Tuono Bastards Deel 21

Volgens mij een Duc 1098 rempomp (Brembo). Het gekke is dat ik nog nooit problemen met de achterrem heb gehad. Remt als een malle. Als je hem maar op de juiste manier ontlucht.

Ik heb deze besteld (helaas £ 20 verzendkosten), en die heeft 6 keerringen...


Ik moet zeggen dat ik de laatste jaren er ook geen last van heb gehad. De achterrem deed altijd wel iets, maar de laatste tijd mag ik hem telkens na elke rit ontluchten.... terwijl ik hem niet gebruik. Zelf zit ik te denken om in de toekomst een duimrem te monteren.
 
Kun je wat specifieker zijn welk model ducatie achterwielremcilinder? En 12 keerringen vervangen!?

De Ducati achterwielremcilinder heeft het volgende ond.nr. : 62540181B , deze kost € 48,- inclusief verzendkosten.

Sorry mijn fout het waren geen 12 maar 6 keerringen.
De keerringen die ik heb aangeschaft waren voorzien van een stoflip omdat dit ook het vet op zn plaats houdt ipv de bekende nylon ringen.
Zo behoud ik de zijdelingse speling op het linksysteem zoals origineel bedoeld was.
 
Eergisteren opeens harde knallen uit de uitlaat bij gas dicht, en af en toe stotteren (inhouden) onderweg. Eerste afslag snelweg genomen en via dashboard accu uitgelezen, staat 'ie op 10.4V :( Loopt niet op bij gas geven ... twee maanden terug nieuwe dynamo erop gezet. ZOU het kunnen dat de spanningsregelaar fubar is? Lees op verschillende fora nogal uiteenlopende verhalen. Doemscenario is natuurlijk de de dynamo weer de geest heeft gegeven. Vanavond maar even doormeten dan.

En, al gemeten?
 
De Ducati achterwielremcilinder heeft het volgende ond.nr. : 62540181B , deze kost € 48,- inclusief verzendkosten.

Sorry mijn fout het waren geen 12 maar 6 keerringen.
De keerringen die ik heb aangeschaft waren voorzien van een stoflip omdat dit ook het vet op zn plaats houdt ipv de bekende nylon ringen.
Zo behoud ik de zijdelingse speling op het linksysteem zoals origineel bedoeld was.

Begrijp ik het goed. Ducatie master cilinder is kwestie van vervangen. De reservoir blijft op de huidige plek zitten?
 
Begrijp ik het goed. Ducatie master cilinder is kwestie van vervangen. De reservoir blijft op de huidige plek zitten?

Ja het is alleen een kwestie van vervangen en het reservior heeft geen aanpassing of iets dergelijks nodig en komt 1 op 1 op dezelfde plek terug.

Je kan zelfs de originele achterremleiding behouden alleen moet het "kromme" gedeelte welke nu op de originele cilinder zit omgedraaid worden
en gemonteerd worden op de achter remklauw.

Alleen ff tijdens het ontluchten met de nieuwe cilinder de achterklauw demonteren en met tyrip monteren aan de duovoetsteun zodat deze
makkelijker te ontluchten is. En dan pas als het geheel goed ontlucht is weer monteren.

De originele achteremleiding heeft in deze setup geen knik zoals je misschien denkt maar maakt een 90 graden bocht in een afstand van 4 cm.
 
Vind het ook merkbaar. Na nieuwe linkpipes en dempers laten afstellen op de Dynobank. Met name pakt hij vloeiender op, zit geen dip meer in, betere verbranding -iets zuiniger- en iets meer koppel. De afstelling was nodig ivm open airbox mod en nieuwe uitlaat dus. Laten doen bij Pajic.

vJhKcnF.png

Wat kost een powercommander en afstellen bij Pajic op de tuono ?
 
Wat kost een powercommander en afstellen bij Pajic op de tuono ?

Ik heb een PC3 USB (geen V dus), zelf geïnstalleerd. Een nieuwe 5 kost $450, ik heb die van mij ooit via eBay 1e hands gekocht voor ik meen $200,-.
Het afstellen op de Dyno bank, geen idee eigenlijk. Uurtje of anderhalf werk geweest. Moet je hem even bellen :)
 
Ik heb een PC3 USB (geen V dus), zelf geïnstalleerd. Een nieuwe 5 kost $450, ik heb die van mij ooit via eBay 1e hands gekocht voor ik meen $200,-.
Het afstellen op de Dyno bank, geen idee eigenlijk. Uurtje of anderhalf werk geweest. Moet je hem even bellen :)

Dan heb je goed geluk gehad, die dingen zijn bijna 2e hands niet te verkrijgen zowel de pc3 als ook de pc5.

Heb zelf het internet een maand in de gaten gehouden maar kon er geen een vinden.
Dus maar de knoop doorgehakt en een nieuw PC5 besteld inclusief afstellen voor € 480,-
 
Vorige week toevallig ook bij pajic geweest met mijn Tuono.
Db killer laten maken voor mn evo pijp en testbank run gehad om te kijken hoe die er voor staat.
Nog zeker tevreden over mijn fiets met ondertussen al bijna 74000km op de klok. :)

Tuono 2004.jpg

IMAG0424.jpg
 
is tekoop , heb op mijn aprilia tuono aprc een rapid bike zitten , bevalt mij goed 172 pk en 127 nm op de krukas
te samen met een volledig laser uitlaat systeem
 
Deze van Aprilia Performance. Wel de ring aangepast naar dikker materiaal. Het geleverde rubber dichtte in mijn mening niet helemaal goed af. En ja Pajic heeft de Powercommander (zelf geinstalleerd) op de Dynojetbank afgesteld. :)

Dat is interessant speelgoed :) Hoor je daardoor ook meer van dat gave racy aanzuiggeluid?
 
Dat is interessant speelgoed :) Hoor je daardoor ook meer van dat gave racy aanzuiggeluid?

Niet dat ik gemerkt heb. Het is ongetwijfeld anders dan standaard. Heb zelf alstijd oordoppen in dus merk het niet zo. De rubber ring sluit vacuüm zoals ook de airbox afgesloten is. Nu kan er meer druk opgebouwd worden. Maar hoeveel het nu echt scheelt weet ik niet.

't Is niet opeens een turbo :P
 
Ik controleer na een normale rit. Dus dat het blok wel echt goed warm is. Of ik nu direct controleer of binnen een minuut of 3 maakt geen verschil.

En ook bij volledig koude motor staat hij bij mij zeker op 2/3de wanneer hij bij warme motor op max staat.

Als hij echt binnen 2 seconde al naar minimaal zakt dan is dat niet goed.

Als je echt twijfelt kun je desnoods nog een olie wissel uitvoeren. Kun je aan het aantal liter zo zien wat de stand is.

Je hebt gelijk, vandaag het oliepeil gecontroleerd na een rit van 30+ minuten en het peil stond op minimaal.
Zojuist 400cc olie erbij gegooid.
Thanks voor de tip :)
 
  • Leuk
Waarderingen: wsx
Ja het is alleen een kwestie van vervangen en het reservior heeft geen aanpassing of iets dergelijks nodig en komt 1 op 1 op dezelfde plek terug.

Je kan zelfs de originele achterremleiding behouden alleen moet het "kromme" gedeelte welke nu op de originele cilinder zit omgedraaid worden
en gemonteerd worden op de achter remklauw.

Alleen ff tijdens het ontluchten met de nieuwe cilinder de achterklauw demonteren en met tyrip monteren aan de duovoetsteun zodat deze
makkelijker te ontluchten is. En dan pas als het geheel goed ontlucht is weer monteren.

De originele achteremleiding heeft in deze setup geen knik zoals je misschien denkt maar maakt een 90 graden bocht in een afstand van 4 cm.

Zoiets:
20190907_194759.jpg


Met mn handen de nippel open en dicht draaien en met mn voet het pedaal bedienen, je had me moeten zien staan :P
Is wel gelukt, kwam een bak lucht uit en heb goeie remdruk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan