Tuono Bastards Deel 21

Update over bovenstaand startrelais. Twijfelde dus heb oorspronkelijk een 150a OEM unit gekocht op ebay, bleek het een 50a exemplaar in in een 150a verpakking :X. Dus toch bovenstaande besteld, duurde een stevige week voordat ie binnen was (afkomst China), maar moet zeggen hij past perfect en de T start zo veel beter. Zelfs na een twee weken stil staan slingert 'ie direct aan. Kan over de levensduur niks vermelden maar als je met de bezorgtijd kan leven is t zeker een gok waard.
Ook besteld 👍
 
@MooMoo ik had mijn Garmin Zumo bij mijn vorige motoren ook altijd direct op de accu. Zumo ging toch altijd uit de houder wanneer ik niet reed. Opzich is op een geschakelde draad wel de ideale oplossing maar ben er ook niet zo'n fan van om in de originele draadboom te knippen en plakken.

Algemeen nog even ter info. Ik had binnen 5 dagen mijn stator weer terug van Sevior netjes opnieuw gewikkeld voor een schappelijke prijs. Alles vorige week weer gemonteerd incl. Nieuwe vloeistoffen en nu weer netjes een laadspanning van 14,1 volt.*O*

Nu nog een setje nieuw rubber en dan is ie klaar. Twijfel nog even wat het moet worden. Heb nu als optie dunlop sportsmart mk3, iemand ervaring mee?
 
Ik heb de tomtom ook via het achterlicht. Denkabels van de lader kan ik best makkelijk bij steken in de bestaande aansluiting.

De stekker van het achterlicht loskoppelen, kabels van de tt er tussen en weer aankoppelen.
 
Ik heb de tomtom ook via het achterlicht. Denkabels van de lader kan ik best makkelijk bij steken in de bestaande aansluiting.

De stekker van het achterlicht loskoppelen, kabels van de tt er tussen en weer aankoppelen.

Is dat echt alles? Je rijdt gen2 zo te zien, dus dat zou bij mij dan ook moet kunnen.

Je hebt er destijds zeker geen fotootje van gemaakt toevallig? 😉
 
Is dat echt alles? Je rijdt gen2 zo te zien, dus dat zou bij mij dan ook moet kunnen.

Je hebt er destijds zeker geen fotootje van gemaakt toevallig? 😉

Officieel is de draad van het achterlicht bedoeltvoor alleen hetcwattage van het achterlicht. Om eventuele overbelasting van de draad te voorkomen is de beste manier met een relais. Zie hieronder.


Staat meer info in dit topic.
 
Officieel is de draad van het achterlicht bedoeltvoor alleen hetcwattage van het achterlicht. Om eventuele overbelasting van de draad te voorkomen is de beste manier met een relais. Zie hieronder.


Staat meer info in dit topic.

Tnx voor de extra uitleg, waardeer ik zeer 👍 Is inderdaad wat ingewikkelder, dus daar ga ik als n00b wat meer tijd voor nodig hebben 😉

Voor nu - heb de satnav a.s. zaterdag nodig in Luxemburg - ga ik 'em direct op de accu aansluiten. Heb begrepen dat de TomTom zelf al een zekering heeft. Althans, de houder waar de TomTom in zit en waar de bedrading ook op zit aangesloten. Dus het is in ieder geval veilig.
 
Tnx voor de extra uitleg, waardeer ik zeer 👍 Is inderdaad wat ingewikkelder, dus daar ga ik als n00b wat meer tijd voor nodig hebben 😉

Voor nu - heb de satnav a.s. zaterdag nodig in Luxemburg - ga ik 'em direct op de accu aansluiten. Heb begrepen dat de TomTom zelf al een zekering heeft. Althans, de houder waar de TomTom in zit en waar de bedrading ook op zit aangesloten. Dus het is in ieder geval veilig.
Your welcome.

Lijkt ingewikkelder dan het is. Ik denk dat een waypoint winkel je anders goed kan helpen. Www.gps.nl

Luxemburg lijkt me mooi sturen.
 
Navigatie trekt bijna geen stroom, kan gerust van het licht afgetakt worden zonder relais.
 
De Zumo heb ik gewoon, met de bijgeleverde, kabel rechtstreeks op de accu. Die trekt idd nauwelijks stroom, 'swinters trek ik wel de zekering eruit omdat er toch ook zonder nav in de houder wat lekspanning is.
 
Liefhebbers! Ik ben op zoek naar een gear indicator voor een Gen2 Tuono. Heeft er iemand nog eentje liggen? Of, hebben jullie ervaringen met bepaalde merken/types?

Ik had ook de gipro. Topding voor 9 tientjes of zo. Werkte foutloos..
DSC_0118.JPG
 
Na het eiffel weekend een klein scheurtje in de koplamp, steentje of te veel klappen door het slechte wegdek..'(

Na afgelopen weekend echt doorgescheurd, dus nu via marktplaats een andere geregeld. Die van een RSV (98-00) en de OER zijn uitwisselbaar toch?
 
Na het eiffel weekend een klein scheurtje in de koplamp, steentje of te veel klappen door het slechte wegdek..'(

Na afgelopen weekend echt doorgescheurd, dus nu via marktplaats een andere geregeld. Die van een RSV (98-00) en de OER zijn uitwisselbaar toch?

Nee die zijn niet uitwisselbaar
 
Mensen, ik zou graag m'n Tuono uitrusten met wat crash protectie. Wat is volgens jullie 'the way to go'?
En, wellicht heeft er iemand nog wat liggen voor een Gen2 Tuono?
Ben benieuwd!
 
Mocht er iemand nog een goede koplamp hebben liggen voor een OER Tuono, dan hou ik me aanbevolen.

Zelfde als altijd: Als je er naar zoekt omdat je het nodig hebt, kan je niks vinden. Anders wordt je er dood meegegooid :(
 
Hallo jongens,
weet iemand toevallig hoelang de bussen zijn die bovenop de voorvorkveren zitten?
Ik heb namelijk een vermoeden dat de vorige eigenaar er wat aan heeft verandert, bij de demontage van de voorpoot had ik er nogal moeite mee de borgmoer onder aan de "dop" te pakken met een steeksleutel.
Nu heb ik de verstelling al vrij los staan maar als ik op de motor ga zitten veert de vork nog nauwelijks in, de balans tussen voor en achter is zoek zeg maar.
Gewoon naast de motor staand en met de rem vast veert het wel naar behoren.
Ik heb daarom een vermoeden dat de vorige eigenaar er zelf langere bussen in gezet heeft om de veervoorspanning te verhogen.
Het gaat hierbij om een 2007 Tuono.
 
Om even terug te komen op mijn tik in mijn koppelingshuis.
Boel los gehaald en gemeten dat de koppelings platen op waren 44,7mm totaal en dat moet minimaal 44,9 zijn!
Maar heb nooit last gehad van een slippende koppeling of dergelijke.
Maar nu kwam ik deze veren tegen in het koppelingshuis die zitten los en vast en als ga rammelen met de koppelingshuis dan klinkt dat het zelfde als het geluid wat ik hoor.
Nu is mijn vraag horen deze veren los of vast te zitten? Want dat kan ik niet echt terug vinden op internet, bij een auto horen ze vast te zitten en dit is het zelfde principe denk ik.

Bedankt alvast
 

Bijlagen

  • E82C1C62-10B2-4E7A-9030-7F59AA579C47.jpeg
    E82C1C62-10B2-4E7A-9030-7F59AA579C47.jpeg
    106,8 KB · Weergaven: 12
  • 2C05B879-B5BC-4E66-B911-F7D82FF323E2.jpeg
    2C05B879-B5BC-4E66-B911-F7D82FF323E2.jpeg
    105,3 KB · Weergaven: 12
Vorig weekend de Corsa's even aan de tand gevoeld op Lelystad 8) Heb er nog drie Tuono's gezien, een Falco en twee RSV's; Niet bij mij in de groep (3c). Valt niet tegen hoewel ik behoorlijk aan de vering moet gaan sleutelen getuige de slijtagestrepen.


y9mocSK.jpg



Ook een setje kneesliders verder :P

2nwv5Zd.jpg




Was leuk. Volgende keer Assen of Zandvoort.
 
Vorig weekend de Corsa's even aan de tand gevoeld op Lelystad 8) Heb er nog drie Tuono's gezien, een Falco en twee RSV's; Niet bij mij in de groep (3c). Valt niet tegen hoewel ik behoorlijk aan de vering moet gaan sleutelen getuige de slijtagestrepen.


y9mocSK.jpg



Ook een setje kneesliders verder :P

2nwv5Zd.jpg




Was leuk. Volgende keer Assen of Zandvoort.
Netjes man, gave foto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan