Tuono Bastards Deel 21

Vorig weekend de Corsa's even aan de tand gevoeld op Lelystad 8) Heb er nog drie Tuono's gezien, een Falco en twee RSV's; Niet bij mij in de groep (3c). Valt niet tegen hoewel ik behoorlijk aan de vering moet gaan sleutelen getuige de slijtagestrepen.


y9mocSK.jpg



Ook een setje kneesliders verder :P

2nwv5Zd.jpg




Was leuk. Volgende keer Assen of Zandvoort.

Hey, dan stonden onze groepjes naast elkaar opgesteld, want als m'n ruimtelijk inzicht me niet in de steek laat is dit een foto van rechtsom (laatste lange rechter bocht voor het plateau), en dat was 's middags.

M'n grote trots had ik niet mee, je weet maar nooit... Foto 1191052

Een kerel uit mijn groep (Tuono V4 1000cc rijder overigens) ging met z'n Ninja helaes nog van de baan, met een gebroken sleutelbeen tot gevolg :/

Misschien kom ik me ooit nog eens met een Tuono in dit topic melden :9
 
@willem169 bandje mooi rondgereden.:]

Ik moet de vering ook nog afstellen. Maar blijf het lastig vinden welke instelling juist is. Is er een how to voor de tuono gen 2 te vinden?

@hornet46 kwam jij vroeger niet ook regelmatig in het nmgn topic? Toen er nog leven inzat._O-
 
Jep dat was ik. Even denken wie jij bent? Honda VTR sp2 rijder

Yep, klopt inderdaad. Ben alleen even gestopt geweest ivm andere hobby's. Toen weer gestart met een Honda firestorm en nu dus Tuono gen 2.

Maar nmgn topic zit de laatste jaren geen leven meer in. Word niet veel meer gereden of wel?
 
Vorig weekend de Corsa's even aan de tand gevoeld op Lelystad 8) Heb er nog drie Tuono's gezien, een Falco en twee RSV's; Niet bij mij in de groep (3c). Valt niet tegen hoewel ik behoorlijk aan de vering moet gaan sleutelen getuige de slijtagestrepen.


y9mocSK.jpg



Ook een setje kneesliders verder :P

2nwv5Zd.jpg




Was leuk. Volgende keer Assen of Zandvoort.
Ja! Ik stond in de groep naast je met de mat zwarte Tuono 1000 R met blauwe wielen.
Tuono van jou is wel de ultieme uitvoering hej... supermooi ding :)
 
Thanks! Helaas geen mooie kneedowns gefotografeerd ;) en met Goretex jas op leren broek vanwege de regen in de eerste sessie. Later spijt van want het werd snel droog.
 
Sinds vandaag toch wat raars met de achtervering. Sinds gisteren het gevoel alsof mijn band lek is. Vooral bij heuveltjes en drempels voelt het hij inveren alsof hij tot zijn max gaat (tik). Bij stil staan naast de motor stabdaard uit maar recht op kan ik met beetje inveren de standaard de grond laten aantikken, veel minder weerstand. Of iemand heeft aan de vering gezeten of de cilinder is lek of Sow. Morgen even langs de dealer rijden, staat nu 1800km op.
 
Sinds vandaag toch wat raars met de achtervering. Sinds gisteren het gevoel alsof mijn band lek is. Vooral bij heuveltjes en drempels voelt het hij inveren alsof hij tot zijn max gaat (tik). Bij stil staan naast de motor stabdaard uit maar recht op kan ik met beetje inveren de standaard de grond laten aantikken, veel minder weerstand. Of iemand heeft aan de vering gezeten of de cilinder is lek of Sow. Morgen even langs de dealer rijden, staat nu 1800km op.

Geen bouten los van het linkssysteem?
 
Geen bouten los van het linkssysteem?

Gelijk even wezen kijken, maar alles zit er nog in, zou ook apart zijn vorige week dinsdag de 1000km beurt gehad waard to een controle bij is.
Merk ook dat de basis pre-load ? inveren van standaard schuin naar rechtop zetten je al ziet hij enkele cm invoert. Maar misschien ga ik dingen zien, voelt in vedergeval anders dan wat het was. gelukkig rij ik langs de dealer bij route naar werk.
 
Vanochtend gelijk gekeken, maar niet dat ik kan zien.
Gewoon alsof de veer sinds 2 dagen in eens lui is geworden. Zat al t kijken of er een grapjas aan de settings had gedraaid maar ook hier niks dat ik kon zien.

Controleer aub linksysteem, dogbone, linkplates... niet ff vlot onder kijken, maar motor opbokken en goed koekeloeren.
 
Bochie.jpg


Heren, ik ga dit topic verlaten, de Tuono is vandaag verkocht. Ik heb er 40.000 km lol van gehad, maar heb toch de overstap gemaakt naar een allroad. Mijn nieuwe danspartner is een Cagiva Navigator...erg lollig ding. De tijd zal leren of ik de juiste keus heb gemaakt. Dank voor de tips & tricks.
 
Laatst bewerkt:
RSV mille onderdelen

Heren ivm een kapot blok heb ik de volgende onderdelen te koop.
Reden van de verkoop is dat ik eigenlijk al volgend jaar wilde overstappen naar weer een Tuono V4, als die nog heel was geweest dan had ik hem zelf er langs gehouden.

Alle onderdelen zijn in zeer goede staat.
Was er altijd zuinig op.

Prijzen zijn vraag prijzen, dus bieden mag maar hou het netjes.

Motor is ook in zijn geheel te koop voor een net bod( momenteel staat die nog in zijn geheel bij de garage) maar daar komen we dan wel over uit.

De onderdelen:
Witte OZ Wielen met spacers en banden 1000,-
Ohlins Voorvork compleet met remklauwen, kroonplaten, stuur, remleiding, rempomp en Carbon spatbord. 1500,-
Ohlins schokbreker 300,-
Ohlins stuurdemper 140
Akra 2-2 uitlaatsysteem met gabro chip en K&N filter. 750,-
Brembo wielen goud kleurig met banden 300,-
Top kuip met ruit 160,-
Lange racing onderkuip 200,-
Seat cover 125,-
Kont kuip 200,-
Wiel hugger spatbord Carbon 110,-
Remschijven moto master flames 5 mm 250,-
Zadel 60,-

En nog veel meer losse spullen.
 

Bijlagen

  • 1865F698-AE1C-41ED-A912-20CCD693E6C7.jpeg
    1865F698-AE1C-41ED-A912-20CCD693E6C7.jpeg
    331,5 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
@hornet46 dat is zonde zeg, een kapot gelopen blok.

Wat is er kapot aan? Dacht altijd dat deze blokken redelijk onverwoestbaar waren.
 
@hornet46 dat is zonde zeg, een kapot gelopen blok.

Wat is er kapot aan? Dacht altijd dat deze blokken redelijk onverwoestbaar waren.
Ja dat zijn ze ook maar deze heeft bijna 60dkm gelopen en ik heb gewoon pech!
Rand zaken zijn vaak het probleem! Blok blijft wel lopen gewoon, alleen deze niet.

In het Nijmegen topic is bijna niks meer te beleven! Ze hebben geloof ik ook een WhatsApp groep voor de ritten dacht ik maar denk ook dat veel jongens ouder zijn geworden en nu een gezin hebben daardoor minder tijd!
 
Vanochtend gelijk gekeken, maar niet dat ik kan zien.
Gewoon alsof de veer sinds 2 dagen in eens lui is geworden. Zat al t kijken of er een grapjas aan de settings had gedraaid maar ook hier niks dat ik kon zien.
We hebben het hier over een Tuono 1100 toch?
Misschien achterveer lek?
Gas eruit? was bij mijn RSV4 shock toen ook! Voelt iets zachter aan en ging deinen
 
Bekijk bijlage 1410753

Heren, ik ga dit topic verlaten, de Tuono is vandaag verkocht. Ik heb er 40.000 km lol van gehad, maar heb toch de overstap gemaakt naar een allroad. Mijn nieuwe danspartner is een Cagiva Navigator...erg lollig ding. De tijd zal leren of ik de juiste keus heb gemaakt. Dank voor de tips & tricks.
Jammer man, maar heel veel plezier met de nieuwe aanwinst.
 
We hebben het hier over een Tuono 1100 toch?
Misschien achterveer lek?
Gas eruit? was bij mijn RSV4 shock toen ook! Voelt iets zachter aan en ging deinen

ja is een 2019 v41100 tuono. Vrijdag sowieso een afspraak ivm kentekenplaat en achterlichten monteren. Was niet gedaan bij aflevering ivm dat het lang duurde met levering van deze zaken. Dat gevoel heb ik ook, op goede wegen merk je niet heel veel, misschien iets meer invoeren bij vol gas. Maar op slechtere wegen of drempels, veert hij veel meer in. minder stijf.
 
RSV mille onderdelen

Heren ivm een kapot blok heb ik de volgende onderdelen te koop.
Reden van de verkoop is dat ik eigenlijk al volgend jaar wilde overstappen naar weer een Tuono V4, als die nog heel was geweest dan had ik hem zelf er langs gehouden.

Alle onderdelen zijn in zeer goede staat.
Was er altijd zuinig op.

Prijzen zijn vraag prijzen, dus bieden mag maar hou het netjes.

Motor is ook in zijn geheel te koop voor een net bod( momenteel staat die nog in zijn geheel bij de garage) maar daar komen we dan wel over uit.

De onderdelen:
Witte OZ Wielen met spacers en banden 1000,-
Ohlins Voorvork compleet met remklauwen, kroonplaten, stuur, remleiding, rempomp en Carbon spatbord. 1500,-
Ohlins schokbreker 300,-
Ohlins stuurdemper 140
Akra 2-2 uitlaatsysteem met gabro chip en K&N filter. 750,-
Brembo wielen goud kleurig met banden 300,-
Top kuip met ruit 160,-
Lange racing onderkuip 200,-
Seat cover 125,-
Kont kuip 200,-
Wiel hugger spatbord Carbon 110,-
Remschijven moto master flames 5 mm 250,-
Zadel 60,-

En nog veel meer losse spullen.
Heb je een PB gezonden
 
Vandaag de aangepaste kenteken houder er op en de led knippers van Aprilia zelf.

Door deze aanpassing nu ook de mount voor het schijfslot kunnen monteren. De Aprilia kenteken mount is stalen frame. Dus kon hem er tussen krijgen.

Het slot spuit ik nog zwart, valt ie nog minder op. Scheelt weer als ik weg ga zonder rugzak.
 

Bijlagen

  • 78F4790B-45E8-4C56-A6EE-9E9FEB52629F.jpeg
    78F4790B-45E8-4C56-A6EE-9E9FEB52629F.jpeg
    194 KB · Weergaven: 28
  • 9071E81B-6D96-4CC6-9FA8-7D7CDE481DE3.jpeg
    9071E81B-6D96-4CC6-9FA8-7D7CDE481DE3.jpeg
    191,1 KB · Weergaven: 20
  • 9DCDEE26-3AB2-441A-9EAF-141673792A6B.jpeg
    9DCDEE26-3AB2-441A-9EAF-141673792A6B.jpeg
    308,3 KB · Weergaven: 22
  • 6F7A35B3-F398-406F-BDD6-C650A75A900C.jpeg
    6F7A35B3-F398-406F-BDD6-C650A75A900C.jpeg
    115,6 KB · Weergaven: 20
Terug
Bovenaan Onderaan