Tuono Bastards Deel 21

Tijd voor een upgrade; ohlins achterveer gekocht :-) Klere-weer is een excuus om te sleutelen 8-)

Zat ook te kijken naar een upgrade van de voorpoten. Man, wat een gedoe met die vork diktes. En de prijzen van een Ohlins vorkje van 15 jaar oud....
Niet te doen. Nu schijnt in de triple van de 'standaard' tuono ook de 'standaard' sachs vork van een RSV4 te passen.
En die zijn goud, wat natuurlijk ook vet is :-)
Iemand zoiets al eens gedaan?
 
Tijd voor een upgrade; ohlins achterveer gekocht :-) Klere-weer is een excuus om te sleutelen 8-)

Zat ook te kijken naar een upgrade van de voorpoten. Man, wat een gedoe met die vork diktes. En de prijzen van een Ohlins vorkje van 15 jaar oud....
Niet te doen. Nu schijnt in de triple van de 'standaard' tuono ook de 'standaard' sachs vork van een RSV4 te passen.
En die zijn goud, wat natuurlijk ook vet is :-)
Iemand zoiets al eens gedaan?

Misschien dat @ducatilex je verder kan helpen? Dat was in het bezit van een Gen 2 RSV met een RSV4 voorvork :)
 
Misschien dat @ducatilex je verder kan helpen? Dat was in het bezit van een Gen 2 RSV met een RSV4 voorvork :)

Ja klopt, ik heb toen een Sachs van een RSV4 uit 2015 in mijn gen2 gemonteerd.
Je hoeft dan alleen de kroonplaat aan te passen naar een 51mm variant (dezelfde als de modellen met Ohlins vork).

Ik had een gen2 met nog axiale poten, dus ik moest ook de klauwen en remleidingen aanpassen. Gelijk de M4 monobloc Brembo's gemonteerd die ook op de RSV4 zitten. Dat is wel echt een mega upgrade kwa stopping power.

32038794407_d99d5924ec_b.jpg
 
Ja klopt, ik heb toen een Sachs van een RSV4 uit 2015 in mijn gen2 gemonteerd.
Je hoeft dan alleen de kroonplaat aan te passen naar een 51mm variant (dezelfde als de modellen met Ohlins vork).

Ik had een gen2 met nog axiale poten, dus ik moest ook de klauwen en remleidingen aanpassen. Gelijk de M4 monobloc Brembo's gemonteerd die ook op de RSV4 zitten. Dat is wel echt een mega upgrade kwa stopping power.

32038794407_d99d5924ec_b.jpg
je kan ook een 1mm dik spacer gebruiken dan hoef je niet opzoek te gaan naar een andere kroonplaat!
Word veel gedaan door mensen die een Ohlins vork hebben geïnstalleerd met de Sachs kroonplaat.
 
je kan ook een 1mm dik spacer gebruiken dan hoef je niet opzoek te gaan naar een andere kroonplaat!
Word veel gedaan door mensen die een Ohlins vork hebben geïnstalleerd met de Sachs kroonplaat.

Ja dat kan ook, ik vond voor een paar tientjes een nette plaat. Vind dat toch netter.
 
Da's wel goed zeg. Nu nog ergens iets betaalbaars vinden. Op eBay bij een duitse aanbieder vraagt nog 600 euro voor twee voorpoten. Misschien dat ik voor dat geld nog eerder een mooi setje OZ wielen erin zet.
 
Ja dat kan ook, ik vond voor een paar tientjes een nette plaat. Vind dat toch netter.
Daar heb je helemaal gelijk in alleen zijn die kroonplaten moeilijk te vinden.

Ik had me hele voorkant , ohlins voorpoten, remklauwen, kroonplaten en remleiding verkocht voor 1000,- plug en play.
dus 600 is niet veel, voor alleen de poten.
 
Daar heb je helemaal gelijk in alleen zijn die kroonplaten moeilijk te vinden.

Ik had me hele voorkant , ohlins voorpoten, remklauwen, kroonplaten en remleiding verkocht voor 1000,- plug en play.
dus 600 is niet veel, voor alleen de poten.

Ik ken nog wel iemand die misschien wat heeft liggen.
 
Op de neus bij de koplampen zitten ze op kaal plastic geplakt, op de kont zitten ze onder de matte lak, net als op de tank. Bij mijn motor dan.
 
Bij mij onder blanke lak, maar de stickers op het kontje zijn zichtbaar slechter geworden qua kleur.. Het afdekkapje bijvoorbeeld (ook onder de blanke lak) is een stuk beter. Best jammer eigenlijk, en nice dat je gewoon nieuwe decals plakt @Neelis_gs !
 
Als je geen blanke lak laag hebt koop dan van o.a meguiars de speciale vinyl wax bescherming. (spray).
Houde stickers ook net wat beschermde mee, zeker met de rode tinten die het snelste gaan verweren door UV licht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan