Tuono Bastards Deel 21

Kan denk ik niemand voor je zeggen. Ik zou nu lekker doorrijden met de Castrol als je daar in de basis tevreden over bent. Daarna een keer Motul proberen.
 
_O-_O-_O- ik begrijp hem wel

Ja idd zo'n paarse met je hebt ze ook in het zwart.

Denkt dat je voor een keuze staat ; geen gemodificeerde achterveer (geel) met niet het gewenste resultaat of een goedwerkende achterdemping (paars) waar je toch weinig van ziet omdat je meer rijdt dan stilstaat.
Ik vrees dat je gelijk hebt ;)
 
Ik heb zelf niets aan de vering veranderd. Ik vind dat ik van dat onderdeel veel te weinig verstand heb om er aan te gaan prutsen. Sowieso heeft alles wel een service beurt nodig na 12 jaar en 23k km :) En op m'n Mille was de progressieve heerlijk om mee te rijden, maar ik ben benieuwd wat HK er over te zeggen heeft.

Ik kwam op Motul 7100 uit omdat velen daar erg tevreden over zijn (in hun Aprilia). Sommigen gebruiken de wel erg dure V300 variant, maar dat lijkt me beetje overkill voor straat gebruik. Dus vandaar de 7100 10W50. Is ook mooie een vol-syntheet, met de juiste specificaties (jaso, etc). Motortje loopt erg mooi op en het schakelt heel fijn soepel. Ik ben er blij mee!

Wordt tijd om er verstand van te krijgen?! Als je in de omgeving woont van Rotterdam dan kan ik je wel op weg helpen.

En ik heb een zwarte veer.

20190809_204447.jpg


Morgen gaat de voorvork naar Hyperpro.

Heb de static sag van de achterkant op 10mm afgesteld en hij stuurt veel mooier en makkelijker in.
Gisteren op Lelystad gereden en kreeg bocht na bocht mn knieën aan de grond, motor gaf goed vertrouwen :)
 
ik ga het sowieso proberen en de gok wagen, het is niet zo als ik overstap naar Motul dat ik er op achteruit ga.

Maar eerlijk gezegd voor wat betrefd de vering; er zijn maar weinig motoren inclusief de Gen 2 die kunnen tippen aan de vering en weggedrag van de oer Tuono.
Ik had zelf namelijk meer het gevoel dat ik in de motor zat ipv op de motor maar dat is mn persoonlijke beleving.
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat je gelijk hebt ;)

Dat zou je een vrouw nooit horen zeggen _O-

Of misschien is het een idee, als je zo gehecht bent aan de gele veer om deze samen met de nieuwe voorvorkveren in zn geheel te laten afstellen .
Denk alleen dat je kans hebt dat je voorvork licht gaat swabberen qua snelheid bij het betere bochtenwerk maar goed genoeg om er geen vertrouwen
meer in te hebben.
 
Laatst bewerkt:
Wordt tijd om er verstand van te krijgen?! Als je in de omgeving woont van Rotterdam dan kan ik je wel op weg helpen.

En ik heb een zwarte veer.

Bekijk bijlage 1428289

Morgen gaat de voorvork naar Hyperpro.

Heb de static sag van de achterkant op 10mm afgesteld en hij stuurt veel mooier en makkelijker in.
Gisteren op Lelystad gereden en kreeg bocht na bocht mn knieën aan de grond, motor gaf goed vertrouwen :)
Ik woon op zich wel in de buurt van Rotterdam. In het centrum 😌 Gaan we fixen! 👌
 
Ik hoor een Zuid Holland Tuono meeting. Will be there ;)
In de tussentijd mijn avonturen op de Factory: Aprilia Tuono Factory 1000R (@apriliatuonofactory) • Instagram photos and videos

Nieuwe stator zit erop. Draait weer volle toeren.14,xV+
Nieuwe olie (Putoline 15W50) en oliefilter gefixt en nu kan de rest van het onderhoud beginnen.

@Neelis_gs ik zie je dogbone. Wat ga je ermee doen?
Ik heb van Aprilia Performance nieuwe lagers liggen. Kijken of ik die er zelf in kan krijgen.
 
Lagers persen, ook bij Hyperpro of een (motor) garage?
En heb je voor de front paddock stand ook kunststof moeten verwijderden? Standaard past daar niet echt een pin in namelijk. ...
 
Lagers persen, ook bij Hyperpro of een (motor) garage?
En heb je voor de front paddock stand ook kunststof moeten verwijderden? Standaard past daar niet echt een pin in namelijk. ...
Bij de lokale motorzaak laten doen, paar weken terug alweer.

Ik heb de kunststof plaat aangepast, gat iets uitgeboord.

20190820_171051.jpg


En deze pen laten draaien op mn werk.
20190820_172813.jpg
 
Bezig geweest met het vervangen van de koelslangen door een Samco set. Wat een hel om te bereiken zeg, deze links naast de cilinders. En er dan ook nog vier goede slangklemmen op krijgen. Heb er nu nog maar één te gaan, en dan de boel weer dichtbouwen en testdraaien! De sludge die uit het systeem kwam was niet mals dus dit was de hoogste tijd.

69537359_1216684508523210_5463279681537800990_n.jpg
 
Italiaans design of 'iets met emotie' noemen ze dat, geloof ik ;)

20190920_213455.jpg


Ik was heel dapper klaar om te gaan klinken. Ringsleutel 27, nee die heb ik niet :+

20190920_213508.jpg
 
Ik kocht de motor met 15-42, maar ik dacht dat ik hem kocht met 15-40. Vraag me niet waarom ik dat dacht.
Dus 15-40 besteld.

Ben benieuwd hoe het bevalt, motor accelereert echt hard zat met 15-42. Als het nu een tandje (tandje, haha...) minder bruut gaat kan ik daar denk ik wel mee leven.
 
Zo, powercommander 3 gemonteerd. Was een eitje; stekkertjes op de injectoren en een aftap draadje op de gashendel sensor. (TPS Throttle Body Position sensor). Ook al had ik 'm 2e hands geen enkel punt met de duidelijke handleiding van PC op hun website.

Er stond geen map op van de vorige eigenaar, dus van de PC website een map bestand gedownload die het dichtst tegen mijn specs aan zit.
Iemand nog andere bronnen voor meer map bestanden?
Binnenkort maar een keer naar Pajic dan voor de echte afstelling...

20190920_214857.jpg
 
Dag mensen...

Heb laatst ergens gelezen bij (wellicht iemand van hier?) die een Tuono 1100 verkocht dat hij een ‘ECU update van eind juni 2019’ heeft laten uitvoeren waardoor hij onderin iets minder bokkig zou lopen en ook wat zuiniger zou zijn....Dit zou tijdens een beurtje bij zijn dealer zijn uitgevoerd.. natuurlijk ben ik wel benieuwd naar zo’n update... verbruik en het nogal bokkige rijden (rond 50 km/u) zijn dan ook de enige minpunten die ik bij mijn Tuono kan bedenken...

Weet iemand hier of Jarno de Zwart motoren zo’n update zou kunnen uitvoeren ? Overweeg namelijk mijn motor hier structureel te laten onderhouden.. heb ook een klepspeling controle gepland voor na de aankomende winter..

Gaat om dit type Tuono:
 

Bijlagen

  • 586BAC1E-4B16-4344-BD7F-E4315980CEC4.png
    586BAC1E-4B16-4344-BD7F-E4315980CEC4.png
    174,1 KB · Weergaven: 13
Ga ik ook zeker nog doen, maar vroeg me af of er mensen op dit forum al bepaalde ervaringen hiermee hadden opgedaan...?
Gewoon zelf even contact opnemen. Ze moeten namelijk wel 'Aprilia service dealer' zijn om dergelijke software updates uit te kunnen voeren.
 
Gewoon zelf even contact opnemen. Ze moeten namelijk wel 'Aprilia service dealer' zijn om dergelijke software updates uit te kunnen voeren.
Jarno is officieel service dealer heeft bij mijn grote beurt ook de laatste map erop gezet en merkbaar soepeler wel een 1000 v4
 
Dag mensen...

Heb laatst ergens gelezen bij (wellicht iemand van hier?) die een Tuono 1100 verkocht dat hij een ‘ECU update van eind juni 2019’ heeft laten uitvoeren waardoor hij onderin iets minder bokkig zou lopen en ook wat zuiniger zou zijn....Dit zou tijdens een beurtje bij zijn dealer zijn uitgevoerd.. natuurlijk ben ik wel benieuwd naar zo’n update... verbruik en het nogal bokkige rijden (rond 50 km/u) zijn dan ook de enige minpunten die ik bij mijn Tuono kan bedenken...

Weet iemand hier of Jarno de Zwart motoren zo’n update zou kunnen uitvoeren ? Overweeg namelijk mijn motor hier structureel te laten onderhouden.. heb ook een klepspeling controle gepland voor na de aankomende winter..

Gaat om dit type Tuono:

Yep, dat klopt als een zwerende vinger. :+
Er zijn, iig voor model vanaf 2017 (meerdere) updates geweest, voor de mijne betekende dat idd soepeler oppakken en behoorlijk wat gunstiger verbruik, kan er nu zelfs 1 op 21 mee "rijden". Daarvoor heb ik hem echter niet gekocht dus kom gemiddeld op 1 op 15 á 16, toch erg netjes.
Kan idd bij Jarno, die zit echter midden in een verhuizing, per 1 oktober op ander adres.
Vandaag daar nog m'n ketting & kettingwielen ververst, mooie gouwe, kan brommertje er weer dik 30000 km mee vooruit. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan