Hallo Mensen,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Niek Koelewijn 27 jaar en sinds deze week trotse bezitter van een Tuono uit 2007.
Nou heb ik een vraagje. De vorige eigenaar heeft gemorst met benzine.. en jullie raden het al een gele vlek/streep veroorzaakt wat mij een beetje stoort.

Hebben jullie hier een tips of oplossingen voor?
1399350
 
Hallo Mensen,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Niek Koelewijn 27 jaar en sinds deze week trotse bezitter van een Tuono uit 2007.
Nou heb ik een vraagje. De vorige eigenaar heeft gemorst met benzine.. en jullie raden het al een gele vlek/streep veroorzaakt wat mij een beetje stoort.

Hebben jullie hier een tips of oplossingen voor?Bekijk bijlage 1399350
Voor de tank heb ik helaas geen tips voor je. Wel wat betreft de uitlaten; daar moeten natuurlijk knappe open dempers onder 🤪
 
Vraagje aan de gen2 Tuono rijders hier. Wie rijdt rond met een 190/55 achterband i.p.v. met een 190/50? Past de 55 maat goed? Rijdt het goed en/of beter dan de 50 maat? Staat de fiets niet te schuin op het standaard met de bredere band?
Even een update betreffende de banden. Ik heb uiteindelijk voor Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 gekozen. Met een 190/55 als achterband :)
 
Even een update betreffende de banden. Ik heb uiteindelijk voor Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 gekozen. Met een 190/55 als achterband :)
190/55 goede keuze vondt ik persoonlijk beter rijden.
Naar je ervaring van de banden ook benieuwd, onder de v2 en v4 staan nu rosso III en ben hier zelfs in sportief rijden nog niet op de limiet gekomen. Ga je wat meer circuit doen ? Ben benieuwd wat de km doen qua duur.
 
Hallo allemaal,

Ik zal mijzelf maar eens voorstellen, lees namelijk al enige tijd mee! Ik ben Maurice en sinds 3 weken in bezit van een Tuono V4 uit 2012.
Wat een machine zeg! Nu heb ik de vraag of een van jullie een HJC helm heeft met een communicatiesysteem en of dat bevalt?

001.jpg
 
Beste Tuono rijders, tijdens het sleutelen voel ik regelmatig dat er spanning op het frame staat. Motor doet verder alles goed, maar het valt me steeds weer op dat ik voel dat het frame onder spanning staat.
Is dat normaal of kan ik ergens een probleem verwachten. Gaat om een Tuono van 2006.

1401051
 
Je frame moet stijf zijn natuurlijk...maar hoe ervaar je dan dat het frame onder spanning zou staan ?
Ik meende op FB een keer gelezen te hebben dat Tuono’s van een bepaald bouwjaar vaker last hadden van scheuren in het frame. Hier is destijds ook een terugroepactie voor geweest.

Zal eens kijken of ik het bericht kan terugvinden...
 
Hallo allemaal,

Ik zal mijzelf maar eens voorstellen, lees namelijk al enige tijd mee! Ik ben Maurice en sinds 3 weken in bezit van een Tuono V4 uit 2012.
Wat een machine zeg! Nu heb ik de vraag of een van jullie een HJC helm heeft met een communicatiesysteem en of dat bevalt?

Bekijk bijlage 1401035

Strakke fiets!

Bedoel je of iemand ervaring heeft met een HJC communicatiesysteem (als dat al bestaat) of dat iemand ervaring heeft met een headset op en in een HJC helm?
 
190/55 goede keuze vondt ik persoonlijk beter rijden.
Naar je ervaring van de banden ook benieuwd, onder de v2 en v4 staan nu rosso III en ben hier zelfs in sportief rijden nog niet op de limiet gekomen. Ga je wat meer circuit doen ? Ben benieuwd wat de km doen qua duur.

Ik heb geen enkele circuit aspiraties met de Tuono 🙂 Nee, reden is dat iemand mij er wees dat hij de Rosso 3 op zijn Tuono V4 Factory vond tegenvallen, komende van de standaard Super Corsa's. Toen versneld overgestapt van de Rosso 3 naar de Corsa 2 en alles stuurde weer compleet naar wens. Navraag bij de bandenleverancier leerde dat ook hij ziet dat steeds meer rijders overstappen van Rosso 3 naar Corsa 2. Vandaar 🙂

Ik heb op de Corsa 2 enkel nog maar het ritje naar huis gedaan, in de regen en harde wind, dus nog geen idee hoe het allemaal stuurt enzo. Wel merkte ik direct dat de motor een stuk rustiger op de weg lag. De Bridgestone S20 evo's die er onder lagen waren echt op/oud/gaar.
 
Ik heb geen enkele circuit aspiraties met de Tuono 🙂 Nee, reden is dat iemand mij er wees dat hij de Rosso 3 op zijn Tuono V4 Factory vond tegenvallen, komende van de standaard Super Corsa's. Toen versneld overgestapt van de Rosso 3 naar de Corsa 2 en alles stuurde weer compleet naar wens. Navraag bij de bandenleverancier leerde dat ook hij ziet dat steeds meer rijders overstappen van Rosso 3 naar Corsa 2. Vandaar 🙂

Ik heb op de Corsa 2 enkel nog maar het ritje naar huis gedaan, in de regen en harde wind, dus nog geen idee hoe het allemaal stuurt enzo. Wel merkte ik direct dat de motor een stuk rustiger op de weg lag. De Bridgestone S20 evo's die er onder lagen waren echt op/oud/gaar.

Ben benieuwd, nu nieuwe set rosso 3 onder de fiets (standaard mee geleverd). Ben vooral benieuwd hoe goed die corsa 2 blijft bij woon werk, was zelf erg te spreken dat de rosso 3 niet vierkant werd en bij sportievere momenten ikzelf nooit grip mist (straatwerk).
 
Ik heb geen enkele circuit aspiraties met de Tuono 🙂 Nee, reden is dat iemand mij er wees dat hij de Rosso 3 op zijn Tuono V4 Factory vond tegenvallen, komende van de standaard Super Corsa's. Toen versneld overgestapt van de Rosso 3 naar de Corsa 2 en alles stuurde weer compleet naar wens. Navraag bij de bandenleverancier leerde dat ook hij ziet dat steeds meer rijders overstappen van Rosso 3 naar Corsa 2. Vandaar 🙂

Ik heb op de Corsa 2 enkel nog maar het ritje naar huis gedaan, in de regen en harde wind, dus nog geen idee hoe het allemaal stuurt enzo. Wel merkte ik direct dat de motor een stuk rustiger op de weg lag. De Bridgestone S20 evo's die er onder lagen waren echt op/oud/gaar.

Bijzonder, alle bekenden van me die rijden op rosso 3 zijn er tevreden over, ook met een track day bijvoorbeeld. Als je de tuono alleen op straat gebruikt kun je ook eens een sport-tour band overwegen zoals een pirelli angel, je kunt al zo onnozel doen met dergelijke banden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan