Tuono Bastards Deel 21

Nog een vraagje aan andere Aprilia liefhebbers: wil in de komende weken als ik in de buurt ben een bezoek brengen aan de Aprilia fabriek in Noale / Scorzé; heb een mailtje gestuurd naar het contactpunt via de officiële Aprilia site .. maar las ook al enkele negatieve ervaringen van mensen die voor een gesloten poort bleven staan... iemand tips/kennissen/trucs/ervaring hier mee? :?
 
Het is augustus, Italie is momenteel uitgezet.
Ben er nu om te racen en er zijn zelfs restaurants dicht omdat het vakantie is :P.
 
Even getriggerd door het vorige bericht , heeft iemand toevallig een MRA Touring scherm liggen voor de tuono v4 2014 ?
En waar ze natuurlijk vanaf willen ?
 
Het is augustus, Italie is momenteel uitgezet.
Ben er nu om te racen en er zijn zelfs restaurants dicht omdat het vakantie is :P.

Hmmmm... dat is jammer... weet iemand of er überhaupt iets te zien is als je gaat kijken bij de fabriek?
Of heeft het dus geeneens nut om langs te gaan?
 
Hmmmm... dat is jammer... weet iemand of er überhaupt iets te zien is als je gaat kijken bij de fabriek?
Of heeft het dus geeneens nut om langs te gaan?

Ik ben er een jaar of 13 😳 geleden geweest met de toenmalige rsvmilleclub. Was erg leuk en heb nog aardig wat goodies gekocht in het winkeltje.
Zal vast veel veranderd zijn in de tussentijd.....

15C0B6BC-D20D-4CA8-B194-97E4FE7492B5.jpeg
 
Hallo Tuono Bastards , niet nieuw op dit forum maar wel hier bij de Tuono's, afkomstig van de Yamaha MT10 afdeling maar deze is gisteren achtergebleven bij de dealer waar ik op een nieuwe Tuono V4 factory ben gestapt en ik moet zeggen hij bevalt direct al uitstekend ! ook al heb ik vanwege de regen nog niet veel gereden , alleen rustig er naast gaan zitten en kijken is al een genot.IMG-20190801-WA0003.jpg
 
Hallo Tuono Bastards , niet nieuw op dit forum maar wel hier bij de Tuono's, afkomstig van de Yamaha MT10 afdeling maar deze is gisteren achtergebleven bij de dealer waar ik op een nieuwe Tuono V4 factory ben gestapt en ik moet zeggen hij bevalt direct al uitstekend ! ook al heb ik vanwege de regen nog niet veel gereden , alleen rustig er naast gaan zitten en kijken is al een genot.Bekijk bijlage 1414745
Welkom
 
Goedemorgen allen,

Ik ga vanmiddag even kijken bij een Tuono V4 APRC ‘11 met net geen 21000km op de teller. Hebben jullie zo ook specifieke punten waar mijn aandacht naar uit moet gaan? Alvast bedankt
 
Iemand een slim idee om de voorste uitlaatbocht te demonteren van een gen2 zonder het koelwater af te tappen en radiator te demonteren?
Kom toch erg lastig bij die 4 moertjes.
 
Iemand een slim idee om de voorste uitlaatbocht te demonteren van een gen2 zonder het koelwater af te tappen en radiator te demonteren?
Kom toch erg lastig bij die 4 moertjes.
Al geprobeerd om de radiateur los te maken van zijn beugels en verder aan de slangen te laten hangen. Hoef je hem niet af te tappen en heb je misschien net genoeg ruimte.
 
@Dodge57

Waarom ben je overgestapt van de Yamaha naar de Tuono ?
Zit zelf te twijfelen tussen deze beide

Groet Arthur
Hoi Arthur , waarom ik ben overgestapt naar de Tuono vanaf de MT10 , wel ik zou zeggen nu ik er 500 km op heb zitten op de Tuono wil ik nooit meer terug naar de MT10 maar dat is geheel persoonlijk het beste is dat je zelf kunt proefrijden op beide en dan je conclusie trekken, ik heb de soepelheid van rijden en bochten op de 10 niet zo ervaren als nu op de Tuono.
 
Ik ben er een jaar of 13 😳 geleden geweest met de toenmalige rsvmilleclub. Was erg leuk en heb nog aardig wat goodies gekocht in het winkeltje.
Zal vast veel veranderd zijn in de tussentijd.....

Bekijk bijlage 1414728

Bedankt voor je reactie!

Maar gelukkig een mail gekregen van Aprilia dat ik wel degelijk welkom ben! Mag morgenvroeg een een kijkje gaan nemen...

