Tuono Bastards Deel 21

De runs zijn 35 euro per keer. Deze prijs keer ik vorige week te horen toen ik er was. Ze raden aan om het te doen als je achterband aan vervanging toe is.
 
Goedendag heren,
Na verkoop van mijn Triumph Tiger kan ik het nog niet uit mijn hoofd zetten om een Tuono aan te schaffen dus ben bij deze zoekende.
Zijn er hier toevallig nog mensen die een eerste gen Tuono te koop hebben of een leuke weten te vinden?
Een van mijn enige eisen is eigenlijk dat hij geen zwarte velgen heeft want daar ben ik allergisch voor.:+
Prijs liefst rond de 3k, hoge kilometerstanden kijk ik niet van op.

Ik hoop mezelf snel in het OP lijstje te kunnen zetten!
 
Goedendag heren,
Na verkoop van mijn Triumph Tiger kan ik het nog niet uit mijn hoofd zetten om een Tuono aan te schaffen dus ben bij deze zoekende.
Zijn er hier toevallig nog mensen die een eerste gen Tuono te koop hebben of een leuke weten te vinden?
Een van mijn enige eisen is eigenlijk dat hij geen zwarte velgen heeft want daar ben ik allergisch voor.:+
Prijs liefst rond de 3k, hoge kilometerstanden kijk ik niet van op.

Ik hoop mezelf snel in het OP lijstje te kunnen zetten!

Heb je al met deze verkoper contact gehad?

https://link.marktplaats.nl/m1418556002
Geen idee waarom die nog steeds te koop staan - klinkt als best een prima koop namelijk - maar het past wel prima in jouw straatje zo te lezen 🙂
 
Heb je al met deze verkoper contact gehad?

https://link.marktplaats.nl/m1418556002
Geen idee waarom die nog steeds te koop staan - klinkt als best een prima koop namelijk - maar het past wel prima in jouw straatje zo te lezen 🙂

Al contact mee gehad en geprobeerd een afspraak mee te maken maar adverteerder reageerde wat traag en verteld nu dat de motor verkocht is en waarschijnlijk zaterdag opgehaald word.

Anders had ik inderdaad ook wel interesse, vind dit de mooiste kleurstelling.
 
Al contact mee gehad en geprobeerd een afspraak mee te maken maar adverteerder reageerde wat traag en verteld nu dat de motor verkocht is en waarschijnlijk zaterdag opgehaald word.

Anders had ik inderdaad ook wel interesse, vind dit de mooiste kleurstelling.
Ai, da's balen...

Naja, komt vast wel iets moois beschikbaar de komende tijd 🙂
 
Goedendag heren,
Na verkoop van mijn Triumph Tiger kan ik het nog niet uit mijn hoofd zetten om een Tuono aan te schaffen dus ben bij deze zoekende.
Zijn er hier toevallig nog mensen die een eerste gen Tuono te koop hebben of een leuke weten te vinden?
Een van mijn enige eisen is eigenlijk dat hij geen zwarte velgen heeft want daar ben ik allergisch voor.:+
Prijs liefst rond de 3k, hoge kilometerstanden kijk ik niet van op.

Ik hoop mezelf snel in het OP lijstje te kunnen zetten!

Dag Chielo,

Ik stuur je even een privé-berichtje.

Groetjes
Thijs
 
Hier nog iemand die een Tuono wil kopen. Maar dan wel een gen2.
Wat waren ook alweer de aandachtspunten? Achterrem? Dynamo?
 
Hier nog iemand die een Tuono wil kopen. Maar dan wel een gen2.
Wat waren ook alweer de aandachtspunten? Achterrem? Dynamo?
Dogbone plates en lagers van de achterschokbreker. Stekker van het Dashboard, die wordt nat, oxideerd en geeft problemen. te kleine CCA waarde van je accu. verder weet ik t even niet meer.
 
Dogbone plates en lagers van de achterschokbreker. Stekker van het Dashboard, die wordt nat, oxideerd en geeft problemen. te kleine CCA waarde van je accu. verder weet ik t even niet meer.

Dogbone plates was volgens mij alleen eerste model ‘ nieuwe’ rsv mille. Tuono niet. Dynamo is een zwak punt t/m 2008 meen ik. Anders preventief opnieuw laten wikkelen. Kost je 150, maar bespaart je tevens een gare accu en spanningsregelaar. Fiets zelf rijdt geweldig
 
Dogbone plates was volgens mij alleen eerste model ‘ nieuwe’ rsv mille. Tuono niet. Dynamo is een zwak punt t/m 2008 meen ik. Anders preventief opnieuw laten wikkelen. Kost je 150, maar bespaart je tevens een gare accu en spanningsregelaar. Fiets zelf rijdt geweldig
Dogbone plates wel degelijk ook bij gen2. In de zin van dat het component is, welke functioneert middels een bepaalde smering welke onderhoud behoeft en dat het onderhoud daarvan vaak niet gedaan wordt.
 
Dogbone plates wel degelijk ook bij gen2. In de zin van dat het component is, welke functioneert middels een bepaalde smering welke onderhoud behoeft en dat het onderhoud daarvan vaak niet gedaan wordt.
De naaldlagers inderdaad, die worden vrijwel altijd vergeten. Uiteindelijk krijgt de dogbone het dan zwaar te verduren. De dogbone plates zelf waren op een bepaalde serie gen2's van inferieure kwaliteit. Correct me if i'm wrong though.
 
Das ook precies waar ik mee zit, heb een setje RG doppen aangeschaft maar dan moet je dus zagen. Ik ga verder op zoek...

Misschien MDI wel, ik heb ze gevraagd om een montage beschrijving, maar nog niets gehoord.

Even terugkomen op de lsl crashpads, ik heb ze maar besteld. En moet zeggen dat past nog best goed. Ze zien er ook nog wel mooi uit, al zeg ik het zelf.

20190619_201852.jpg
Linkerkant past perfect.

20190619_201932.jpg

Rechterkant komt het puntje van het kapje heel iets in de verdrukking, maar niet genoeg om de zaag erin te gaan zetten.

Nog even een vraagje voor diegene die de achterrempomp hebben vervangen voor die van een panigale. Hebben jullie hieraan nog wat moeten aanpassen? Mijn monteur vond de slag die het rempedaal moest maken te groot, om fatsoenlijk te kunnen remmen.

M.v.g.

Jorick
 
Even terugkomen op de lsl crashpads, ik heb ze maar besteld. En moet zeggen dat past nog best goed. Ze zien er ook nog wel mooi uit, al zeg ik het zelf.

Bekijk bijlage 1402863
Linkerkant past perfect.

Bekijk bijlage 1402865

Rechterkant komt het puntje van het kapje heel iets in de verdrukking, maar niet genoeg om de zaag erin te gaan zetten.

Nog even een vraagje voor diegene die de achterrempomp hebben vervangen voor die van een panigale. Hebben jullie hieraan nog wat moeten aanpassen? Mijn monteur vond de slag die het rempedaal moest maken te groot, om fatsoenlijk te kunnen remmen.

M.v.g.

Jorick

Heeft die monteur al geprobeerd te ontluchten/nieuwe vloeistof? De remklauw loshalen en dan zo hoog mogelijk met de ontluchtingsnippel houden wil nog wel eens verbetering geven.
Ook heb ik bij mij de vrije slag wat minder gemaakt zodat de rem wat eerder aangrijpt, let hierbij wel op dat je dat niet te veel doet anders bestaat de kans dat je het compensatie gaatje afsluit en zo de vloeistof niet meer terug kan stromen het potje in.
Met als gevolg dat de rem na een paar keer remmen niet meer lost.
 
Nog even een vraagje voor diegene die de achterrempomp hebben vervangen voor die van een panigale. Hebben jullie hieraan nog wat moeten aanpassen? Mijn monteur vond de slag die het rempedaal moest maken te groot, om fatsoenlijk te kunnen remmen.

M.v.g.

Jorick

@instaprilia , had jij niet ook een rempomp van een Panigale op je RSV gemonteerd?
 
@instaprilia , had jij niet ook een rempomp van een Panigale op je RSV gemonteerd?

Nee ik had een rem- schakelset van Aprilia Performance gemonteerd. Daarmee verplaats je de originele pomp naar je voet en heb je geen problemen meer. Volgens mij de enige echte oplossing om je achterrem blijvend te laten werken. Ik heb nog 1 set liggen, had wel iemand die geïnteresseerd was maar zal dat even navragen.
 
Ik heb de rempomp van de panigale op mijn OER. De slag verdwijnt ook hier weer afgelopen weekend in de Eiffel. Wel was die weer af te stellen, en had ik weer een hard rempedaal.

@instaprilia : mag ik aansluiten voor de rem-schakelset?
 
En je hoeft ook niks qua leidingen nieuw te kopen. Kan zo gemonteerd worden. Overigens had mijn pa het goede idee om de remlichtschakelaar aan de klauwkant te doen, dan hoeft 'ie niet boven op je rempomp en blijft het daar wat "cleaner". Is dus ook een optie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan