Tuono Bastards Deel 21

Een Heeeeeele goede middag dames en heren,

Ik zal me even voorstellen! Mijn naam is Robbert, heb een voorliefde voor V4 Motorblokken en heb zelf ook een Honda VFR omgebouwd.
Nu ben ik 5 jaar geleden met mijn vader naar een motorzaak geweest voor het afstellen van zijn motor en toen ben ik eigenlijk helemaal niet bij het afstellen geweest. Mijn oog viel namelijk op de V4 tuono die daar stond. :}:}:}

5 jaar later was het zover. Afgestudeerd, gespaard en mezelf getrakteerd op een V4 Tuono. Toen ik er op de eerste keer op reed ook. Echt ongelooflijk wat een beleving deze motor geeft.

In mei heb ik hem aangeschaft en het begon helaas niet positief. In de stad heb ik de 6e versnelling niet getest want die mogelijkheid was er niet. Toen ik naar huis reed bleek dat hij niet in deze versnelling ging. Het probleem dat ik heb gehad heb ik uitgelegd in een filmpje. Dat is te zien via de link:

Na deze problemen te hebben gehad ben ik samen met mijn maten vorige week naar de Harz geweest bij Pension de Tourstop. Echt een aanrader voor motorhotels. Probleemloos 2000 km gestuurd en ben weer helemaal happy.

Nu staat er op de motor ongeveer 21500km op de klok en moet hij voor een grote beurt naar de dealer. Nu kan ik alle vloeistoffen vervangen etc wel zelf dus dat hoeven ze niet te doen. Het enige wat ik wil laten doen is het controleren van de klepspeling en het eventueel goedzetten van de kleppen die niet binnen de toleranties zitten.

Nu is mijn vraag aan jullie: welke motorzaken hebben jullie ervaring mee als het gaat om klepspeling controleren en aanpassen en wat is de beste prijs/kwaliteit verhouding die jullie hebben gehad? Ben bij Roke Motors geweest en die geven aan dat ik hiervoor 600 euro in moet calculeren. Zij controleren dan klepspeling en zetten 4 kleppen dan binnen de toleranties. Hij zei wel dat als de kettingen en dergelijke in slechte staat zijn dat de prijs dan omhoog gaat. KORTOM: Wat zijn jullie ervaringen? Ik ben erg benieuwd!

Dit is een foto van mijn motor trouwens:

Ik heb precies hetzelfde gehad, blijkt kwaaltje te zijn van de eerste serie tuono V4,
Ik moest ook 1000 euro aftikken
 
Iemand hier nog last van een heel schuin staande oer tuono?
Ik heb daarvoor een nog een langere zijstandaard liggen.
Mag voor een zacht prijsje weg.
 
Mijn oertuono is vandaag ingeruild, ik heb voor de liefhebbers nog een bos uitlaat met e keur en DB killer, een zwart mra kuipruitje en een uitlaatsteun zonder duostepje.
En een Forza chip FR100 geprogrammeerd voor open uitlaat.

Pb maar bij Interesse.
 
Wat voor kleur tuono rijd je?
20190812_223612.jpg


Momenteel in de garage wachtend op een gereviseerde stator van Sevior.
 
Staat een limited tuono op marktplaats! Oer model met de bronzen velgen en alles carbon. Heeft een beetje liefde nodig en een andere koplamp vraagprijs 3400

Pure porno. Heeft wel wat liefde nodig, maar echt wat moois van te maken.
 
Bezig wat ruimte vrij te maken in mijn garage heb ik het volgende in de aanbieding.

Zwarte afdek kapjes koplampen vanaf 2006. Ik vermoed niet legaal maar meer voor als je op circuit gaat.

En originele uitlaten.
 

Bijlagen

  • 20190829_160033.jpg
    20190829_160033.jpg
    32,7 KB · Weergaven: 6
Dag allemaal, na 5 jaar RSV gereden te hebben begon de zit positie me wel wat op te breken. Het motor karakter is echter zo verslavend, dat er een Tuono uit hetzelfde bouwjaar voor terug is gekomen 8-)
Had nog verschillende spullen van de RSV liggen die er nu op zitten. Verder kleine knippers, een rood zadel, carbon voorspatbord en factory style bellypan erop gezet. En veel gereden natuurlijk ;-)

20190830_163623.jpg


20190830_163521.jpg
 
Dag allemaal, na 5 jaar RSV gereden te hebben begon de zit positie me wel wat op te breken. Het motor karakter is echter zo verslavend, dat er een Tuono uit hetzelfde bouwjaar voor terug is gekomen 8-)
Had nog verschillende spullen van de RSV liggen die er nu op zitten. Verder kleine knippers, een rood zadel, carbon voorspatbord en factory style bellypan erop gezet. En veel gereden natuurlijk ;-)

Bekijk bijlage 1423485

Bekijk bijlage 1423484

Enige idee welke valblokken dat zijn die je erop heb zitten?
 
Ik wil erg graag een tanktas van SW Motech gaan gebruiken, maar ik zie een beetje op tegen het plaatsen van de ring op de tankdop.

Iemand hier ervaring met het 'modificeren' van de tankdop van een Tuono gen2 of Tuono V4 voor het plaatsen van zo'n ring? Is het een beetje te doen, of moet je de tankdop met precieze te lijf gaan met een boormachine?
 
Ik wil erg graag een tanktas van SW Motech gaan gebruiken, maar ik zie een beetje op tegen het plaatsen van de ring op de tankdop.

Iemand hier ervaring met het 'modificeren' van de tankdop van een Tuono gen2 of Tuono V4 voor het plaatsen van zo'n ring? Is het een beetje te doen, of moet je de tankdop met precieze te lijf gaan met een boormachine?


Nee je schroeft hem er eigenlijk gewoon erop
 
Die zitten aan de binnenkant van je tankdop, heb zelf de daypack, zou niet zonder willen.

Montage is zeer eenvoudig. Alleen even erop letten dat je geen boutjes in de tank laat vallen en dat je het scharnierpennetje van het tankklepje niet laat vallen. Zit verder een duidelijke handleiding bij!
 
Terug
Bovenaan Onderaan