Zal nadien wat posten 👍
 
Hallo Tuono Bastards , niet nieuw op dit forum maar wel hier bij de Tuono's, afkomstig van de Yamaha MT10 afdeling maar deze is gisteren achtergebleven bij de dealer waar ik op een nieuwe Tuono V4 factory ben gestapt en ik moet zeggen hij bevalt direct al uitstekend ! ook al heb ik vanwege de regen nog niet veel gereden , alleen rustig er naast gaan zitten en kijken is al een genot.Bekijk bijlage 1414745
Welkom!

Vet ding
 
Sinds gisteren mag ik mijzelf eigenaar van een Tuono noemen. Het is een zwart-grijze van 2008. Nu ben ik op zoek naar een werkplaatshandboek, de versie in de openingspost heb ik gedownload, maar wellicht zijn er ook andere varianten (ik vind zelf de Haynes-boeken erg fijn, maar die is er niet voor dit model).

Verder ben ik op zoek naar een duo-afdek-kap en een koplamp (links). als iemand iets heeft liggen dan hoor ik het graag.
 
Sinds gisteren mag ik mijzelf eigenaar van een Tuono noemen. Het is een zwart-grijze van 2008. Nu ben ik op zoek naar een werkplaatshandboek, de versie in de openingspost heb ik gedownload, maar wellicht zijn er ook andere varianten (ik vind zelf de Haynes-boeken erg fijn, maar die is er niet voor dit model).

Verder ben ik op zoek naar een duo-afdek-kap en een koplamp (links). als iemand iets heeft liggen dan hoor ik het graag.

Welkom, mooie kleurstelling.

Zie onderstaande link. Vind ik wel een handige manual om erbij te hebben.

 
Hier staan er een paar in.


Bedankt!


Klopt het dat mijn Tuono aangeeft dat de knipperlichten het niet doen omdat er aan de voorkant LED-knippers zijn gemonteerd?
(ik wil de knippers sowieso vervangen, ze zijn mij te klein en dat ze te snel knipperen vind ik ook niets (ik kijk nog of ik een andere knipperrelais ga monteren, of dat ik knipperlichten met gloeilampjes monteer)

Verder brandt het rode waarschuwingslamgpje (de driehoek) op het dashboard. De motor loopt prima en alle vloeistoffen staan op niveau, weet iemand of dit een probleem kan zijn?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!


Klopt het dat mijn Tuono aangeeft dat de knipperlichten het niet doen omdat er aan de voorkant LED-knippers zijn gemonteerd?
(ik wil de knippers sowieso vervangen, ze zijn mij te klein en dat ze te snel knipperen vind ik ook niets (ik kijk nog of ik een andere knipperrelais ga monteren, of dat ik knipperlichten met gloeilampjes monteer)

Verder brandt het rode waarschuwingslamgpje (de driehoek) op het dashboard. De motor loopt prima en alle vloeistoffen staan op niveau, weet iemand of dit een probleem kan zijn?

Zie pagina 14 van onderstaande handleiding.


Als hij dit met draaiende motor en dan gewoon blijft branden dan is er iets niet goed.

Dat hij met contact uit af en toe knippert is wel normaal. Betekent dat je startonderbreker is ingeschakeld.
 
Het lampje blijft branden, maar ik merk er tijdens het rijden verder niets aan.

Ik zal er eens mee langs een dealer gaan, of is de motor ook zelf uit te lezen of iets dergelijks?
Ik hoop dat het niets ernstigs is.
 
Het lampje blijft branden, maar ik merk er tijdens het rijden verder niets aan.

Ik zal er eens mee langs een dealer gaan, of is de motor ook zelf uit te lezen of iets dergelijks?
Ik hoop dat het niets ernstigs is.

Volgens de handleiding is er dan iets mis met het injectiesysteem. Mocht ook het oliekannetje erbij branden dan is je olie druk te laag.

Even laten uitlezen lijkt mij het verstandigst.

Je bent er wel van op de hoogte dat het oliepeil bij deze motor met warme motor gecontroleerd moet worden? En dat je hem ivm het koelen van je dynamo/stator hem op max moet houden?
 
Volgens de handleiding is er dan iets mis met het injectiesysteem. Mocht ook het oliekannetje erbij branden dan is je olie druk te laag.

Even laten uitlezen lijkt mij het verstandigst.

Je bent er wel van op de hoogte dat het oliepeil bij deze motor met warme motor gecontroleerd moet worden? En dat je hem ivm het koelen van je dynamo/stator hem op max moet houden?

Bedankt voor de tip!

Dat van het warm peilen wist ik nog niet, ik hen me nog niet heel goed ingelezen. Daar zal ik eens mee beginnen 😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan