TopHeerlijk 15 min rond Wijchen gereden. Gennep nog iets te ver nu . Morgen eerst overige kapjes weer erop zetten. Test succes, alles lek vrij en werkend.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
TopHeerlijk 15 min rond Wijchen gereden. Gennep nog iets te ver nu . Morgen eerst overige kapjes weer erop zetten. Test succes, alles lek vrij en werkend.
Moest je nou gaten boren of is het vervangen van bovenste tank ring het geval?
Das geen goed nieuws,Eergisteren opeens harde knallen uit de uitlaat bij gas dicht, en af en toe stotteren (inhouden) onderweg. Eerste afslag snelweg genomen en via dashboard accu uitgelezen, staat 'ie op 10.4V Loopt niet op bij gas geven ... twee maanden terug nieuwe dynamo erop gezet. ZOU het kunnen dat de spanningsregelaar fubar is? Lees op verschillende fora nogal uiteenlopende verhalen. Doemscenario is natuurlijk de de dynamo weer de geest heeft gegeven. Vanavond maar even doormeten dan.
Eergisteren opeens harde knallen uit de uitlaat bij gas dicht, en af en toe stotteren (inhouden) onderweg. Eerste afslag snelweg genomen en via dashboard accu uitgelezen, staat 'ie op 10.4V Loopt niet op bij gas geven ... twee maanden terug nieuwe dynamo erop gezet. ZOU het kunnen dat de spanningsregelaar fubar is? Lees op verschillende fora nogal uiteenlopende verhalen. Doemscenario is natuurlijk de de dynamo weer de geest heeft gegeven. Vanavond maar even doormeten dan.
Das geen goed nieuws,
Nieuw of laten wikkelen?
In zijn vorige post had hij het over een nieuwe aangeschaft bij goedhart.
@willem169 hoeveel km heb je met nieuwe stator gereden? Heb je de beruchte bruine stekker ook destijds ertussen uitgehaald en door gesoldeerd?
De standaard stator zijn namelijk te dun gewikkeld voor de zware (500w) rotor. Sevior herwikkeld de stator met dikkere kabels. Ik moest hoe dan ook de bruine stekker tussen uit laten van Sevior.
Wat is op dit moment de hoogte van je oliepeil? Gemeten na het rijden met warme motor zonder dat hij loopt.
Of je spanningsregelaar kapot is kun je eenvoudig meten. Kwestie van direct de dynamo doormeten. Je kunt weerstand meten maar ook de voltage. Voltage is iets makkelijker en betrouwbaarder. Heb je een multimeter?
Olie goed, op de peilbuis op 75 a 80% na warme motor.
Ja ik ga vanavond meten (ook weerstand dynamo).
Kreeg via verschillende kanalen advies:
Een spanningsregelaar van een Suzuki V-strom 1000
en de olie mod op de dynamodeksel.
Oliepeil moet eigenlijk tegen max aangehouden worden voor maximale koeling.
Oliemod en andere regelaar is volgens sevior niet nodig wanneer hij hem opnieuw gewikkeld heeft.
Enkel het vervangen van de ring door het door SW Motech exemplaar. De oude ring (en een paar schroefjes) gebruik je dus niet meer. Mocht je over gaan op een ander systeem of in het geheel geen tanktas meer willen gebruiken, dan kun je weer volledig terug naar de originele tankdop.
Denk in de tussentijd zo'n 3000 km gereden.
Stekkers niet vervangen / gesoldeerd. Waren nog goed. Geen indicatie van doorbranden.
De vraag is of het een 500W model is. Konden ze bij Goedhart ook niet zeggen
Correct. Ik was eigenwijs om olie mod toch toe te passen. Zeer makkelijke mod en op itiliaanse forums bewezen dat de stator minder warm wordt.
3 jaar garantie bij sevior voor stator.
Een nieuwe OEM stator gaat niet helpen. Je rotor die is 500 watt niet je stator. Een nieuwe OEM stator verbrand gewoon weer. Ik vrees voor je dat dat ook weer het geval is. Rotor werd in verleden door Aprilia uit coulance vervangen. Kosten ver boven 1000 euro.
Ook raad ik je aan om preventief de bruine stekker te vervangen. Ongeacht of de stekker er nog goed uitziet. En inderdaad je stator meten (drie gele draden).
Olie goed, op de peilbuis op 75 a 80% na warme motor.
Ja ik ga vanavond meten (ook weerstand dynamo).
Kreeg via verschillende kanalen advies:
Een spanningsregelaar van een Suzuki V-strom 1000
en de olie mod op de dynamodeksel.
Na mn overstap van een 1e gen Tuono naar een Tuono 2e gen, heb ik de dynamo preventief vervangen cq gewikkeld.
Had ik geen week langer mee moeten wachten.
De bekende 3 boutjes waar de dynamo mee gemonteerd zit, was er 1 uitgelopen en de ander zat er handvast in .
Bij de nadere inspectie bleek zowel de gedemonteerde dynamo als ook de spanningsregelaar imitatie (Carmo) te zijn.
Gelijk deze beide via Ebay orgineel kunnen kopen vanuit Litouwen en was te samen € 135,- kwijt.
Orginele dynamo laten wikkelen bij Sevior en rij er nog steeds mee na 6500km.
Ondertussen van alles vervangen en gemodificeerd :
- SW Motech Evo daypack met tankring
- Linksysteem 6 lagers en 12 keerringen vervangen
- CNC koppelingscilinder.
- Ducatie achterwielremcilinder plus leiding
- Hyperpro voor en achtervering
- Versnellingsbak indicator (Gypro)
- Luchtfilterhuis modificatie
- K&N luchtfilter
- Powercommander en heel het zooitje af laten stellen
- Bursig motorstand
Is die Powercommander inclusief afstelling nou echt een wereld van verschil? Wat merk je er precies aan bij het rijden?
Dat olie peilen na warme motor: als ik de motor uitzet en direct kijk dat zit ie bovenaan, maar binnen een 2 seconden zakt ie naar het minimale niveau. Wat moet ik aan houden?
Na mn overstap van een 1e gen Tuono naar een Tuono 2e gen, heb ik de dynamo preventief vervangen cq gewikkeld.
Had ik geen week langer mee moeten wachten.
De bekende 3 boutjes waar de dynamo mee gemonteerd zit, was er 1 uitgelopen en de ander zat er handvast in .
Bij de nadere inspectie bleek zowel de gedemonteerde dynamo als ook de spanningsregelaar imitatie (Carmo) te zijn.
Gelijk deze beide via Ebay orgineel kunnen kopen vanuit Litouwen en was te samen € 135,- kwijt.
Orginele dynamo laten wikkelen bij Sevior en rij er nog steeds mee na 6500km.
Ondertussen van alles vervangen en gemodificeerd :
- SW Motech Evo daypack met tankring
- Linksysteem 6 lagers en 12 keerringen vervangen
- CNC koppelingscilinder.
- Ducatie achterwielremcilinder plus leiding
- Hyperpro voor en achtervering
- Versnellingsbak indicator (Gypro)
- Luchtfilterhuis modificatie
- K&N luchtfilter
- Powercommander en heel het zooitje af laten stellen
- Bursig motorstand
Vind het ook merkbaar. Na nieuwe linkpipes en dempers laten afstellen op de Dynobank. Met name pakt hij vloeiender op, zit geen dip meer in, betere verbranding -iets zuiniger- en iets meer koppel. De afstelling was nodig ivm open airbox mod en nieuwe uitlaat dus. Laten doen bij Pajic.
Welke open airbox mod heb je laten uitvoeren? En Pajic heeft je Tuono middels een Power Commander afgesteld?
Kun je wat specifieker zijn welk model ducatie achterwielremcilinder? En 12 keerringen vervangen!?