Tuono Bastards Deel 21

pluggen niet, maar de (koper) ringetjes er achter wel.

Ik heb ze inmiddels binnen. Zowel de rubberen O-ring voor bij het oliefilter, als het grotere ringetje achter de plug aan de zijkant en het kleinere ringetje achter de plug aan de onderkant.

Morgen aan de slag met oliewissel 🙂
 
Ik heb ze inmiddels binnen. Zowel de rubberen O-ring voor bij het oliefilter, als het grotere ringetje achter de plug aan de zijkant en het kleinere ringetje achter de plug aan de onderkant.

Morgen aan de slag met oliewissel 🙂

Ik heb ooit een doosje verschillende maten koperen ringen op aliexpress besteld voor een paar eu, kan handig zijn voor de toekomst.
 
Ik heb ze inmiddels binnen. Zowel de rubberen O-ring voor bij het oliefilter, als het grotere ringetje achter de plug aan de zijkant en het kleinere ringetje achter de plug aan de onderkant.

Morgen aan de slag met oliewissel 🙂

Ik laat mijn stator opnieuw wikkelen. En om daar bij te komen moet ook de olie eraf dus neem meteen een oliewissel mee.

Volgens het wphb moet je ook het filtertje van de olietank af en toe schoonmaken alleen hier zit zo'n slangklem op. Doe jij dit ook of laat je dat achterwege?
 
Ik laat mijn stator opnieuw wikkelen. En om daar bij te komen moet ook de olie eraf dus neem meteen een oliewissel mee.

Volgens het wphb moet je ook het filtertje van de olietank af en toe schoonmaken alleen hier zit zo'n slangklem op. Doe jij dit ook of laat je dat achterwege?
Dit keer niet (weinig tijd en geen zin in gepriegel), maar dit ga ik de volgende keer zeker doen.

Ik had er trouwens niet bij stil gestaan dat de olie voor opnieuw wikkelen van stator eruit moet... Ik heb namelijk geen idee wat de staat van mijn stator is. En better safe than sorry, denk ik eigenlijk.

Wat is jouw reden om nu de stator opnieuw te laten wikkelen?
 
Dit keer niet (weinig tijd en geen zin in gepriegel), maar dit ga ik de volgende keer zeker doen.

Ik had er trouwens niet bij stil gestaan dat de olie voor opnieuw wikkelen van stator eruit moet... Ik heb namelijk geen idee wat de staat van mijn stator is. En better safe than sorry, denk ik eigenlijk.

Wat is jouw reden om nu de stator opnieuw te laten wikkelen?

Heb nog even met een aprilia dealer gecheckt dat filtertje is een grof filtertje en is niet van super groot belang.

Ik had een laadspanning van 10,5 volt, dus veel te laag. Toen ben ik alles gaan doormeten en bleek ook mijn weerstand te laag te zijn en het voltage direct gemeten op de stator was ook veeeel te laag. Vervolgens er voor gekozen om de stator zelf te verwijderen. Stator was ook zwart en op 2 plaatsen lag het koperdraad bloot.

Op advies van 2 aprilia dealers besloten om niet de nieuwe 370 watt versie van aprilia aan te schaffen. En daarintegen de stator opnieuw te laten wikkelen bij Sevior. Dit is volgens hun betere kwaliteit.

Verder het advies om jaarlijks oliewissel uit te voeren omdat olie zuurder word en de lak van de stator aan kan tasten. Daarnaast oliepeil ook altijd bijna op max houden zodat er voldoende koeling plaatsvind van de stator.
 
Heb nog even met een aprilia dealer gecheckt dat filtertje is een grof filtertje en is niet van super groot belang.

Ik had een laadspanning van 10,5 volt, dus veel te laag. Toen ben ik alles gaan doormeten en bleek ook mijn weerstand te laag te zijn en het voltage direct gemeten op de stator was ook veeeel te laag. Vervolgens er voor gekozen om de stator zelf te verwijderen. Stator was ook zwart en op 2 plaatsen lag het koperdraad bloot.

Op advies van 2 aprilia dealers besloten om niet de nieuwe 370 watt versie van aprilia aan te schaffen. En daarintegen de stator opnieuw te laten wikkelen bij Sevior. Dit is volgens hun betere kwaliteit.

Verder het advies om jaarlijks oliewissel uit te voeren omdat olie zuurder word en de lak van de stator aan kan tasten. Daarnaast oliepeil ook altijd bijna op max houden zodat er voldoende koeling plaatsvind van de stator.
Prima keuze, heb de over gewikkelde stator van servior er inmiddels 20k in zitten en nog steeds netjes ruim 14 volt op de accu.
 
Prima keuze, heb de over gewikkelde stator van servior er inmiddels 20k in zitten en nog steeds netjes ruim 14 volt op de accu.
Kijk, dat is goed om te horen. Ook met de originele spanningsregelaar?

Is de topicstarter hier ook nog wel eens te vinden? Heb nog wel wat linkjes naar how to en andere puntjes van aandacht omtrent de tweede generatie Tuono. Misschien handig om die erbij te zetten?
 
Vandaag heerlijk motorweertje 😃

Paar piccies

Ook nog een nieuwe motorhelm (v Aprilia zelf) besteld.. past qua kleuren in ieder geval bij mijn Tuono, benieuwd of die gaat bevallen.. zit geen pinlock bij maar volgens de verkoper biedt het ‘anti fog’ vizier hetzelfde resultaat als de pinlock.
 

Bijlagen

  • 15E10549-F63A-4319-BAFB-6F77D36740D1.jpeg
    15E10549-F63A-4319-BAFB-6F77D36740D1.jpeg
    320,3 KB · Weergaven: 26
  • 2724B3E3-BB5E-44B5-BFBF-B920DF091314.jpeg
    2724B3E3-BB5E-44B5-BFBF-B920DF091314.jpeg
    246,5 KB · Weergaven: 25
  • DBD91858-11C7-4C69-B7DF-AF0DF3985282.jpeg
    DBD91858-11C7-4C69-B7DF-AF0DF3985282.jpeg
    207,2 KB · Weergaven: 20
  • 7023353B-B4AF-4EFD-B2AF-B6D509B007C7.jpeg
    7023353B-B4AF-4EFD-B2AF-B6D509B007C7.jpeg
    310,9 KB · Weergaven: 20
  • 011BBDA8-85F4-4A71-A9AA-2287EA8D06CE.jpeg
    011BBDA8-85F4-4A71-A9AA-2287EA8D06CE.jpeg
    310,9 KB · Weergaven: 25
  • 70D30E1B-002E-42C2-8D4D-8733E8AE6C23.jpeg
    70D30E1B-002E-42C2-8D4D-8733E8AE6C23.jpeg
    46,8 KB · Weergaven: 31
  • A449059D-896C-408A-BBC1-82EC9978D789.jpeg
    A449059D-896C-408A-BBC1-82EC9978D789.jpeg
    34,9 KB · Weergaven: 26
Heb nog even met een aprilia dealer gecheckt dat filtertje is een grof filtertje en is niet van super groot belang.

Ik had een laadspanning van 10,5 volt, dus veel te laag. Toen ben ik alles gaan doormeten en bleek ook mijn weerstand te laag te zijn en het voltage direct gemeten op de stator was ook veeeel te laag. Vervolgens er voor gekozen om de stator zelf te verwijderen. Stator was ook zwart en op 2 plaatsen lag het koperdraad bloot.

Op advies van 2 aprilia dealers besloten om niet de nieuwe 370 watt versie van aprilia aan te schaffen. En daarintegen de stator opnieuw te laten wikkelen bij Sevior. Dit is volgens hun betere kwaliteit.

Verder het advies om jaarlijks oliewissel uit te voeren omdat olie zuurder word en de lak van de stator aan kan tasten. Daarnaast oliepeil ook altijd bijna op max houden zodat er voldoende koeling plaatsvind van de stator.
Doe je goed, sevior stators zijn een stuk beter en betrouwbaarder de 370watt van aprilia wil ook nog wel is door branden.

En dat oliefiltertje kun je heel makkelijk schoonmaken, maar is bij mijn nooit extreem vuil!
Wel de fabrieks klemmen vervangen voor degelijke slangen klemmen.
 
Heren vraagje,
Ik heb Een probleempje met me koppelingshuis, want hij maakt een beetje meer geluid en had het idee dat het steeds iets erger word, Lijkt ook een beetje een tikkend/klapperend geluid te geven.
Dus wil is deze nu gewoon preventief vervangen, is het plaatsen van een slipper clutch nou beter, of zou ik weer gaan voor een origineel koppelingshuis?
 
Heren vraagje,
Ik heb Een probleempje met me koppelingshuis, want hij maakt een beetje meer geluid en had het idee dat het steeds iets erger word, Lijkt ook een beetje een tikkend/klapperend geluid te geven.
Dus wil is deze nu gewoon preventief vervangen, is het plaatsen van een slipper clutch nou beter, of zou ik weer gaan voor een origineel koppelingshuis?
Heb je niet gewoon hier last van?

- Terugslagklepje kapot? Hier een how to!!
BB-kinkie in "Tuono Magnifico!"

Moet hem nog maar eens een keer vervangen zelf, heb nog de alu vervanging liggen
 
Nee die is vervangen bij roke een week of 6-7 geleden! Maar niet gecheckt. Maar dit klinkt wat heftiger. Motor rijd ook gewoon nog prima verder.
 
Voor de oer Tuono rijder heb ik nog een set R&G valdoppen + steunen liggen. Het complete originele setje wordt daarmee vervangen, want die zijn toch maar van brakke kwaliteit. Nieuw in de verpakking, niet gemonteerd geweest. Zat te denken aan 100 euro. Doe bij interesse een peebee.

Tevens te koop: OEM carbon hugger en OEM carbon dashboard cover. Beide in blanke lak, niet echt mega strak, hier en daar een druipertje en blaasje. Carbon zelf is in onberispelijke staat. 160 voor de twee samen. Plaatje bij praatje:
1406496
1406497
 
Laatst bewerkt:
Onder het mom van wie niet waagt wie niet wint :9~

Heeft er iemand nog een Powercommander voor Tuono 2008 liggen ? O-)
Zijn nieuw net iets te duur voor mn zin
 
me to, ondanks dat ik wilde dat ik de tuono mee had. met 44 graden is rijden geen pretje
Gisteravond een verschrikkelijke klap onweer gehad, het restaurant stroomde over en veel bomen omgewaaid.
Koste nog wat moeite om weer bij het huisje te komen. En een goeie 12 uur zonder stroom gezeten
De temperatuur schijnt wat te gaan zakken, vandaag slechts een 29 graden, voor morgen weer een ritje gepland.
 
Mooie prestatie, helaas is er in het ducati team dit jaar een coureur verongelukt.
Note: het is zijn persoonlijk record dat met 14sec verbeterd is. Het vorige record heeft ie met bijna 5sec aan flarden gereden.
 
Aangezien mijn Tuono gen2 door problemen het veld heeft moeten ruimen heb ik wat spulletjes over. Ik dacht laat ik ze hier eerst aanbieden voordat ze op marktplaats gaan. Graag bieden indien je interesse hebt maar houd het netjes. Alles kan eventueel opgestuurd worden wel verzendkosten voor de koper. Ophalen kan ook in Amsterdam of Diemen. Alles past op de gen2 Tuono
IMG_20190705_210036_resized_20190705_090629896.jpg Carbon hugger plain weave
IMG_20190705_210134_resized_20190705_090631525.jpg Carbon heelplates plain weave

Velg stickers verkocht!

IMG_20190705_210253_resized_20190705_090631126.jpg Olietank cover (origineel geen carbon)
IMG_20190705_210414_resized_20190705_090630715.jpgIMG_20190705_210409_resized_20190705_090631925.jpgIMG_20190705_210403_resized_20190705_090630313.jpg Radiator cover RVS
 

Bijlagen

  • IMG_20190705_210220_resized_20190705_090632330.jpg
    IMG_20190705_210220_resized_20190705_090632330.jpg
    100,9 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan