Tuono Bastards Deel 21

Yep, dat klopt als een zwerende vinger. :+
Er zijn, iig voor model vanaf 2017 (meerdere) updates geweest, voor de mijne betekende dat idd soepeler oppakken en behoorlijk wat gunstiger verbruik, kan er nu zelfs 1 op 21 mee "rijden". Daarvoor heb ik hem echter niet gekocht dus kom gemiddeld op 1 op 15 á 16, toch erg netjes.
Kan idd bij Jarno, die zit echter midden in een verhuizing, per 1 oktober op ander adres.
Vandaag daar nog m'n ketting & kettingwielen ververst, mooie gouwe, kan brommertje er weer dik 30000 km mee vooruit. :]

Bedankt voor de tips heren... ik zal hem dan over een paar maandjes bellen voor een afspraak om hem weer zomerklaar te maken...

Wordt geen goedkoop beurtje vrees ik... wil

- klepspeling laten controleren
- nieuwe achterband
- grote beurt
- ketting/tandwiel check
- evt software update

Zou wel mooi zijn als verbruik & soepeler oppakken met die update kan verbeteren, zijn echt de enige nadelen die ik aan de Tuono kan bedenken...

Bedankt voor de reacties heren
 
Yep, dat klopt als een zwerende vinger. :+
Er zijn, iig voor model vanaf 2017 (meerdere) updates geweest, voor de mijne betekende dat idd soepeler oppakken en behoorlijk wat gunstiger verbruik, kan er nu zelfs 1 op 21 mee "rijden". Daarvoor heb ik hem echter niet gekocht dus kom gemiddeld op 1 op 15 á 16, toch erg netjes.
Kan idd bij Jarno, die zit echter midden in een verhuizing, per 1 oktober op ander adres.
Vandaag daar nog m'n ketting & kettingwielen ververst, mooie gouwe, kan brommertje er weer dik 30000 km mee vooruit. :]

Ja ik wil ook graag gouden ketting & tandwielen... welk type heb jij besteld? Ziet er altijd erg strak uit op een Appie..

En vanaf welke km stand heb jij ze laten vervangen als ik vragen mag?
 
Ja ik wil ook graag gouden ketting & tandwielen... welk type heb jij besteld? Ziet er altijd erg strak uit op een Appie..

En vanaf welke km stand heb jij ze laten vervangen als ik vragen mag?

Ketting is de DID 525ZVM-X, wilde eigenlijk voor een 520 gaan maar toch maar niet gedaan met dit koppelbeest.
Zat zelf aan net geen 30000 km, nog niet op maar paar strakkere stukken er in dus maar alles nieuw, kettingwielen, ook voor waren nog opvallend "goed" voor deze kilometerstand, blijkbaar heeft Aprilia eindelijk in de gaten dat de voorheen gebruikte kettingen niet je van het waren, op al m'n vorige RSV4's nooit meer dan 18 á 20000 km gehaald, was iig ander merk/type dan huidig Oem gemonteerd spul. B|
 

Bijlagen

  • Gouden ZMV.jpeg
    Gouden ZMV.jpeg
    244,1 KB · Weergaven: 15
Ketting is de DID 525ZVM-X, wilde eigenlijk voor een 520 gaan maar toch maar niet gedaan met dit koppelbeest.
Zat zelf aan net geen 30000 km, nog niet op maar paar strakkere stukken er in dus maar alles nieuw, kettingwielen, ook voor waren nog opvallend "goed" voor deze kilometerstand, blijkbaar heeft Aprilia eindelijk in de gaten dat de voorheen gebruikte kettingen niet je van het waren, op al m'n vorige RSV4's nooit meer dan 18 á 20000 km gehaald, was iig ander merk/type dan huidig Oem gemonteerd spul. B|

Goed dat je het zegt dat je pas bij 30.000 ketting & tandwielen hebt vervangen... had mijne nog niet zo nauw bekeken want was namelijk in de veronderstelling dat ze rond 15.000/20.000 vervangen moesten worden zoals bij mijn Gen2 Tuono eerder ook...

Zal er eens goed naar kijken.

Ziet er trouwens vet uit in ‘t goud
 
Ik heb inmiddels 500km gereden met de nieuwe Tuono en alles rijdt en stuurt heerlijk. Olie modificatie houdt zich goed prima. Tandwiel verhouding 16/43 super blij mee. Rijdt heerlijk op rotondes en trekt zo lekker op:].

Inmiddels uit china een klein pakketje aangekomen. Verstelbare voetsteunen. Schakel pookje bijgesteld en nu zit ik ook top erop. Mijn benen vallen nu in de tank in plaats van net tegen de rand.

Sommihe zie ik hier een andere koppelingscilinder hebben. Is het merkbaar verschil?
 

Bijlagen

  • IMG-20190920-WA0000.jpeg
    IMG-20190920-WA0000.jpeg
    106 KB · Weergaven: 16
Ik heb inmiddels 500km gereden met de nieuwe Tuono en alles rijdt en stuurt heerlijk. Olie modificatie houdt zich goed prima. Tandwiel verhouding 16/43 super blij mee. Rijdt heerlijk op rotondes en trekt zo lekker op:].

Inmiddels uit china een klein pakketje aangekomen. Verstelbare voetsteunen. Schakel pookje bijgesteld en nu zit ik ook top erop. Mijn benen vallen nu in de tank in plaats van net tegen de rand.

Sommihe zie ik hier een andere koppelingscilinder hebben. Is het merkbaar verschil?

Olie mod op de dynamo?
 
Heeft er hier iemand wel eens de lambda storing gehad, rode driehoekje en service onder in het dashboard?
P-code 0130
A-code 46
na uitzetten contact en weer starten is het gereset en soms komt het weer terug, de ene keer na ruim 200km,
een andere keer na 20km al.
 
Heeft er hier iemand wel eens de lambda storing gehad, rode driehoekje en service onder in het dashboard?
P-code 0130
A-code 46
na uitzetten contact en weer starten is het gereset en soms komt het weer terug, de ene keer na ruim 200km,
een andere keer na 20km al.

Ja, kwam in begin bij mij regelmatig voor. Vooral bij nat weer en een vrij nat wegdek. ik heb mijn Tuono laten updaten en ze hebben gelijk de lambda sonde uitgeschakeld. dit alles is gebeurt bij Roke motors in Mijdrecht.
 
Ja, kwam in begin bij mij regelmatig voor. Vooral bij nat weer en een vrij nat wegdek. ik heb mijn Tuono laten updaten en ze hebben gelijk de lambda sonde uitgeschakeld. dit alles is gebeurt bij Roke motors in Mijdrecht.

Interessant. Ik heb dat ook één keer gehad, in een enorme stortbui op een snelweg zonder ZOAB. Verder niets gemerkt aan wat dan ook, dus maar doorgereden naar de eerste afslag. Daar motor uit en weer aan. Melding weg. Nooit meer gezien daarna.
 
Interessant. Ik heb dat ook één keer gehad, in een enorme stortbui op een snelweg zonder ZOAB. Verder niets gemerkt aan wat dan ook, dus maar doorgereden naar de eerste afslag. Daar motor uit en weer aan. Melding weg. Nooit meer gezien daarna.
idem dito, ik reed op de Utrechtsebaan in Den Haag, daar leg nog wel is een flinke plas op de snelweg. telkens als ik daar over de Traject controle strepen reed, ging het drie hoekje aan. na de update nooit meer gezien. en das alweer 2 jaar terug
 
Ja, kwam in begin bij mij regelmatig voor. Vooral bij nat weer en een vrij nat wegdek. ik heb mijn Tuono laten updaten en ze hebben gelijk de lambda sonde uitgeschakeld. dit alles is gebeurt bij Roke motors in Mijdrecht.
Hebben ze toen nog iets uitgelezen, of zou het regen gerelateerd geweest zijn?
Ik rijd eigenlijk nooit in de regen.
 
De Samco set inclusief nieuwe koelvloeistof eindelijk klaar. Na testen liep de temp op tot 115, en daalde niet nadat de koelfans waren aangegaan dus aflaten koelen, ontlucht, bijgevuld en dit proces nog twee keer herhaald. Nu raakt 'ie de 100 graden niet eens meer aan en met rijden netjes naar een stabiele 79 graden. Wat is bij jullie de temperatuur van het koelwater als de motor warm is?

Hoop dat het vandaag heel veel regent zodat het morgen + weekend droog is. Road trip naar Duitsland!
 
De Samco set inclusief nieuwe koelvloeistof eindelijk klaar. Na testen liep de temp op tot 115, en daalde niet nadat de koelfans waren aangegaan dus aflaten koelen, ontlucht, bijgevuld en dit proces nog twee keer herhaald. Nu raakt 'ie de 100 graden niet eens meer aan en met rijden netjes naar een stabiele 79 graden. Wat is bij jullie de temperatuur van het koelwater als de motor warm is?

Hoop dat het vandaag heel veel regent zodat het morgen + weekend droog is. Road trip naar Duitsland!
Bij mij, gen2 tuono, is de temperatuur als bij jou.
Ik vond de Tuono moeilijk te ontluchten, ik kon ook niet echt een procedure vinden.
Controleer eventueel na een aantal malen op temperatuur geweest nogmaals het koelvloeistof peil, ook in de radiateur.
 
Bij mijn Tuono Gen2 zit de reflector van de linker koplamp los, is dat een bekend probleem en makkelijk te verhelpen?
Of moet ik gewoon opzoek gaan naar een andere koplamp?

Vooral nu het vroeg donker begint te worden hebben andere er last van. :X
 
nee niks, maar hij doet toch niks. dus ze hebben de lambda gewoon uitgeschakeld.

Toch grappig,
kijk je in iemands profiel, uit pure nieuwsgierigheid, kom je dit tegen:

De tankdop van mij lekt ook als ik de tank in de servicestand zet, handige tip.
 
Toch grappig,
kijk je in iemands profiel, uit pure nieuwsgierigheid, kom je dit tegen:

De tankdop van mij lekt ook als ik de tank in de servicestand zet, handige tip.
Dan bedank ik ook weer voor de tip. *D ;)

Heb ook al eens een klam kruis gehad na iets teveel enthausiast op het gas net na het voltanken.:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan